.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 10:14:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B2,quattro] Jaki silnik do B2 quattro? SWAP
PostNapisane: 09.maja.2006 09:56:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
Temat 2,3 20VT już przerobiłem i się poddaję, chociaż skompletowałem już cały silnik 3B (jeśli ktoś chce kupić to zapraszam). Ja potrzebuję auto do pojeżdżenia, do KJSów, żeby nie było szkoda tego męczyć i żeby było mnie stać.
Więc jest pytanie.... Co ja mam tam zaimplantowac pod maskę?
opcja 2,2 20V wolnossący jest najprostsza, ale silnik jest mega ciężki i długi co niekoniecznie mi pasuje.
Co innego bez turbiny można tam włożyć? Co jeszcze pasuje na skrzynię? Czy ktoś wkładał 2.6 lub 2.8 V6? i czy to wielki problem i czy warto to robić...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 10:23:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
A nie myslałeś o 2.2T 10V MC?
Coupe GT jest lekkie, wiec myśle ze 160-180 km wystarczy mu do sprawnego poruszania sie :diabel:

No i własnie 2.3 20V ( 7A ) jest niezłą opcją, ale ciezko jest znaleźć kompletny motor z wszystkimi czujnikami które musza byc i musza działać ;-)

Miejsca pod maska jest sporo, wiec pewnie i 2.8 by weszło :P

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 10:28:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2004 14:10:49
Posty: 374
Lokalizacja: Ełk
Masz duży problem wszystkie te silniki są dość ciężkie i zawsze przód ci będzie uciekał ,po prostu musisz sie do tego przyzwyczaić. Jeżeli chcesz samochód do KJS-ów to jednak bym obstał przy opcji 2,2 20 V . V-ki są jeszcze cięzsze i bedzie jeszcze gorzej z przodem, a i tak na zwykłym silniku 2,2 przód ma tendencje do uciekania.

_________________
Audi coupe quattro B2 '87r KV 2.2 -sprzedane
Audi B4 2,8 AAH V6 quattro "92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 10:37:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
Ale V-ka jest w miarę krótka więc przesuwasz masę silnika o kilka cm do tyłu. Słyszałem że, np przy montażu 2,2 20VT żeby poprawić balans masy przesuwa się cały zespół napędowy o 5cm do tyłu i to ma duży wpływ na rozkład masy. Mniejsza z tym. :)

Nie chcę wchodzić w 10V Turbo, bo turbo to same kłopoty i Lag. Potrezebny mi niezawodny silnik o dobrych właściwościach, i żeby miał przynajmniej te 170KM seryjnie.

V6 mają duży ciąg przy niskich obrotach, to fajne tylko pewnie spasowanie mocowań i połączenie skrzynia/silnik to niezła rzeźba.

PS: Bogdan, Twoje auto ma się dobrze (coupe) i wbrew temu co o nim ludzie wypisywali nadal jeździ do przodu, do tyłu i bokiem też ;) W silniku nie ubyło wcale oleju, przejechało już kilka tysięcy km i nie zawiodło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 12:58:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Odradzam Ci rozkminki nad Vka....jakos nie wyobrazam sobie tego motoru do sportowej jazdy....ciezko to opisac, ale mimo rewelacyjnej elastycznosci V6 zaszczepilbym 2.3 20V. Od biedy 2.0 20V, ktore w tej budzie powinno byc calkiem fajnym bzykiem :) Chociaz to bardzo podobne motory i 2.3 ma 20Nm wiecej co jest bardzo przydatne :)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 12:58:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2005 13:14:04
Posty: 484
Lokalizacja: Gdańsk
Taak, sprawa wywazenia zwlaszcza 5cio cylindrowek jest dosc kontrowersyjna. Dlatego mistrzowie GroupB w latach 80tych opracowali techike dohamowywania w zakretach przyjednoczesnie wcisnietym gazie. Poprzez ten manewr auto nurkuje zwiekszajac docisk przedniej osi, a co za tym idzie w jakims stopniu niweluje efekt podsterownosci. Coz, trudna sztuka ale da sie.

Konrad, napisz pliz cos wiecej nt Twoich 'przejsc' ze swapem. Tez rozmyslalem nad 3B do mojej.

pozdrawiam
Andrzej

_________________
ex: Audi coupe quattro B2 '86 2.2 KV
ex: Audi A6 2.5 TDi AKE @200PS quattro tip avant
Audi allroad quattro 2.5 TDi BAU tip
Audi Q8 e-tron 55 s-line

..member of room 119


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 13:15:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
geeza napisał(a):
Coz, trudna sztuka ale da sie.

Trudne to malo powiedziane. Ja zima probowalem pare dni... przod mi zawsze uciekal :|
A moze po prostu 'zoptymalizowac' R5 motor (walek ostry, wypolerowac kaly, inne tloki itd...)

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 13:39:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
Ja z 3B zrezygnowałem bo doszedłem do wniosku, że moim naturalnym środowiskiem jest rajdowanie a nie ulica.
Początkowo tłumaczyłem sobie, że jeśli złożę to 3B na jakiejś niedużej turbinie i niedużym IC to turbodziura będzie na tyle mała, że będzie się tym można poślizgać w KJSach.
Tyle że co robić zimą, albo na mokrym, jak się ma 1000kg i 250KM? trochę dużo, nawet jeśli napęd na 4 koła. Te popularne rajdy często sprowadzają się do piłowania auta na jedynce po parkingu, gdzie najważniejsze jest żeby auto jechało od razu przy niskich obrotach. A Turbo... trzeba poczekać, a jak wystrzeli to już jest za późno. :(
Następna rzecz... masa. Ja mam teraz 2.0JS a 3B waży tyle ile JS + pewnie 30-40kg więcej (Turbo, chłodnica oleju, głowica 20V, IC).
Kolejna sprawa, to kasa. Jesli ktoś pisze że te silniki 2.2 20VT to wydatki, to trzeba mu wierzyć. Są kosmicznie drogie jeśli chodzi o części, poza tym dostępność części - tych nietypowych... albo czatowanie na okazję, albo kupowanie u nielicznych specjalizujących się w tym ludzi, czyli megadrogo. NP ECU+ wiązka silnika = 1500zł. Jedyne rozsądne rozwiązanie to wyrwać jakiś działąjący silnik, osłuchać, pomierzyć ciśnienie i samemu go wygrzebać przy okazji zabierając wszystko, dosłownie wszystko co w komorze silnika.

Jeśli chodzi o kwestię fizycznego włożenia 3B w komorę silnika, to jeśli ktoś ma ogólne wyobrażenie co powinno się tam znaleźć, to poradzi sobie bez bólu. Silnik pasuje przecież na skrzynię i mocowania do nadwozia. miejsca na turbinę jest sporo i pozostaje właściwie kwestia ulokowania IC.
Najistotniejsze jest podłączenie elektryki i skompletowanie tych wszystkich urządzeń elektronicznych, zaworków, potencjometrów, sond i czujników które muszą działać wszystkie. Trzeba do tego mieć też kogoś, kto to ogarnie wszystko i ustawi żeby nie bujać się od jednego do drugiego specjalisty i czekać aż któremuś "wyjdzie". Z kolei Ci, którzy znają te silniki i zajmują się nimi cenią się adekwatnie do cen części.

Coraz bardziej skłaniam się w kierunku 7A czy innego 2,3 20V.
Jaki kształt ma tłok 7A? płaski? tak teraz kombinuję czy nie przerobić tego 3B na 7A o pojemności 2226. Zostawić chłodnicę oleju, natrysk oleju na denko tłoka - na pewno nie zaszkodzi :) Kolektory mam, resztę o niebo łatwiej kupić niż do 3B.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 14:42:57 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jak sie nie znasz i nie masz gdzie mechanikowac samemu to sobie wogole odpusc temat swapa ... osobiscie wstawie do takiego auta 2.2T 10V ale na wtrysku z 3B i dzieki temu pozbede sie problemu mechanicznego wtrysku. duza turbina zapewnie moc okolo 300 KM a podtrzymaniem turbo zlikwiduje turbodziure ... tyle ze ja to zamierzam robic wlasnymi rekoma bo gdybym to zlecil komus to pewnie taniej byloby kupic subaru impreze ;-)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2006 13:19:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
SWAP na 20V wolnossący to nie jest jakiś mega wyczyn. Wyjąć jeden silnik i wstawić drugi. Jedyne co trzeba ogarnąć, to podłączenie wiązki.
Turbina nadaje się na ulicę, a im większa tym bardziej na ulicę się nadaje.

Podtrzymanie z kolei... nie wiem czy tylko tak sobie rzuciłeś hasło czy przemyślałeś temat ale wg mnie to mija się z celem.
Raz - Skoro chcesz dołożyć wtrysk od 3B to jakiś komputer żeby to sterował bedzie potrzebny. Zeby miało ręce i nogi to najlepiej kupić ECU z wyjściem anti LAG a to są spore pieniądze, bo jak inaczej wyobrażasz sobie tym sterować?
Dwa - podtrzymanie katuje turbinę jak nic innego na świecie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2006 14:28:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2004 14:10:49
Posty: 374
Lokalizacja: Ełk
Ja na twoim miejscu wkładał bym 2,2 20V wolnossący, z miejsca dobrze ciągnie i dziury nie ma jak z turbiną, a co do 2,6 i 2,8 to sobie jakoś tych silników nie wyobrażam zeby jezdziły po KJS-ach ,coś im brakuje takie, moje zdanie( może sie myle )

_________________
Audi coupe quattro B2 '87r KV 2.2 -sprzedane
Audi B4 2,8 AAH V6 quattro "92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2006 17:22:10 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
konradviper napisał(a):
SWAP na 20V wolnossący to nie jest jakiś mega wyczyn. Wyjąć jeden silnik i wstawić drugi. Jedyne co trzeba ogarnąć, to podłączenie wiązki.
Turbina nadaje się na ulicę, a im większa tym bardziej na ulicę się nadaje.

