.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.mar.2025 05:00:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B6 AWX] Błąd 17965 -notlauf (walcze z nim kilka miesięcy)
PostNapisane: 31.sie.2011 15:17:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sie.2011 15:13:14
Posty: 2
Witam posiadam audi a4 b6 130km 2001 r. Oto moja historia notlaufow:
1) w marcu tego roku problem z odcinaniem turbiny pojawił się po raz pierwszy, więc wyczyściłem łopatki turbiny, do czerwca było dobrze zero problemów.
2) w czerwcu sporadycznie pojawiał się ten problem, później coraz częściej, więc na początku lipca wyczyściłem zawór egr i kolektor, 2 tygodnie zero problemów, później znowu to samo
3) następnie wymieniłem nowy zawór n75 samochód stał się pardziej dynamiczniejszy lecz po dwóch dniach znowu przeładowanie turbiny i błąd 17965.
Postanowil zrobić logi ( po raz pierwszy ) podczas logów dynamicznych auto łapało notlaufa. Proszę o pomoc bo już naprawde mam dość tej zabawy z tym samochodem.


Logi:
Zwykłe:
blog 000, 001, 003 http://vaglog.rtnet.pl/lukasz.j7715_55939.html
blog 004, 007, 013 http://vaglog.rtnet.pl/lukasz.j7715_55940.html
blog 018, 023 http://vaglog.rtnet.pl/lukasz.j7715_55941.html
Basic:
blog 000 http://vaglog.rtnet.pl/lukasz.j7715_55942.html
blog 003 http://vaglog.rtnet.pl/lukasz.j7715_55943.html
blog 011 http://vaglog.rtnet.pl/lukasz.j7715_55944.html
Dynamiczne:
blog 000, 001 003 http://vaglog.rtnet.pl/lukasz.j7715_55945.html
blog 000, 001 003 http://vaglog.rtnet.pl/lukasz.j7715_55946.html
blog 000, 001 003 http://vaglog.rtnet.pl/lukasz.j7715_55947.html
blog 000, 001 003 http://vaglog.rtnet.pl/lukasz.j7715_55948.html

blog 004, 008 010 http://vaglog.rtnet.pl/lukasz.j7715_55949.html
blog 004, 008 010 http://vaglog.rtnet.pl/lukasz.j7715_55950.html

blog 011 http://vaglog.rtnet.pl/lukasz.j7715_55951.html
blog 011 http://vaglog.rtnet.pl/lukasz.j7715_55952.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2011 16:41:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
Rozrzad do leciutkiej poprawki - synchronizacja na -1.1. Trzeci i czwarty pompowtrysk wtrysk do smieci/regeneracji (istnieje tez mozliwosc, ze uszczelki sie wysypaly, wyrobily gniazda, badz sa krzywo osadzone). Zdejmij gumowy waz od turbiny i sprawdz luz na wirniku, moim zdaniem bedzie mega. Jesli tak to turbo do regeneracji lub nowe.

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2011 17:55:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sie.2011 15:13:14
Posty: 2
Jak zmieniałem zawór n75 patrzyłem czy jest luz na wierniku w turbinie nie nie było wcale...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2011 19:20:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
Nie siedzę w temacie turbin i nie wiem na czym ono całkowicie polega. Ale jak rok temu kupiłem 2.7 cdi i po kilku notlaufach zacząłem dociekac tematu, wyszlo na to ze mam turbne do wymiany. Znane mechaniory od merca, forum itd... wszyscy twierdzili ze turbina sie wysrała...
Kiedys ktoś mi powiedział zebym przegonił kilka km auto powyzej 3000tys/obr powciskał gaz, zwolnił i znowu power i tak w kazdym zakresie obrotów.

Zrobiłem tak i przelatalem bez noutlaufa 130tkm :)
Pojawił sie znowu 2 tygodnie temu. Tego samego dnia dostał maraton 20km na obrotach powyzej 3000tys. Do dzisjaj go nie odczułem :peace: .
A ze tematu nie olałem tylko pogrzebałem na czym to polega i chyba to jest przyczyną. W turbinie znajduje sie jakas kierownica.Kierownica ktora pracuje w jakimś tam zakresie. Jeśli jezdzimy po mału to pracuje w malym skoku a jej reszta sie zapieka. Więc wystarczy co jakis czas przegonic furke tak aby ta kierownica pracowała w całym zakresie.
to tak po chłopsku i łopatologicznie. Ale jak dla mnie ma to jakis sens i z moich doswiadczen wynika ze przegonienie fury na wysokich obrotach pomaga.

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2011 20:59:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
Daj mu dobrze w palnik, moze sie poprawi skoro niema luzu na wirniku... Sprawdz jednak rzeczy, o ktorych wspomnialem wczesniej. Pozdrawiam

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2011 21:15:26 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Ja z doświadczenia wiem, że przegonienie auta nie zawsze pomaga, zależy co padło w turbinie. Czasem wystarczy przegonić, czasem wystarczy wyjąć i przeczyścić kierownice spalin, a czasem trzeba oddac turbo do regenracji lub wstawić nowa. W moim przypadku musiałem oddac turbo do regenarcji, gdyż powodem zapiekania sie kierownic spalin był zalegajacy olej w turbinie (uszkodzony był system smarowania turbiny). Po regeneracji przejechałem juz 7 tys km i jest ok.
Dodam, ze wczesniej czyscilem turbo, ale pojedzilem 2 miesiace i sie zesrało...
Za regeneracje zaplacilem 850 zł (Garret 110 KM VTG).

P.S. Turbo do regeneracji dawaj do sprawdzonego zakladu, bo wiekszosc niestety regeneruje na chinskich podzespolach i turbo po roku moze się rozkraczyć.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2011 14:22:46 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
1. Nic nie dawaj w palnik... bo przeladowanie jest tak duze ze sprezarka pracuje na granicy swojej wytrzymalosci... widac to w logach.

2. Nie zgadzam się z twierdzeniem ze pompowtryskiwacze w tym samochodzie są slabe , a przynajmniej nie mozna tego stwierdzic na tym etapie.

Zacząlbym od ponownego wymontowania turbiny i wyczyszczenia oraz skontrolowania stanu wirnika oraz gruszki (szczelnosc).

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B6 AWX] Błąd 17965 -notlauf (walcze z nim kilka miesięc
PostNapisane: 07.sty.2018 19:02:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2018 18:30:31
Posty: 17
Auto: Audi A6 C5 1.9TDI 130KM
Witam. Posiadam Audi a6 C5 1.9TDI 130KM 2003r silnik AWX. Problem jak w temacie. Podczas logow dynamicznych mialem notlauf. Dzieje sie tak za kazdym razem. Nizej wklejam logi prosze o zerkniecie co moze byc. Sztanga wykonuje prawidlowe ruchy gora dol. EGR zaslepiony. Wezyki sprawdzone. Boje sie troche wyciagac turbo i czyscic te lopatki. Ewentualnie w ostatecznosci bede musial to zrobic.
Prosze o pomoc.
https://images82.fotosik.pl/958/281b0f2311d07523.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B6 AWX] Błąd 17965 -notlauf (walcze z nim kilka miesięc
PostNapisane: 07.sty.2018 21:23:53 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Turbo staje dęba takie masz przeładowanie - dlatego notlauf. Dziwne że sztanga chodzi, inaczej obstawiałbym zapieczone kierownice spalin. Niech mądrzejsi się wypowiedzą.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: