.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 00:39:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A3 - Turbo - nowe, sam korpus, regenerowane, używane?
PostNapisane: 10.mar.2017 11:51:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2013 10:37:50
Posty: 55
Witam,
Zważywszy na zaniedbania poprzedniego użytkownika samochodu będę zmuszony wymienić turbosprężarkę.
Jedni wychodzą z założenia że najlepiej kupić nową inni że dobrze wychodzi regenerowana lub zakup samego korpusu a jeszcze inna grupa że szukać używanej z gwarancją.

Turbina która pracuje wadliwie tj. wyje + przepuszcza olej w wydech to Garrett 713673-2.

Teoretycznie zdecydowałem się na regenerację gdzie koszt nie powinien przekroczyć 750 zł.
Jednak z tego co zauważyłem przy zwrocie starej turbiny otrzymuje się nową zregenerowaną w której został głównie wymieniony i ustawiony sam rdzeń firmy no name. Ponoć angielski, niemiecki lub włoski ponieważ Garrett nie dostarcza części zamiennych do turbin o zmiennej geometrii. Polecaną firmą która się tym zajmuje jest Melett, jednak wątpię czy koszt zamknie się do 900 zł.
Czy tego typu regeneracja ma sens?

A może zainwestować w sam korpus turbosprężarki gdzie cena waha się od 350 zł do 900 zł [Melett] i złożyć to samemu, ponieważ korpus jest już wyważony i zostaje jej poskładanie i ustawienie gruszki oraz zmiennej geometrii względem starej.
np.
http://allegro.pl/nowy-koras-audi-vw-1- ... =20493318&
http://allegro.pl/koras-rdzen-turbo-713 ... =20493318&
http://profiturbo.pl/turbosprezarka/rdz ... da-superb/

Gwarancja którą dają firmy tj. 12 miesięcy jest dosyć restrykcyjna i wcale mnie to nie dziwi bo zaniedbując wytyczne przy montażu robiąc to indywidualnie skracamy czas jej pracy.
Z tego co wiem powinno zachować się podstawowe procedury tj.
- Zweryfikować drożność przewodu zasilającego turbo np. sprężonym powietrzem lub wstrzykując dużą ilość oleju/wyczyścić
- Przed zamontowaniem turbosprężarki wlać nieco oleju silnikowego za pomocą np. strzykawki
- Sprężonym powietrzem przez czystą szmatkę rozprowadzić olej w turbinie
- Po zamontowaniu ponownie wlać oleju silnikowego za pomocą np. strzykawki
- Wymienić olej silnikowy i filtr oleju
- Warto zdjąć miskę olejową i sprawdzić czy nie ma opiłków
- Wymienić filtr powietrza
- Wyczyścić cały dolot tj. IC, EGR, rury itd. [Teoretycznie powinno się wymienić IC na nowy..]
- Dobrze było by sprawdzić ciśnienie oleju
- Odciąć zapłon np. wyjmując bezpiecznik
- Kręcić rozrusznikiem 30 sekund aby uzyskać odpowiednie ciśnienie oleju
- Uruchomić silnik i zostawić około 10 minut na wolnych obrotach nie podpinając węża podciśnienia do gruszki turbiny

Dzięki za wsparcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 - Turbo - nowe, sam korpus, regenerowane, używan
PostNapisane: 10.mar.2017 12:19:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Paręnaście turbin w życiu oddawałem do regeneracji i żaden klient nie wrócił z pretensjami. Z tego co się orientuję w przypadkach beznadziejnych po prostu po prostu wykonuje się naprawę na zasadzie z trzech jedna + uszczelnienie, wyważenie etc.
To imho najlepsza metoda, bo lepsze używane ale fabryczne niż chińskie nie wiadomo co.
Zlecałem również przeróbki turbin z roztoczeniem korpusu i wstawieniem większego wirnika - tez bez problemów.
Co do zaleceń przy montażu:
- nowy olej (pełny syntetyk)
- nowy filtr oleju
- czystość w dolocie
- w dieslu wywalić sadzę z dolotów/egr albo zaślepić egr
- po montażu turbiny odpinamy zasilanie wtrysku i kręcimy rozrusznikiem ze 2 minuty z przerwami aby układ zaciągnął oliwę.
- złożyć do kupy, odpalić i w drogę
Żadnych innych czarów...

W razie czego mam namiary na sprawdzony od lat zakład.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 - Turbo - nowe, sam korpus, regenerowane, używan
PostNapisane: 10.mar.2017 12:37:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2013 10:37:50
Posty: 55
A co sądzicie o wymianie samego korpusu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 - Turbo - nowe, sam korpus, regenerowane, używan
PostNapisane: 10.mar.2017 13:27:37 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
nie wiem skąd jesteś, ale polecam CARTUR z Bydgoszczy, obsługują pół Polski, robią też regeneracje dla ASO VW w Toruniu

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 - Turbo - nowe, sam korpus, regenerowane, używan
PostNapisane: 10.mar.2017 13:37:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10333
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Szukaj używki , zobacz tylko czy nie ma wyczuwalnego luzu na ośce wirnika. Do takiego unikatowego statku to za 300 pln znajdziesz, dwie godziny i śmigasz.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron