.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.gru.2024 03:22:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 1.8T Bex jaki olej
PostNapisane: 27.gru.2021 21:00:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2020 16:38:01
Posty: 13
Czesc, po sprowadzeniu swojej Audi zalalem jej valvoline 5w-40 ALL-cliimate.
Dobry olej czy może jednak dac jej cos innego?
Oleju nie siorbie dlatego zalezy mi na dobrej oliwie i nie wiem czy po wymianie łancucha lac jej ten sam czy moze przejsc na cos innego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.8T Bex jaki olej
PostNapisane: 27.gru.2021 22:20:08 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5243
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jeśli używasz auta spokojnie to olej jak olej, wymieniać na czas. Jednak jak lubisz od czasu do czasu troszkę podpetać to jednak przerzuciłbym się na Valvo VR1, Elf 5W50, Liqui Moly albo Penrite. Wymiana co 8-10kkm i bedzie git.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.8T Bex jaki olej
PostNapisane: 28.gru.2021 02:47:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2020 16:38:01
Posty: 13
bloku napisał(a):
Jeśli używasz auta spokojnie to olej jak olej, wymieniać na czas. Jednak jak lubisz od czasu do czasu troszkę podpetać to jednak przerzuciłbym się na Valvo VR1, Elf 5W50, Liqui Moly albo Penrite. Wymiana co 8-10kkm i bedzie git.


Od czasu do czasu jej depne czy to teraz na sniegu czy to przelotowo do innego miasta, to w gornym polapie obrotow pracuje. I nie wiem w sumie bo po płukance i zmianie na Allclimate zaczalem miec problemy z łancuchem i napinaczem. Myślisz ze jest sens lać 5w50? Nie wiem jak to silnik przyjmie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.8T Bex jaki olej
PostNapisane: 28.gru.2021 08:48:24 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5243
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Przyjmie dobrze. Górny parametr spowoduje, że olej utrzyma swoje własciwości przy wyższych temp a skoro korzystasz z BEXa zgodnie z jego przeznaczeniem to będzie to ulga dla silnika.

Co do rozrządu i jego dźwieków po płukance to polecam sprawdzić np vcdsem jak wygląda w logach dynamicznych. Byc może ujawnił się typowy problem wyciągniętego łańcucha - a p łukanka tylko go pokazała za wczasu.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: