.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 13:11:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3 1.8 PM] - problemy z silnikiem
PostNapisane: 24.mar.2006 13:29:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:20:57
Posty: 79
Witam!

Czym wytłumaczyć pojawianie się wycieków oleju na bloku silnika, jakby spod pokrywy głowicy (mówiąc trywialnie - ze szczeliny między blokiem a nią). Zauważyłem też następujące objawy (nie musza mieć związku):
- ślady oleju na filtrze powietrza - na tyle mi zapchał go że trzeba było wymienić
- lekki gwizd podczas wkręcania się na obroty
- ogólno mułowatość - generalnie jest tak odkąd go mam czyli ok. 9 mies, ale mam wrażenie że jest gorzej. subiektywnie naturalnie.

Będę wdzięczny jeśli komuś nasuwa się co sprawdzić, przypuszczam że jakaś uszczelka, ale może coś więcej?

Pozdrawiam!


Ostatnio edytowano 31.mar.2006 10:46:46 przez knocke, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2006 19:57:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lut.2006 20:40:33
Posty: 78
Lokalizacja: Warmia/Mazury
Witam!!!!
Prawdopodobnie poszla ci uszczelka pod glowica!!!Zauwazyles moze ze z tlumika wydobywa sie bialy lub czarny dym??Plyn chlodzacy lub olej ci ubywa?? To raczej uszczelka,a jaki masz silnik gaznikowy czy wtrysk???Ssyki moga byc tez z podstawy laczenia gaznika z kolektorem ssacym tam jest taka guma i moze sparciala!!
Pozdrawiam!!!

_________________
Audi80 B3 1.8+LPG 90r (EŁK)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2006 00:04:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2005 08:23:45
Posty: 18
Lokalizacja: Warszawa
Witam :). Kolega napisał, że ma silnik PM, czyli wtrysk jednopunktowy. Radzę sprawdzić czujnik ciśnienia oleju. Jak mi powiedział mechanik, te czujniki są łączone (plastik-metal), często się rozszczelniają. Pozdrawiam.

_________________
Audi B3 1988 1,8S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2006 21:37:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:20:57
Posty: 79
Zgadza się, taki mam silnik. Czy sugerujesz że mam nieprawidłowe ciśnienie oleju tylko o tym nie wiem bo czujnik padł?

Tak w ogóle wyraziłem się nie precyzyjnie - olej wydostaje się (nie leci ale intensywnie 'poci' się, po wytarciu za 1-2 dni muszę wycierać znowu) ze szczeliny między 'pokrywą gówicy cylindrów' a samą głowicą. , nie jak napisałem między nią, a blokiem.

Jak zmierzyłem - straty oleju mam około 1/2 litra na 1000km, trudno mi powiedzieć ile z tego ucieka np w ww sposób a ile wypala silnik, w każdym razie nie dymi intensywnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2006 22:08:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Witam ! Wymienisz uszczelke pod pokrywia zaworow i bedzie OK. Jesli ten silnik to PM, to oryginalnie filtr paliwa masz pod podloga obok elektrycznej pompy paliwa. Chyba ze masz wstawiony gaznik, to juz ktos sie napracowal :D a mulowate to one sa wszystkie, ten typ tak ma, ale do tego moze zaciski hamulcowe trzymaja ? Sprawdz, czy felgi z przodu po dalszej jezdzie nie sa gorace.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2006 08:42:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:20:57
Posty: 79
Zipi, piszeisz jakbyś znał mój samochód ;)

Co do uszczelki, zacisków - zrobię jak mówisz, kusi mnie żeby zrobić tą uszczelkę samemu, bo wydaje się proste ale zobaczymy.

Zaskoczyłeś mnie tym filtrem powietrza - ja mam taki duży talerz czarny na lewo od silnika, i ewidentnie siedzi on na czymś co wygląda na układ
wtryskowy, ktory następnie wchodzi do kolektora ssącego. Może to jest związane z tym że jako jeden z ostatnich modeli 80B3 mam Mono-Motronic a nie Jetronic?

Dziś zaobserwowałem jeszcze coś - ten filtr powietrza jest zapaskudzony olejem, nie bardzo, ale jednak - jakiś czas temu czyściłem tam i widze znów. Filtr wymięnię naturalnie na nowy, ale zastanawiam się, skąd tam olej?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2006 14:56:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:20:57
Posty: 79
Temat się trochę wyczerpał, ale napiszę co zrobiłem:

Wykonałem najtańszy tuning mocy - dokładnie za 18zł Filtron AR201 - okazało się że na skutek mgiełki olejowej zwracanej przez wężyk odpowietrzenia skrzyni korbowej (nadal nie znam przycyzny) stary filtr był totalnie niedrożny, choć na 1 rzut oka nie było tego tak strasznie widać. Polecam wszystkim ku przestrodze, samochód jedzie jak nowy.

I kilka pytań - jeśli ktoś wie to będę wdzięczny.

a) czy prawidłowo zakupiłem do tego modelu uszczelkę gumowa pod pokrywę głowicy? Dla tego typu wg kat. są też korkowe. Zaskoczyła mnie cena tego 'cuda' - prawie 65zł.
b) widzę że pod zbiornikiem chłodziwa wisi smętnie na kablu gniazdo czujnika, chyba poziomu tej cieczy - czy jego ponowna aplikacja to skomplikowane zadanie?
c) jakie radio mogłobyć oryginalnie w tym autku? po poprzednim właścicielu mam smętną dziurę którą chciałbym zapełnić. Czy radio z CD np od A4 będzie pasować?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2006 08:23:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:20:57
Posty: 79
James0029 napisał(a):
Witam :). Radzę sprawdzić czujnik ciśnienia oleju. Jak mi powiedział mechanik, te czujniki są łączone (plastik-metal), często się rozszczelniają.


Jesli jeszcze sledzisz - który z dwóch czujników masz na myśli? I czemu uważasz to za ważne w tej sprawie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B3 1.8 PM] - problemy z silnikiem
PostNapisane: 30.mar.2006 09:27:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2005 21:41:01
Posty: 238
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A4 B7
knocke napisał(a):
- ślady oleju na filtrze paliwa
- lekki gwizd podczas wkręcania się na obroty
- ogólno mułowatość - generalnie jest tak odkąd go mam czyli ok. 9 mies, ale mam wrażenie że jest gorzej. subiektywnie naturalnie.


miałes chyba na myśli filtr powietrza..... olej znalazł się tam jak zauważyłeś z "gumowego wężyka". Ten wężyk to odma i służy do odpowietrzania głowicy. Nie powinno ci chlapać olejem przez odmę. Spróbuj wyjąc ją i wyczyścić. Zmień tak jak pisałeś uszczelkę pod pokrywą zaworów. Posłuchaj czy nie świszczy powietrze w okolicach wtrysku. Jak silnik bedzie pracował delikatnie poruszaj na boki całą obudową filtra powietrza i zobacz czy obroty nie będą falowały. Jeśli tak to masz do wymiany podstawę wtrysku. Sprawdź też czy nie masz w zbiorniczku wyrównawczym tłustych "oczek" oleju lub czy na bagnecie nie widać kropelek płynu chłodzącego. Jesli jedno z dwóch będzie miało miejsce to przyczyna jest uszczelka pod głowicą. Co do wymiany podstawy wtrysku wejdź na www.tas.glt.pl to działu DIY. Więcej grzechów nie pamiętam...... :peace:

- uszczelka gumowa tez jest OK ale mam nadzieje że kupiłeś pod pokrywę ZAWORÓW
- żeby podłączyć ta wtyczke musisz kupić zbiorniczek z czujnikiem bo samego czujnika nie dostawisz (chyba)
- oryginalnie pewnie było radio Beta. Najprawdopodobniej gówniany kaseciak ale za to oryginalne radia mają identyczne podswietlenie jak całej deski i wyglądają super. Wejdzie ci tam kazde inne radio bo wymiary są raczej standardowe.

_________________
Pozdrawiam
Michał

Audi A4 B7 S-Line '06 2.0TDi (BRE)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B3 1.8 PM] - problemy z silnikiem
PostNapisane: 31.mar.2006 10:45:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:20:57
Posty: 79
Cytuj:
Cytuj:
- ślady oleju na filtrze paliwa

miałes chyba na myśli filtr powietrza.....

NATURALNIE!
miszello napisał(a):
Zmień tak jak pisałeś uszczelkę pod pokrywą zaworów.

ok, mam już takie 'cuś', chyba dam sobie z tym radę sam.
miszello napisał(a):
Posłuchaj czy nie świszczy powietrze w okolicach wtrysku. Jeśli tak to masz do wymiany podstawę wtrysku.

Czytałem archiwum, więc to już sprawdzałem - obroty na biegu jałowym potrafią mi lekko falować, ale nie zauważyłem związku z ruszaniem filtrem. Zatem - co do tych obrotów - może silnik krokowy ale to zupełnie inna sprawa. Ot - przypadłości 15letniego autka :D
miszello napisał(a):
Sprawdź też czy nie masz w zbiorniczku wyrównawczym tłustych "oczek" oleju lub czy na bagnecie nie widać kropelek płynu chłodzącego.

Tak, też już sprawdzałem - płynu mi nie ubywa i nie śmierdzi on ani nie 'wygląda' oleiście.
miszello napisał(a):
- uszczelka gumowa tez jest OK ale mam nadzieje że kupiłeś pod pokrywę ZAWORÓW

Dokładnie tak, optycznie pasuje - ten rocznik jest niepewny bo w katalogu są chyba ze 3 modele uszczelek, 100% pewny będę jak rozkręcę - pytanie czy jeśli oryginalnie była KORKOWA to czy mogę tam wstawić GUMĘ którą już mam....
miszello napisał(a):
- oryginalnie pewnie było radio Beta. ale za to oryginalne radia mają identyczne podswietlenie jak całej deski i wyglądają super.

Dzięki - i właśnie tu mam zagwochę, bo np można kupić ładną Gammę za 150zł na allegro ale szkoda mi szyby i zdemolowanego panelu jeśli jakiś pacan się połaszczy, bo opinie nt. czy to kradną są podzielone.
Za to wszystkie w miarę tanie 'panelowce' wyglądają tandetnie, ale mają już CD. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2006 22:19:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
dzis zauwazylem podobny objaw ,ten sam silnik.
Nie bierze oleju ,ale skad sie wzioł olej w filtrze powietrza? remont kapitalny w lutym ,w sierpniu wymieniany olej po 10 k i zero ubytku ,od sierpnia 6-7 tys. km, wziolem sie dzis za wymiane filtra powietrza ,patrze a tam olej taksamo jak ten waz od odmy byl uwalony w olej ,od czego to moze byc ? wczesniej tak nie mialem (30 tys. zrobilem nim). Ogolnie o czym to swiadczy.... ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2006 19:33:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:20:57
Posty: 79
bubu05 napisał(a):
dzis zauwazylem podobny objaw ,ten sam silnik.
Nie bierze oleju ,ale skad sie wzioł olej w filtrze powietrza? remont kapitalny w lutym (...) Ogolnie o czym to swiadczy.... ?


Od kilku osób słyszałem, że po udrożnieniu odmy świadczy to o nadmiernym zużyciu pierścieni. Mechanizm: spaliny z komór spalania przedostają się w nadmiarze (bo trochę zawsze się dostają) do układu korbowo-tłokowego, skąd wydmuchują jakby cząsteczki oleju, które potem gromadzą się na filtrze powietrza, gdzie trafiają przez odmę czyli odpowietrzenie tegoż układu k-t, dodane po to żeby nie tworzyo się tam ciśnienie. Im większe ciśnienie tych "lewych" spalin ( == bardziej zużyte pierścienie) tym więcej oleju jest w ten sposób zabierane z dołu w górę.

Więc u ciebie - po generalce - nie powinno się to dziać, jeśli się dzieje to generalka do niczego albo powód jest inny. U mnie inna sprawa - silnik nie miał remontu i weekend będę wiedział czy u mnie znów olej w filtrze i jak stoją pierścienie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2006 22:53:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
nie uwierzycie... zatankowalem paliwo ,przejechalem sie z 30 km na 98" (bo tylko taka tankuje) i jak reka odjol ,wrocila werwa ,spalanie dzis zauwazylem spadlo o 1l i sucho w filtrze powietrza :) nie wiem co to bylo...moze kijowy gaz...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 71 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: