.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lut.2025 18:22:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B6 1.9 TDi] Szarpnięcia ,,budą"
PostNapisane: 14.mar.2015 00:56:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.gru.2014 01:13:27
Posty: 13
Chłopaki pomóżcie, dziś po zakupach w Auchan auto zaczeło sie dziwnie zachowywać - Audi a4 b6 2002r 5 bieg 130km otóż podczas wyjazdu z parkingu i zatrzymaniu sie na światłach auto co chwilę się całe zatrzęsie nie jest to reguralne i występuje to w różnym przedziale czasowym np. raz na dwie sekundy potem raz na 6 sekund i tak ponownie... Dodam że zauważyłem że dzieje się tak tylko gdy jest prawie nagrzana powiedzmy 60-70 stopni, nie jestem do konca pewny ponieważ dopiero to nastąpiło przed wieczorem w pierwszym momencie nie wiedziałem czy gasić silnik, ogólnie pracuje bardzo cicho, nie ma problemów z odpalaniem. Pomożecie dodam że przy tym szarpnięciu, bujnięciu obroty lekko spadają jakby auto chciało zgasnąć przy niskich obrotach przy wolnej jeździe jakby coś ją dusiło, przerywało?po prawej stronie mam dziurawe nadkole a była straszna ulewa czy miało to jakiś wpływ na zalanie się czegoś? Auto kupione tydzien temu i nie jechało w deszcz. Nie wiem czy jeździć dalej żeby czegoś nie uszkodzić bo bujnięcia budą są konkretne... :wink4:
Czyli: Odpalam auto silnik przez 10 sekund pracuje równo i jest bujnięcie i delikatny spadek obrotów, mijają 3 sekundy nastepne szarpnięcie i przyduszenie i tak co chwile, na 90% nie wystepuje przy nagrzanym aucie jutro jeszcze sprawdze, czyżby wstrysk? :mellow:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpnięcia ,,budą" 1.9 TDI Pomocy
PostNapisane: 14.mar.2015 16:18:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2014 22:39:12
Posty: 34
Lokalizacja: Lublin
Auto: Audi A6 C5 AVF
Ja tak miałem w avf i do tego kontrolka ESP się świeciła. Pomogło zdjęcie pokrywy zaworów , wyczyszczenie i dogięcie metalowych wtyczek od kabli do PD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 1.9 TDi] Szarpnięcia ,,budą"
PostNapisane: 14.mar.2015 21:13:46 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Diagnostyka przy pomocy VAGa/VCDSa będzie konieczna. Inaczej tylko wróżby....

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 1.9 TDi] Szarpnięcia ,,budą"
PostNapisane: 15.mar.2015 01:47:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.gru.2014 01:13:27
Posty: 13
W poniedziałek pójdzie na diagnostykę zauważyłem że na zimnym silniku to nie występuje i na pewno nie jest to wina ulewy dzis mi nawet zgasła.

Żeby nie zakładać nowego tematu napiszę tutaj, wg. mojego czarowania z kuli winny jest czujnik G25 lub G28 Powiecie mi gdzie się one znajdują? W internecie nie ma ani w google grafika :kox:

Zuważyem jeszcze jedną dziwną rzecz auto rozgrzane do 90 po postoju 5 minut spada temperatura na 60 stopni z 90, czy czujnik temperatury może wpływać na przerywanie? Temp + 3 stopnie na dworzu Wyczytałem że tak, to prawda? Dodam że tydzien temu wymieniany był termostat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 1.9 TDi] Szarpnięcia ,,budą"
PostNapisane: 16.mar.2015 13:01:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Po to jest termostat by trzymał temperaturę silnika. U mnie zawsze jest 90C czy zimno czy gorąco. Masz nieprawidłowo zamontowany albo uszkodzony (może nawet stary wsadzony...). Diagnozuj temp z czujnika podwójnego - jaka idzie na zegary a jaka do ECU. Wówczas się okaże czy termostat czy czujnik temp silnika.
G28 to czujnik prędkości obrotowej wału. Bez jego sygnału silnik zgaśnie. Znajdziesz go za filtrem oleju - stań przy silniku od strony bagnetu. Popatrz przy filtrze oleju po prawej lekko w dół ciut poniżej łapy podpierającej filtr. Jego kabelek idzie w okolicach termostatu do góry - być może mechanior naderwał Ci ten przewód i teraz takie cyrki. Czujnik ten może działać dobrze w temp 3C a np. w 90C szwankować - taka właściwość.
Diagnoza... diagnoza... VAG i naprzód !

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 73 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: