.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lut.2025 15:55:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A4 B6 2.0 ALT klekot przy odpalaniu. Szklanki czy modul
PostNapisane: 15.lut.2016 16:14:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2015 14:36:44
Posty: 18
Witam koledzy. Mój problem to głośna praca silnika (klekotanie przez parę sekund) po odpaleniu silnika, ale nie zawsze. Klekot jest wtedy gdy auto postoi parę godzin. Jak zgaszę silnik i po chwili odpalę to klekotu nie słychać. Jeździłem na pelnym syntetyku, przy wymianie zmieniłem olej na polsyntetyk i nadal jest to samo. Do tej pory byłem przekonany że winne są szklanki. Ale od paru osób usłyszałem że nie koniecznie szklanki są do wymiany. Podobno może być do wymiany lub regeneracji jakiś modulator. Co to jest? Gdzie on się znajduje? Czy waszym zdaniem odpowiedzialny za klekot jest ten modulator czy szklanki? Jak mam to zdiagnozować? Koszt wymiany szklanek to 1000 zł. Nie chciałbym wymienić szklanek niepotrzebnie bo 1000 zł nie mała kasa. Proszę o jakąś podpowiedź, bo nie chcę się w niepotrzebne koszty ładować. Z góry dziękuję za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 B6 2.0 ALT klekot przy odpalaniu. Szklanki czy m
PostNapisane: 16.lut.2016 19:21:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2016 10:12:30
Posty: 3
wariator, a dokładniej to hamulec wariatora


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 B6 2.0 ALT klekot przy odpalaniu. Szklanki czy m
PostNapisane: 16.lut.2016 20:42:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
w jednym ALT takie objawy dawał też napinacz paska wielorowkowego, sprawdzić nie zaszkodzi ale raczej też stawiam na fazator


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 B6 2.0 ALT klekot przy odpalaniu. Szklanki czy m
PostNapisane: 17.mar.2016 12:43:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2015 14:36:44
Posty: 18
Witam. Uporałem się z problemem klekotu. Okazało się że uszkodzony był wariator. A dokładnie hamulec. Olej wyciekał z wariatora i po odpaleniu zanim olej doszedł do wariatora nie sterował on w odpowiedni sposób wałkiem. Kupno nowego wariatora to coś chorego. Tylko service i koszt 2100 zł. Można kupić używkę lub regenerowany. A kupiłem ten regenerowany od pewnego kolegi z forum który regeneruje. Jak narazie działa bez problemu. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 B6 2.0 ALT klekot przy odpalaniu. Szklanki czy m
PostNapisane: 17.mar.2016 15:46:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Właśnie jestem ciekaw jak to działa po regeneracji. Podobną jak nie taką samą budowę mają silniki ASN 3.0.
Jeżeli patent na regenerację się sprawdzi to z pewnością wielu użytkowników ASNów odetchnie z ulgą.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 B6 2.0 ALT klekot przy odpalaniu. Szklanki czy m
PostNapisane: 18.mar.2016 00:53:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2015 14:36:44
Posty: 18
No na chwilę obecną jest ok. Nawet najmniejszego klekotu nie słychać. Pisałem z ludźmi na innym forum i twierdzili że mają przejechane już po parę tyś km i jest ok. Mam nadzieję że i w moim przypadku tak będzie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: