Siadł mi przed wyjazdem do Szwajcarii jeden pompowtrysk. Auto potem stało 2 tygodnie nie ruszane aż wróciłem.Objawy były tak jak kiedyś wybierając się na wakacje, szarpało autem.(opisywane na forum razem z nieszczęśliwym wałkiem).
Moja pompka ma nr 038 130 073F takie były montowane w fabryce.Od 09.2001 wprowadzili inne ( nr 045 130 073 T)bo te pierwsze( 038 130 037F) były wadliwe.
Ostatnio kupiłem pompkę z nr 038 130 073F i zagadała praktycznie od razu.Po odpalaniu kulał jakieś 5 min, coś stuknęło i chodził na wszystkie gary równo.Wczoraj kupiłem pompkę według nr z Etki 045 130 073T, czyli tą nowszą. Sprzedający twierdzi że jest OK bo sprzedał 3 z tego samego silnika i nie miał reklamacji.
Zamontowałem, odpaliłem i dalej kuleje. Pochodził 10 min, potem się przejechałem i nie załapał. Sprawdziłem kable i wszystko jest ok.
Wczoraj podpiąłem Vaga i okazało się że wymieniona pompka ma spore odchyły. Żeby to potwierdzić na 100% zamieniłem pompkę z 1 na 2 cylinder. Pompka z pierwszego cylindra zamontowana na drugim pracuje ładnie a nowa zamontowana w pierwszym cylindrze kuleje.
Pompka na drugim cylindrze.
http://vaglog.rtnet.pl/robi-rs_157698.htmlLogi po zamianie pompki na pierwszy cylinder. Dodatkowo wczoraj wyskakiwał błąd 16685 P0301. Wcześniej go nie było. Ale przeczyściłem wtyczkę i jest ok.
http://vaglog.rtnet.pl/robi-rs_157709.htmlRozmawiałem ze sprzedającym że coś ona nie domaga. Dzisiaj znalazł jeszcze jedną sztukę, wymieniłem i dalej to samo.
Później wrzucę logi z tej drugiej pompki. Ale wartośći ma zbliżone do tej pierwszej zakupionej.
Pytanie zasadnicze.
1-Czy szukać pompki starego typu z nr 038 130 073F. Bo jedynie ona będzie działać?
2-Czy ta nowa nr 045 130 073T będąc sprawna może nie pasować? Ale taką zaleca Etka.
3-Czy ewidentnie zakupiona pompka szt 2 są do śmietnika?. Bo trzymając się numerów powinna śmigać.
4-Czy trzeba gdzieś w ustawieniach zaakceptować nową pompkę ?
5-Jeśli odp z pkt 4 jest na NIE, to ile czasu potrzebuje pompka żeby zatrybić i pracować normalnie? (ostatnio załapała mi po jakiś 5min).
Logi robione na zimnym bo nie chcę go pałować do odpowiedniej temp.
Znalazłem takie oto numery OE : ( do nr z Etki 045 130 073T)
038 130 073 F moje
038 130 073 L
038 130 073 T
038 130 073 X