Auto nie jest butowane na zimnym, ani za szybko gaszone, jestem świadomym użytkownikiem. Wtryskiwacze wyciągane i sprawdzone na stole, korekcje dawek są znikome, paliwo premium w przypadku diesla to bzdura i niepotrzebna inwestycja, w przypadku benzyny jest kompletnie inaczej ,shell V-Power Racing jest genialny. Natomiast bardzo często zalewam shella premium, bo od dłuższego czasu na tej stacji cena tego paliwa (w każdy czwartek) jest tożsama jak zwykłego diesla, a efekt psychologiczny jest
Kolega w tym samym silniku ma to samo, zawory sterujące podciśnieniami wymienione, DPF czysty, ciśnienia za i przed DPF prawidłowe.
Do sprawdzenia pozostaje chyba tylko EGR (może dawać taki efekt), lub tak jak piszesz turbina, ale na tą drugą opcje raczej bym nie stawiał.
Dodam że dzieje się tak przy pełnym obciążeniu, między 2000-3000rpm i w cieplejsze dni jest to dużo mocniej odczuwalne niż w te chłodne.