.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 17:28:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z pompowtryskiem ATJ 1.9 tdi
PostNapisane: 28.sty.2014 19:27:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
Siadł mi przed wyjazdem do Szwajcarii jeden pompowtrysk. Auto potem stało 2 tygodnie nie ruszane aż wróciłem.Objawy były tak jak kiedyś wybierając się na wakacje, szarpało autem.(opisywane na forum razem z nieszczęśliwym wałkiem).
Moja pompka ma nr 038 130 073F takie były montowane w fabryce.Od 09.2001 wprowadzili inne ( nr 045 130 073 T)bo te pierwsze( 038 130 037F) były wadliwe.

Ostatnio kupiłem pompkę z nr 038 130 073F i zagadała praktycznie od razu.Po odpalaniu kulał jakieś 5 min, coś stuknęło i chodził na wszystkie gary równo.Wczoraj kupiłem pompkę według nr z Etki 045 130 073T, czyli tą nowszą. Sprzedający twierdzi że jest OK bo sprzedał 3 z tego samego silnika i nie miał reklamacji.
Zamontowałem, odpaliłem i dalej kuleje. Pochodził 10 min, potem się przejechałem i nie załapał. Sprawdziłem kable i wszystko jest ok.
Wczoraj podpiąłem Vaga i okazało się że wymieniona pompka ma spore odchyły. Żeby to potwierdzić na 100% zamieniłem pompkę z 1 na 2 cylinder. Pompka z pierwszego cylindra zamontowana na drugim pracuje ładnie a nowa zamontowana w pierwszym cylindrze kuleje.

Pompka na drugim cylindrze.
http://vaglog.rtnet.pl/robi-rs_157698.html

Logi po zamianie pompki na pierwszy cylinder. Dodatkowo wczoraj wyskakiwał błąd 16685 P0301. Wcześniej go nie było. Ale przeczyściłem wtyczkę i jest ok.
http://vaglog.rtnet.pl/robi-rs_157709.html

Rozmawiałem ze sprzedającym że coś ona nie domaga. Dzisiaj znalazł jeszcze jedną sztukę, wymieniłem i dalej to samo.
Później wrzucę logi z tej drugiej pompki. Ale wartośći ma zbliżone do tej pierwszej zakupionej.

Pytanie zasadnicze.
1-Czy szukać pompki starego typu z nr 038 130 073F. Bo jedynie ona będzie działać?
2-Czy ta nowa nr 045 130 073T będąc sprawna może nie pasować? Ale taką zaleca Etka.
3-Czy ewidentnie zakupiona pompka szt 2 są do śmietnika?. Bo trzymając się numerów powinna śmigać.
4-Czy trzeba gdzieś w ustawieniach zaakceptować nową pompkę ?
5-Jeśli odp z pkt 4 jest na NIE, to ile czasu potrzebuje pompka żeby zatrybić i pracować normalnie? (ostatnio załapała mi po jakiś 5min).

Logi robione na zimnym bo nie chcę go pałować do odpowiedniej temp.

Znalazłem takie oto numery OE : ( do nr z Etki 045 130 073T)
038 130 073 F moje
038 130 073 L
038 130 073 T
038 130 073 X

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z pompowtryskiem ATJ 1.9 tdi
PostNapisane: 28.sty.2014 19:34:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
a nie zauważyłeś innego dźwięku silnika na jałowym?

na 100% wykluczasz wałek?


P.S coś Cię nie lubi te auto chyba :/
P.S 2 ile płacisz za te pompki?

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z pompowtryskiem ATJ 1.9 tdi
PostNapisane: 28.sty.2014 19:36:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Robi odznaczenie za cierpliwość Ci się należy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z pompowtryskiem ATJ 1.9 tdi
PostNapisane: 28.sty.2014 19:49:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
Jakiegoś dziwnego dzwięku nie ma. Jest stukot nie palącego się 1-go cylindra. Wałek jak nówka, nic mu nie dolega.
Ewidentnie widać że to pompka(na tyle co się już naumiałem ;))
Tylko pytanie. Czy ten nowszy model pompki kiedyś zatrybi? Czy trzeba coś ustawiać w vagu żeby pracowała normalnie? Czy po prostu szukać ze starym numerem?.
To już druga sztuka i nie łapie. :/

hubos żebyś wiedział. Szkodliwe od firmy Audi będę targał ;) .
Pompka w cenie 350zł.

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z pompowtryskiem ATJ 1.9 tdi
PostNapisane: 28.sty.2014 20:04:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
a wcześniej nie czułeś, że gorzej zapala, poddymia, telepie nim?

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z pompowtryskiem ATJ 1.9 tdi
PostNapisane: 28.sty.2014 20:10:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
solaris napisał(a):
a wcześniej nie czułeś, że gorzej zapala, poddymia, telepie nim?


Przez parę dni na jednym zakręcie było czuć delikatne szarpnięcie. Odpalałem auto. Po chwili ruszałem i po około 2,5km mam zakręt w prawo 360stp i tam poczułem kilka razy takie delikatne szarpnięcie. Tylko tam i tylko jak jest zimny ale nie zawsze tak było.
Reszta objawów, czyli szarpanie ujawniło się nagle na autostradzie. Wcześniej też podczas stałej prędkości.
Palił normalnie, nie dymił, nie trzepało nim. Zachowywał się normalnie oprócz tego czasem delikatnego szarpnięcia. Dla nie wprawionego kierowcy szarpnięcie nie do wyczucia.

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z pompowtryskiem ATJ 1.9 tdi
PostNapisane: 28.sty.2014 20:11:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
a może szarpanie to objaw całej wiązki elektrycznej?

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z pompowtryskiem ATJ 1.9 tdi
PostNapisane: 28.sty.2014 21:16:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
solaris napisał(a):
a może szarpanie to objaw całej wiązki elektrycznej?


hmm... myślę że nie. Mogę się mylić ale..
Nie rozkręcałem auta dokupi nie zvagowałem. Wyszła pompka na drugim cylindrze.
Niestety ale te logi mi się skasowały.

Zakupiłem nowszą i zamontowałem na drugim. Logi http://vaglog.rtnet.pl/robi-rs_157698.html . Auto pochodziło jakiś czas. Ale pompka nie załapała. Sprawdziłem przewodu w głowicy i wszystko jest ok.
Następnie żeby mieć 100% potwierdzenie ze nowa pompka jest wadliwa to przełożyłem dobrą pompkę z pierwszego na drugi a nową wadliwą do pierwszego cylindra.
Logi. http://vaglog.rtnet.pl/robi-rs_157709.html

jak widać instalka na drugim jest ok, na pierwszym tak samo ale pompka już nie. Bo takie same/zbliżone wartości podaje jak na drugim tak i na pierwszym.
Sprzedający wymienił mi pompkę na inną z takim samym numerem i dalej coś nie tak.
Logi kolejnej pompki
013-018-023 http://vaglog.rtnet.pl/robi-rs_157785.html
001-004-007 http://vaglog.rtnet.pl/robi-rs_157784.html

także myślę że wiązkę można wykluczyć.

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z pompowtryskiem ATJ 1.9 tdi
PostNapisane: 28.sty.2014 21:28:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
Robi ale tam prawie każda pompka kuleje

Coś tu namieszane jest

A tandem pompa? osadzenie pompek, wybite gniazda w glowicy? ale tu by pewnie nie szarpało

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z pompowtryskiem ATJ 1.9 tdi
PostNapisane: 28.sty.2014 21:39:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
Mówisz? Troche mnie te auto przetrzepało, ale do końca się nie znam w logach.
W grupie 13 wartości mają być do -/+ 2.8 niby są.
W grupie 18 równe "0" wychyla się tylko pompka ktora była wymieniana.
W grupie 23 +/- 30 3 pompki stare się łapią bez problemu w tej tolerancji. strasznie wyjeżdża nowo zamontowana. W granicy 60 to już są problemy a czasem bije wyżej.
Czy jest ona tak dojechana czy ATJ nie trawi nowego modelu pompek?

Coś kiedyś Przemik albo Spanky tłumaczył że jeśli jedna nie domaga to reszta pompek to nadrabia i dlatego robią się odchyły. Dobrze zrozumiałem?

Panowie a może wy cos powiecie?

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z pompowtryskiem ATJ 1.9 tdi
PostNapisane: 28.sty.2014 21:44:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
*Robi* napisał(a):
Mówisz? Troche mnie te auto przetrzepało, ale do końca się nie znam w logach.
W grupie 13 wartości mają być do -/+ 2.8 niby są.
W grupie 18 równe "0" wychyla się tylko pompka ktora była wymieniana.
W grupie 23 +/- 30 3 pompki stare się łapią bez problemu w tej tolerancji. strasznie wyjeżdża nowo zamontowana. W granicy 60 to już są problemy a czasem bije wyżej.
Czy jest ona tak dojechana czy ATJ nie trawi nowego modelu pompek?

Coś kiedyś Przemik albo Spanky tłumaczył że jeśli jedna nie domaga to reszta pompek to nadrabia i dlatego robią się odchyły. Dobrze zrozumiałem?

Panowie a może wy cos powiecie?


no właśnie aż dziwne, że znawcy logów milczą

chyba, że nadrabiają pozostałe bo wartości są przeciwne (-3 i 3)

A nie masz możliwości założyć identycznych jak były wcześniej?

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z pompowtryskiem ATJ 1.9 tdi
PostNapisane: 28.sty.2014 21:54:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
solaris napisał(a):
*Robi* napisał(a):
Mówisz? Troche mnie te auto przetrzepało, ale do końca się nie znam w logach.
W grupie 13 wartości mają być do -/+ 2.8 niby są.
W grupie 18 równe "0" wychyla się tylko pompka ktora była wymieniana.
W grupie 23 +/- 30 3 pompki stare się łapią bez problemu w tej tolerancji. strasznie wyjeżdża nowo zamontowana. W granicy 60 to już są problemy a czasem bije wyżej.
Czy jest ona tak dojechana czy ATJ nie trawi nowego modelu pompek?

Coś kiedyś Przemik albo Spanky tłumaczył że jeśli jedna nie domaga to reszta pompek to nadrabia i dlatego robią się odchyły. Dobrze zrozumiałem?

Panowie a może wy cos powiecie?


no właśnie aż dziwne, że znawcy logów milczą

chyba, że nadrabiają pozostałe bo wartości są przeciwne (-3 i 3)

A nie masz możliwości założyć identycznych jak były wcześniej?


Identyczne są gdzieś w Polsce.Nie mam takich pod ręką na śląsku. Etka podaje nowsze, więc poszedłem w nowsze lepszejsze :peace: i ni hu hu ...

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z pompowtryskiem ATJ 1.9 tdi
PostNapisane: 28.sty.2014 23:38:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
jak dobrze pamietam to w sofcie starsze/nowsze pompki sie roznia stad takie cyrki ... bede mial chwile to rzuce okiem ...

no chyba , ze ta nowa pompka to umarlak

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z pompowtryskiem ATJ 1.9 tdi
PostNapisane: 30.sty.2014 19:52:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
Założona pompka z nr 038 130 073F czyli taka jak fabryka wypuściła. Po 3 sek chodził na wszystkie gary :peace: .
Etka podaje inny nr i niestety tutaj jest błąd i te całe zamieszanie.
Aż byłem rozruszać napędy po parkingu :diabel:

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z pompowtryskiem ATJ 1.9 tdi
PostNapisane: 31.sty.2014 07:20:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
no i gitara ;)

wstaw jak możesz 13-18-23

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z pompowtryskiem ATJ 1.9 tdi
PostNapisane: 31.sty.2014 10:23:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
*Robi* napisał(a):
Założona pompka z nr 038 130 073F czyli taka jak fabryka wypuściła. Po 3 sek chodził na wszystkie gary :peace: .
Etka podaje inny nr i niestety tutaj jest błąd i te całe zamieszanie.
Aż byłem rozruszać napędy po parkingu :diabel:


czyli tak jak przypuszczalem ...

P.S podziwiam Twoją cierpliwość do tego auta .... :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z pompowtryskiem ATJ 1.9 tdi
PostNapisane: 31.sty.2014 10:43:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
spanky napisał(a):
P.S podziwiam Twoją cierpliwość do tego auta .... :):


Miałem to samo zauważyć. :D

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z pompowtryskiem ATJ 1.9 tdi
PostNapisane: 31.sty.2014 20:00:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
Sprinter napisał(a):
spanky napisał(a):
P.S podziwiam Twoją cierpliwość do tego auta .... :):


Miałem to samo zauważyć. :D


cza być twardym a nie miętkim ;) (żartobliwie pisane) :peace: hehe

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 90 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: