Tylko zanim pozwolisz komuś wymieniać rozrząd w ASN, sprawdź ile takich rozrządów już wymienił. Inaczej dołączysz do popularnej grupy: "sprzedam audi 3.0 ASN, rozrząd do ustawienia". Niby wszystko poskładane jak trzeba, a każdy wałek żyje swoim życiem. Poczytaj, jest tego w sieci sporo.
Ogólnie jest to silnik specjalnej troski. Bardzo fajny, dość mocny i ekonomiczny, ale zaniedbany potrafi stać się koszmarem.
Obowiązkowy punkt po zakupie ASN to zdjęcie i wymycie miski olejowej oraz wyczyszczenie smoka pompy oleju. Syf w misce to wysokie ryzyko zatarcia panewek.
Zapchane katy to prosta droga do uszkodzenia głowicy.
Śniedziejące piny w kostce ECU to źródło problemów z elektroniką i sypania błędami.
Cewki potrafią padać, kiedy mają ochotę (ale to drobiazg, używki są po 30 zł, a wymiana zajmuje chwilę).
NIE WOLNO oszczędzać na oleju.
I jeszcze wiele innych drobazgów
Ale jak będziesz dbał, to będziesz zadowolony.
Pozdrawiam