Witam,
Potrzebuję pomocy w zdiagnozowaniu usterki, która w przypadku mojej A3 8P 1.9TDI BLS objawia się tym, że:
-
auto wyraźnie straciło moc, słabo się zbiera,
- podczas przyspieszania (gaz do dechy) od ok. 1.5 tys obrotów auto zaczyna wibrować (szczególnie na 3 i 4 biegu) - wibracje czuć zarówno w kierownicy jak i w pedale gazu. Kiedy auto nabierze już prędkości i jadę ze stałą prędkością wibracje zanikają. Wibracjom podczas przyspieszania towarzyszy ponadto nienaturalny dźwięk pracy silnika - pracuje nierówno, jakby coś się telepało.
Wibracje i charakterystyczny dźwięk są mniej wyczuwalne kiedy przyspieszam z pedałem gazu wciśniętym do ok. połowy,
- co jakiś czas komputer wyrzuca
błąd przepływomierza P0101, pomimo, że wymieniłem przepływomierz wraz z filtrem powietrza. Po skasowaniu błędu, po kilku-kilkunastu km na trasie check engine powraca.
Dodam, że niedawno wymieniłem całe sprzęgło z dwumasem, więc nie jest to przyczyną tego problemu.
Mechanik, który wymieniał mi sprzęgło i dwumas stwierdził, że przyczyną wibracji mogą, ale nie muszą być przeguby wewnętrzne przy skrzyni - sprawdził je i podobno nie są w tragicznym stanie, określił to jako "połowa stadium". Sprawdził mi też wałek rozrządu i z nim wszystko jest na 100% OK.
Dodaję logi, które zrobiłem w VCDS:
grupy: 3,8,11
http://vaglog.pl/log_243106.htmlgrupy: 3,10,11
http://vaglog.pl/log_243107.htmlgrupy: 13,18,23
http://vaglog.pl/log_243114.htmlCzy zużyte przeguby wewnętrzne mogą poza wyczuwalnymi wibracjami i spadkiem komfortu jazdy wpływać na pozostałe opisane symptomy (w tym utratę mocy)?
Bardzo proszę o opinie, w czym może leżeć problem.