Przestawienie o 1 ząbek na łańcuszku spowoduje około 20-25" przestawienia w bloku 093. Takie przestawienie wywoła również błąd : 17755 - Camshaft Position Sensor 2 (G163) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correl.
P1347 - 35-00 - -
Oczywiście dla odpowiedniej głowicy.
Nie ma możliwości by oczko w łańcuszku było przestawione i nie wywalało błędu - silnik sam się chroni.
Nie ma też możliwości by zębatkę przykręcić przestawioną do wałka - tam jest klin.
Nie ma możliwości by zamontować koronkę czujnika położenia wałka w złej pozycji do samego wałka - tam jest rowek i nie pasuje inaczej. Nakrętka trzyma pewnie i nie może się to poluzować.
Jest natomiast możliwość że ktoś składając nawet na blokady ALSA nie popuścił kółek rozrządu - to podstawowy error "wymieniaczy" rozrządu w tym silniku - tak było u mnie. Wówczas kółka ustawiły się do zębów paska a nie do wałków i napięcie paska w poszczególnych odcinkach między kółkami było złe.
Ważne - po wstępnym przykręceniu śrub kółek na około 40Nm należy wykonać 2 obroty wału (4 obroty walków) i ponownie wsadzić blokady na wał i wałki w celu kontroli - tylko to da pewność, że nie ma przesunięcia - ja sprawdzałem 2 razy ! Efekt.. -1/0.
Pamiętaj że ustawienie wałków w pozycji cyl 5 TDC można łatwo sprawdzić - na ostatnich panewkach górnych wałków od strony zębatek są małe trojkąciki - a na samych wałkach są wgłębienia na klin - strzałki muszą pokazywać w te wgłębienia.
Tu masz to pięknie pokazane :
http://www.audiworld.com/forums/a6-s6-c ... n-2801380/Podobny i dość ciekawy wątek dla 2.8 (to to samo co w 4.2) -
http://www.audiworld.com/forums/a6-s6-c ... s-2780659/Tak więc... obstawiam 90% że -11 to błąd w składaniu paska bez poluzowania i odciągnięcia kółek a nie wyciągnięcie łańcuszka.
Pozostałe 10% stawiam na starte pady a tym samym przesunięcie fazowe wydechowego do ssącego.
Blok 90 pokazuje wypracowanie około 21-23" napinacza - czyli przestawienie wałków między sobą. Najczęsciej tam po chwili pracy silnika są okolice -1/0 itd. Natomiast 93 wyliczany jest między wałem a wałkami ssącymi. Jeżeli skasujesz błędy VAGiem i odpalisz silnik patrząc na blok 090 i 093 to najpierw różnica między wałem a ssącymi pojawi się w 090 a potem wartości te przejdą do 093 - ECU przyjmuje przesunięcie rozrządu wał / wałki wydechowe jako bazowe zero dla dalszego korygowania faz na ssących.
Napinacz w głowicy prawej pracuje więcej w górę a retard ma w dół. W głowicy lewej 5-8 jest odwrotnie - wypycha przy akceleracji w dół a retard ma w gorę. Retard jest normalnie zablokowany lock-pinem zwalnianym ciśnieniem oleju. Stąd... jeśli napinacze padły to z rana klepanko bo te piny (jak i lock-piny w nowszych kółkach-fazatorach 4.2 FSI np. w S4) zwyczajnie się kleszczą i nie trzymają napinacza po odejściu z głowicy ciśnienia oleju

Warto sprawdzić czy napinacze trzymają na lock-pinie. W każdym napinaczu jest malutki filterek oleju - między głowicą a napinaczem jest uszczelka i filterek - nie zgubić
