.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lis.2024 13:07:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 D2 3.7 40V AQG] praca sond lambda
PostNapisane: 30.gru.2021 10:42:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Odpaliłem ostatnio auto jak stało przy tych mrozach po dwóch dniach i pierwsze od roku jak je mam zaczęło mi falować na obrotach, tak, że nawet lampka w suficie przygasała. Sprawdziłem błędy i pokazało mi sondę. Raczej to wpływu chyba nie ma, ale chciałem zweryfikować ich pracę, poprzedni właściciel zakładał nowe Boscha.

Film słaby ale widać chyba :) działać działają ale czy wystarczająco szybko?


https://www.youtube.com/watch?v=mgQ2nbhe_O4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2 3.7 40V AQG] praca sond lambda
PostNapisane: 30.gru.2021 15:23:32 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5240
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
A czy jak zagrzejesz silnik to dalej masz odczyt sond w takim tempie? I czy działą u Ciebie SAI?

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2 3.7 40V AQG] praca sond lambda
PostNapisane: 30.gru.2021 15:42:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
bloku napisał(a):
A czy jak zagrzejesz silnik to dalej masz odczyt sond w takim tempie? I czy działą u Ciebie SAI?


Film nagrywany był po rozgrzaniu.

Jeśli chodzi o SAI to właśnie dzisiaj zobaczyłem, że nie załączyła się pompa od rana, chyba, że krótko chodziła. Co do samych zaworków SAI to na tą chwilę nie wiem czy działają ale obawiam się, że pewnie betony. Katów brak, ktoś już je spieniężył, jak auto zostawię na dłużej to pewnie wspawam jakieś zmienniki. Tylko czy jak pompa nie działa to nie powinno sypnąć błędem i checkiem na zegarach? Muszę sprawdzić jak auto ostygnie. Silnik jak poskładałem i odpaliłem to nie było żadnych najmniejszych problemów, teraz jak postał w tych mrozach coś go zabolało delikatnie ale to kilkanaście sekund i chodzi o ok

EDIT:

Odpaliłem, jak ostygła, 5stopni na plusie, pompa SAI się załączyła, obroty OK, wszystko jak trzeba, pojeździłem dzisiaj trochę to błędów żadnych już nie ma. Ładowanie 14V na aku więc z prądem też raczej OK. No nic narazie na siłę nie szukam, chyba, że błąd powróci kiedyś


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2 3.7 40V AQG] praca sond lambda
PostNapisane: 30.gru.2021 22:16:45 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5240
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jak wórci to wykręć pompę SAI i usuń wodę. Często to ona jest powodem walenia checka lub dziwnych jaj z obrotami. Woda zamarza i odkurzacz staje dęba. Zawory sięotwierają a powietrza brak. Najlepiej do jest SAI wywalić i soft zmodyfikowac aby nie dolewał paliwa. A to tylko ekologia aby katy sie szybciej dogrzały.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2 3.7 40V AQG] praca sond lambda
PostNapisane: 30.gru.2021 22:33:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
bloku napisał(a):
Jak wórci to wykręć pompę SAI i usuń wodę. Często to ona jest powodem walenia checka lub dziwnych jaj z obrotami. Woda zamarza i odkurzacz staje dęba. Zawory sięotwierają a powietrza brak. Najlepiej do jest SAI wywalić i soft zmodyfikowac aby nie dolewał paliwa. A to tylko ekologia aby katy sie szybciej dogrzały.


Bloku też tak właśnie pomyślałem, że mogła przymarznąć, wywalę to chyba a wcześniej spróbuję odłączyć pompę i sprawdzę czy walnie błędem czy nie bo różne są opinie, niby w tych pierwszych 40V gdzie nie ma drugich sond to można odłączyć chociaż pewności nie mam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2 3.7 40V AQG] praca sond lambda
PostNapisane: 31.gru.2021 14:32:38 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5240
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
SAI nie jest zalezne od sond tylko od typu sterownik ana jaki trafisz. Jedne były nieco ułomne (1999 i poczatek 2000) a póxniejsze już wywalały checka po odpięciu pompy.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2 3.7 40V AQG] praca sond lambda
PostNapisane: 31.gru.2021 14:52:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
bloku napisał(a):
SAI nie jest zalezne od sond tylko od typu sterownik ana jaki trafisz. Jedne były nieco ułomne (1999 i poczatek 2000) a póxniejsze już wywalały checka po odpięciu pompy.


Ja mam z lipca 99 i tu chyba błędu nie wywala bo jak kupiłem to oczywiście pompa była zardzewiała i nie działa a błędu nie było, wymieniłem bo miałem pod ręką ale coś czuję, że się rozstanę z całym tym SAI :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2 3.7 40V AQG] praca sond lambda
PostNapisane: 31.gru.2021 15:58:10 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5240
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
I słusznie. Pompę wywalić, resztę zaślepić i być szczęsliwszym :D :P

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A8 D2 3.7 40V AQG] praca sond lambda
PostNapisane: 10.paź.2022 11:19:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Kontynuuję temat bo po nie całym roku coś na wolnych zaczęło zalatywać paliwem, podłączyłem VCDSa i sondy po odpaleniu stoją na ok 0,8V, po rozgrzaniu jest to samo i jest tak do ok 2000obr, później przyspieszając spada na 0,2, 0,4 a przy mocnym bucie nawet do 0,080V, tak myślę czy to jest uch wina bo tak trochę wygląda na inną przyczynę skoro jednak mierzy różne wartości, od tego czasu zmieniłem tylko filtr paliwa, bo miał 23lata i był jeszcze fabryczny, po jutrze zmieniam jeszcze regulator ciśnienia. Z autem nie ma żadnych problemów, jeździ normalnie, pali zimny ciepły, ssanie jest, spalanie w normie, jechałem ostatnio kawałek dalej polskim tempem jak reszta użyszkodników to na fisie 11,4L przy dystrybutorze nie całe 13l


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: