Witam,
Zważywszy na zaniedbania poprzedniego użytkownika samochodu będę zmuszony wymienić turbosprężarkę.
Jedni wychodzą z założenia że najlepiej kupić nową inni że dobrze wychodzi regenerowana lub zakup samego korpusu a jeszcze inna grupa że szukać używanej z gwarancją.
Turbina która pracuje wadliwie tj. wyje + przepuszcza olej w wydech to Garrett 713673-2.
Teoretycznie zdecydowałem się na regenerację gdzie koszt nie powinien przekroczyć 750 zł.
Jednak z tego co zauważyłem przy zwrocie starej turbiny otrzymuje się nową zregenerowaną w której został głównie wymieniony i ustawiony sam rdzeń firmy no name. Ponoć angielski, niemiecki lub włoski ponieważ Garrett nie dostarcza części zamiennych do turbin o zmiennej geometrii. Polecaną firmą która się tym zajmuje jest Melett, jednak wątpię czy koszt zamknie się do 900 zł.
Czy tego typu regeneracja ma sens?
A może zainwestować w sam korpus turbosprężarki gdzie cena waha się od 350 zł do 900 zł [Melett] i złożyć to samemu, ponieważ korpus jest już wyważony i zostaje jej poskładanie i ustawienie gruszki oraz zmiennej geometrii względem starej.
np.
http://allegro.pl/nowy-koras-audi-vw-1- ... =20493318&http://allegro.pl/koras-rdzen-turbo-713 ... =20493318&http://profiturbo.pl/turbosprezarka/rdz ... da-superb/Gwarancja którą dają firmy tj. 12 miesięcy jest dosyć restrykcyjna i wcale mnie to nie dziwi bo zaniedbując wytyczne przy montażu robiąc to indywidualnie skracamy czas jej pracy.
Z tego co wiem powinno zachować się podstawowe procedury tj.
- Zweryfikować drożność przewodu zasilającego turbo np. sprężonym powietrzem lub wstrzykując dużą ilość oleju/wyczyścić
- Przed zamontowaniem turbosprężarki wlać nieco oleju silnikowego za pomocą np. strzykawki
- Sprężonym powietrzem przez czystą szmatkę rozprowadzić olej w turbinie
- Po zamontowaniu ponownie wlać oleju silnikowego za pomocą np. strzykawki
- Wymienić olej silnikowy i filtr oleju
- Warto zdjąć miskę olejową i sprawdzić czy nie ma opiłków
- Wymienić filtr powietrza
- Wyczyścić cały dolot tj. IC, EGR, rury itd. [Teoretycznie powinno się wymienić IC na nowy..]
- Dobrze było by sprawdzić ciśnienie oleju
- Odciąć zapłon np. wyjmując bezpiecznik
- Kręcić rozrusznikiem 30 sekund aby uzyskać odpowiednie ciśnienie oleju
- Uruchomić silnik i zostawić około 10 minut na wolnych obrotach nie podpinając węża podciśnienia do gruszki turbiny
Dzięki za wsparcie.