Ja z 3B zrezygnowałem bo doszedłem do wniosku, że moim naturalnym środowiskiem jest rajdowanie a nie ulica.
Początkowo tłumaczyłem sobie, że jeśli złożę to 3B na jakiejś niedużej turbinie i niedużym IC to turbodziura będzie na tyle mała, że będzie się tym można poślizgać w KJSach.
Tyle że co robić zimą, albo na mokrym, jak się ma 1000kg i 250KM? trochę dużo, nawet jeśli napęd na 4 koła. Te popularne rajdy często sprowadzają się do piłowania auta na jedynce po parkingu, gdzie najważniejsze jest żeby auto jechało od razu przy niskich obrotach. A Turbo... trzeba poczekać, a jak wystrzeli to już jest za późno.
Następna rzecz... masa. Ja mam teraz 2.0JS a 3B waży tyle ile JS + pewnie 30-40kg więcej (Turbo, chłodnica oleju, głowica 20V, IC).
Kolejna sprawa, to kasa. Jesli ktoś pisze że te silniki 2.2 20VT to wydatki, to trzeba mu wierzyć. Są kosmicznie drogie jeśli chodzi o części, poza tym dostępność części - tych nietypowych... albo czatowanie na okazję, albo kupowanie u nielicznych specjalizujących się w tym ludzi, czyli megadrogo. NP ECU+ wiązka silnika = 1500zł. Jedyne rozsądne rozwiązanie to wyrwać jakiś działąjący silnik, osłuchać, pomierzyć ciśnienie i samemu go wygrzebać przy okazji zabierając wszystko, dosłownie wszystko co w komorze silnika.
Jeśli chodzi o kwestię fizycznego włożenia 3B w komorę silnika, to jeśli ktoś ma ogólne wyobrażenie co powinno się tam znaleźć, to poradzi sobie bez bólu. Silnik pasuje przecież na skrzynię i mocowania do nadwozia. miejsca na turbinę jest sporo i pozostaje właściwie kwestia ulokowania IC.
Najistotniejsze jest podłączenie elektryki i skompletowanie tych wszystkich urządzeń elektronicznych, zaworków, potencjometrów, sond i czujników które muszą działać wszystkie. Trzeba do tego mieć też kogoś, kto to ogarnie wszystko i ustawi żeby nie bujać się od jednego do drugiego specjalisty i czekać aż któremuś "wyjdzie". Z kolei Ci, którzy znają te silniki i zajmują się nimi cenią się adekwatnie do cen części.
Coraz bardziej skłaniam się w kierunku 7A czy innego 2,3 20V.
Jaki kształt ma tłok 7A? płaski? tak teraz kombinuję czy nie przerobić tego 3B na 7A o pojemności 2226. Zostawić chłodnicę oleju, natrysk oleju na denko tłoka - na pewno nie zaszkodzi
Kolektory mam, resztę o niebo łatwiej kupić niż do 3B.