.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 15:23:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 2.0TSI (TFSI) - wszelkie informacje potrzebne
PostNapisane: 23.gru.2013 09:37:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
Poszukuje wszelkich informacji, najbardziej tych dotyczących awaryjnosci, trwałosci i wymagań serwisowych silników 2.0 TSI (TFSI) montowanych w A4b8 i A6c6.

Silnik 2.0 który siedzi w a4b8 to już silnik na łańcuchu (EA888).
W c6 siedział do pewnego czasu silnik EA113. Nie wiem czy potem nie zastąpiono go innym.

W necie są bardzo rozbierzne opinie o tych silnikach. Jedni bardzo chwalą, inni wieszają na nich psy , że biorą bardzo dużo oleju, zrywają się łańcuchy rozrządu itp itd...
Szukam wiarygodnych informacji, chętnie od osob które serwisowały takie silniki. Ale każda uwaga mile widzana.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.0TSI (TFSI) - wszelkie informacje potrzebne
PostNapisane: 04.sty.2014 00:05:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2014 22:53:47
Posty: 2
Lokalizacja: Rybnik
Auto: A4 B8 Avant 2.0TFSI Quattro S-tronic
mam autko z silnikiem CDNC 211ps 2010r od września i z moich doznań i z tego co się dowiedziałem mogę ci powiedzieć tak silnik bardzo dynamiczny oraz zrywny spalanie zależne od jazdy ja przy bardzo spokojnej jeździe quattro oraz s-tronicu dam rade zrobić 8-8,5 l przy bardzo dynamicznej jest w stanie spalić i 16 :) wiadomo kosztem czegoś musi być coś mój ma przejechane 151 000 serwisowany z pełną historią w aso do 144 000 z historii wynika że wymieniali oleje filtry katalizator przy 82 000 i tyle mi aktualnie także zaświeca się błąd katalizatora przy 150 000 lecz powodem tego jest tak jak piszesz branie oleju przez ten silnik jak i przez wszystkie TSI od VW niestety nie wiem ile mój bierze dokładnie bo tego nie mierze ale przejechałem 3000 po wymianie i dolałem w tym czasie 1 l jazda raczej w miarę spokojna w drobnymi wyskokami ;) znajomy co robi przy tych silnikach polecił mi olej MOTUL SPECIFIC 504.00/507.00 5W30 taki też zalałem niby ten silnik mniej bierze tego oleju i nie zawala się tak katalizator czego nie mogę teraz stwierdzić gdyż przez cały żywot i do 148 000 był lany castrol co do zrywania rozrządu od 2009r niby już to jest poprawione tak słyszałem od mechanika ale ogólnie silnik jak dla mnie jest w porządku ma wady ale wynagradza to osiągami ;) więc podsumowując w moim przypadku

zalety:
-dynamika
-spalanie/moc
-z historii napraw z aso raczej bezawaryjny

wady:
-branie oleju
-zapychanie katalizatora

_________________
QuaTTro + TFSI + S-tronic this is it... ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 82 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: