I już wszystko jasne, zostałem przez Was upewniony
1. wiec czujnik cztero-pinowy (do wskaźnika na desce, i kontrolki temp. płynu) w krućcu mam chyba zrąbany, bo zaczyna wskazywać jak silnik już jest gorący, napewno więc zaniża.
- Stąd Vag wywala błąd 522 (czujnik - weck) niestety koszt ok. 120pln.
2. "zagubiony" czujnik jest jak piszecie od włączenia biegu wentylatora po zgaszeniu silnika, zapobiega wywaleniu wody lub/i przegrzaniu gdy silnik po zgaszeniu będzie osiągał temp>100stC i jak przekroczy 102 włącza się wentyl. (ale warunek: zwarty czujnik dwupinowy w chłodnicy).
- Czujnik przykręcam do pokrywy klawiatury imbusem bliżej kol. wydechowego. (po lewej patrząc od przodu)
U mnie nastąpiło wywalenie ok,. 1.5L cieczy jak opisałem właśnie z w/w powodu, ponieważ czujnik sobie dyndał na kolektorze a nie łapał temperatury blisko głowicy tak jak powinno być.
dzięki! proszę zamknąć, problem rozwiązany