Podtrzymanie z kolei... nie wiem czy tylko tak sobie rzuciłeś hasło czy przemyślałeś temat ale wg mnie to mija się z celem.
Raz - Skoro chcesz dołożyć wtrysk od 3B to jakiś komputer żeby to sterował bedzie potrzebny. Zeby miało ręce i nogi to najlepiej kupić ECU z wyjściem anti LAG a to są spore pieniądze, bo jak inaczej wyobrażasz sobie tym sterować?
Dwa - podtrzymanie katuje turbinę jak nic innego na świecie.


zadajesz pytania jakbys sadzil ze chce w takim setupie jezdzic do pracy :D
podtrzymanie turbo czy przemyslalem ? :-D ... wez zadaj to pytanie konstruktorom Audi z lat 80tych :-D :-D
jak chcesz robic srednio lajtowo-budzetowo-rajdowo-tjuninkowe auto do jazdy na codzien i porobieniu kurzu na parkingu to Twoj plan z 2.3 20V jest genialny ... ale jak auto ma cos soba reprezentowac i jezdzic to robisz wielki blad ze rezygnujesz z 2.2T a piszac o KJS i braku mozliwosci wykorzystania turbo ... cos mi sie wydaje ze ze sportem motorowym to niewiele miales do czynienie ;-)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2006 17:54:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2005 22:10:53
Posty: 192
Lokalizacja: bxl
J tylko wtrące od siebie chociaż nie jestem dobrze w temacie. A gdzie w tych wszystkich silnikach podział sie 1,8t dość chyba mocny i dośc lekki?

_________________
Audi coupe 2,3 "NG"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2006 18:35:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
ja bym tam zasadził MC z KKK24 zostawiłbym K-jeta bo jest wydajniejszy z dołu niż wtrzyk elektryczny ;-)
dodatkowo obróbka koła zamachowego, porting ssania/wydechu, wywalić ciężkie korby, podciąc tłoki, ew. walnać głowice z większą wydajnością ssącą.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2006 08:08:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2004 14:10:49
Posty: 374
Lokalizacja: Ełk
Nie wiem czy Hans w KJS-acj jezdziłej ale tam turbina nie jest zbyt potrzebna,liczy sie odejście z miejsca,co innego jeżeli mówimy o okręgówkach ,a KJS-y to jazda wokół śmietnika i pachołków ,jedynka i dwójka :)

_________________
Audi coupe quattro B2 '87r KV 2.2 -sprzedane
Audi B4 2,8 AAH V6 quattro "92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2006 11:04:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Mauzer napisał(a):
zostawiłbym K-jeta bo jest wydajniejszy z dołu niż wtrzyk elektryczny ;-)


jakim cudem?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2006 14:28:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2005 13:14:04
Posty: 484
Lokalizacja: Gdańsk
-> Konradviper
-> Hans

Panowie, dzieki za konstruktywne opinie. Wyglada na to ze jak juz zajezdze HY'ka to rozejze sie za MC. To bedzie chyba najlepszy setup na dojazdy do pracy (Malbork -> Gdn) z odrobina odejscia i po przyzwoitych kosztach.

Wracajac z OT do mertitum. Konrad, nasze Niunie chyba nie sa zbyt predysponowane do KJSow z racji omawianych wczesniej (podsterownosc vs zwrotnosc na KJS). Nie mniej bardzo popieram Twoje podejscie do sportowych korzeni ACQ. Oddaje glos na 7A. Zycze wytrwalosci i sukcesow.

pozdrawiam
Andrzej

_________________
ex: Audi coupe quattro B2 '86 2.2 KV
ex: Audi A6 2.5 TDi AKE @200PS quattro tip avant
Audi allroad quattro 2.5 TDi BAU tip
Audi Q8 e-tron 55 s-line

..member of room 119


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2006 18:00:33 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Bogdan napisał(a):
Nie wiem czy Hans w KJS-acj jezdziłej ale tam turbina nie jest zbyt potrzebna,liczy sie odejście z miejsca,co innego jeżeli mówimy o okręgówkach ,a KJS-y to jazda wokół śmietnika i pachołków ,jedynka i dwójka :)


tyle wiem ale nikt mi nie powie ze w KJSach jezdzi sie na obrotach pomiedzy 1000 a 2000 :diabel: bo w takim wypadku to tylko TDI ze skrzynia od benzyny :D ... wyrywasz trawe z dwojki :peace:

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2006 18:06:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
ech tam nie jeździliście 3B seryjnym, który ładnie wciska już od 2000 rpm. Nie rozumiem Was co tak narzekacie, seryjna k24 w 3b.aby jest bardzo żwawa, a dane podają max moment przy 1900 rpm !

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2006 18:38:31 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Leo , i dlatego wlasnie takie tematy sa tak kontrowersyjne ;) ... nikt powazny nie odzywa sie bo moze sie okazac ze na przyklad Ty nie jezdziles nigdy 2.2T :peace:

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: