.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 10:54:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.3 20V 7A] 2.3 błąd 522 i czujnik dwuprzewodowy
PostNapisane: 13.paź.2005 19:51:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
1. Zaobserwowałem fiksację wskaźnika temp. wody, raz działa raz nie (ale podejżewam że gdy działa to wskazuje źle)
myśle, a raczej jestem pewien że jest to związane z błędem który wywalił Vag:

522 Engine coolant temp. sender (open or short to B+) pisze z pamięci więc nie bijcie ;-)
pytanie, gdzie szukać tego czujnika na głowicy czy ten w chłodnicy dwu pinowy?

2. Proszę również o pomoc w ustaleniu gdzie ma być dokładnie przykręcony czujnik dwuprzewodowy (wydaje mi się że podaje temperturę silnika do ECU)
Wiązka idzie za kolektorem wraz z przewodami do krańcówek przepustnicy).
Wydaje mi się również o ile sobie przypominam że był przykręcony do pokrywy rozrządu. Szczerze to ten czujnik zawieruszył mi się przy rozbieraniu silnika i teraz się znalazł :):

dzięki!

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2005 19:59:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
no tak, on jest w głowicy.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2005 20:18:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Leo napisał(a):
no tak, on jest w głowicy.


ok. Leo, ale jeśli mowa o czujniku od wody to ten z tyłu glowicy dwu pinowy czy czteropinowy nad trzecim cylindrem?

a o czujnik temperatury (nie wody), ten zagubiony który nie wiem gdzie był przykręcony pytam dalej użytkowników 2.3 20V.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2005 20:43:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
oba są od temp. wody. Ten 4pinowy , w wersji z klimą ma chyba 7 styków. Podaje on temp. na liczniki i do klimy. Ten w głowicy jest dwupinowy i służy do załączania 2 biegu wentylatora (chyba) ?.
co do zagubionego czujnika - rozumiem, że jest on niepodpięty , tak ? Masz klimę wogóle ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2005 20:52:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Leo napisał(a):
oba są od temp. wody. Ten 4pinowy , w wersji z klimą ma chyba 7 styków. Podaje on temp. na liczniki i do klimy. Ten w głowicy jest dwupinowy i służy do załączania 2 biegu wentylatora (chyba) ?.
co do zagubionego czujnika - rozumiem, że jest on niepodpięty , tak ? Masz klimę wogóle ?


dodam że wczoraj wywaliło mi ok 1.5L wody przez z. wyrównawczy to by tłumaczyło chyba zależność cztero pinowego i dwu pinowego z tyłu.

klimy nie mam, czujnik ten podpiąłem, ale dynda sobie na kolektorze ssącym tymczasowo :):

dzięki za zainteresowanie :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2005 22:04:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2004 20:15:18
Posty: 249
Lokalizacja: Warszawa
czterostykowy laczy sie razem z tym dokrecanym na blszcze do poktywy rozrzadu
ale generalnie w 2 stykowym sa masa i ze tak go nazwe kabel "A"
a w cztertostykowym sa:
-kabel "A" (sa razem zlaczone) - i ida do zegarow
- Masa
- Sterowanie kilmatyzacji
- kabel "B" idacy do zegarow
troszke to prostacko opisalem ale takie jest

_________________
Jedzi jako tako...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2005 22:05:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2004 20:15:18
Posty: 249
Lokalizacja: Warszawa
moge sie mylic ale takie mam wiadomosci po studiowaniu schematow wiazki elektrycznej

_________________
Jedzi jako tako...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Czujnik dwuprzewodowy
PostNapisane: 14.paź.2005 19:16:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2005 22:19:32
Posty: 287
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Cześć.
Czujnik dwupinowy , który Ci pozostał po składaniu silnika przykręca się go na blaszce do śruby kolektora wydechowego na pierwszym cylindrze - licząć cylindry od przodu silnika. Jego zadanie jest włączanie wentylatora chłodnicy na pierwszy biegu tzn. wolniejsze.
Pozdro.

_________________
Sztywny.
AUDI 80 B 4 Silnik ABK 115 kM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czujnik dwuprzewodowy
PostNapisane: 14.paź.2005 22:09:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Czesław Grzelec napisał(a):
Cześć.
Czujnik dwupinowy , który Ci pozostał po składaniu silnika przykręca się go na blaszce do śruby kolektora wydechowego na pierwszym cylindrze - licząć cylindry od przodu silnika. Jego zadanie jest włączanie wentylatora chłodnicy na pierwszy biegu tzn. wolniejsze.
Pozdro.


no raczej nie, bo przewody wychodzące z wiązki są na tyle krótkie że umożliwiają przyręcenie tylko w okolicach piątego gara czyli z tyłu (przewody mają ok. 12cm).
Z drugiej strony z tym włączaniem wentyla może być good idea, sprawdzę to , dzięki przyjacielu.

No co jest nikt tu nie ma 2.3 20V, popatrzcie gdzie jest ten czujnik, mam browara wyciągnąć :D

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2005 22:40:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
Witam
jak kupilem swoja to tez wskaznik tem wody zle pokazywal,za to odpowiada cztero pinowy w bloku,dwu pinowy w chlodnicy jest od wlaczania wentylatora(jak dwa piny to tylko jeden bieg wentylatora,trzy pinowy w chlodnicy dwa biegi zalacza,u mnie mniejszy bieg wlacza tylko po wylaczeniu silnika,mam w chlodnicy dwu pinowy)
pyt 2 zobacze juto i napisze jak jest u mnie

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2005 01:51:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2004 20:15:18
Posty: 249
Lokalizacja: Warszawa
czujnik ten na 100% jest wkrecany w blaszke ktora sie dokreca do poktywy rozrzadu. A dokreca sie ja w lewym "dalszym" rogu (od strony grodzi)- gdy stoisz z przodu pojazdu - nie musisz szukac zadnych otworow w pokrywie od rozrzadu bo przykreca sie to ta sama sróba ktora masz wkrecona w Dekiel od glowicy (pokrywe rozrzadu)

Ciezko mi to ladnie opisac bo jestem "poglebszym"......

_________________
Jedzi jako tako...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2005 08:04:21 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
od tego co pokazuje na desce jest 4 stykowy wkrecony od dolu w krociec wodny przy glowicy z przodu

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2005 13:58:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
I już wszystko jasne, zostałem przez Was upewniony :peace:

1. wiec czujnik cztero-pinowy (do wskaźnika na desce, i kontrolki temp. płynu) w krućcu mam chyba zrąbany, bo zaczyna wskazywać jak silnik już jest gorący, napewno więc zaniża.
- Stąd Vag wywala błąd 522 (czujnik - weck) niestety koszt ok. 120pln.

2. "zagubiony" czujnik jest jak piszecie od włączenia biegu wentylatora po zgaszeniu silnika, zapobiega wywaleniu wody lub/i przegrzaniu gdy silnik po zgaszeniu będzie osiągał temp>100stC i jak przekroczy 102 włącza się wentyl. (ale warunek: zwarty czujnik dwupinowy w chłodnicy).
- Czujnik przykręcam do pokrywy klawiatury imbusem bliżej kol. wydechowego. (po lewej patrząc od przodu)

U mnie nastąpiło wywalenie ok,. 1.5L cieczy jak opisałem właśnie z w/w powodu, ponieważ czujnik sobie dyndał na kolektorze a nie łapał temperatury blisko głowicy tak jak powinno być.

dzięki! proszę zamknąć, problem rozwiązany :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: