.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 13:41:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2,3NG] Jaka pompa - ETKA - update
PostNapisane: 20.wrz.2006 13:00:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam

Moja pompa paliwa wyzioneła ducha :( Wykręcona pompa z auta to Pierburg 93T266(7.21651.00) 895 906 091 B. Miałem wgląd do ETKI i tam napisane że powinna być o nr. 893 906 091 E (chyba BOSCH). Patrzyłem w sklepach internetowych i znalazłem tą BOSCHA ale ona by nie pasowała do mocowania jakie ja mam w aucie :\ Czy to oznacza że poprzedni właściciel założył inną pompę wraz z jej mocowaniami (nie wiem jak to nazwać, chodzi o bebechy wewnątrz baku)? Moja wygląda tak:
" http://www.moto.allegro.pl/show_item.php?item=127241053 "
Jaka w końcu powinna tam być poma ??? Auto z 92 r, czerwiec bodajże.

Pozdrawiam

PS
Niezła cena za taką pomkę ~800 zl (oryginał) :(

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Ostatnio edytowano 23.wrz.2006 19:09:57 przez Byk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 13:42:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Według tego co piszesz (rocznik 1992) to gadza się, do Twojego autka pompka według ETKI to numer 893 906 091 B lub E. Jeżeli autko latało na Pierburgu to zakładaj Pierburga i się nie zastanawiaj. W tym roczniku w/g ETKA wychodziły dwie wersje osprzętu: 8A-N-000 0001 >> 8A-N-200 000 lub 8C-N-000 001 >> 8C-N-300 000 chodzi tu o numer nadwozia

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Ostatnio edytowano 20.wrz.2006 13:48:47 przez ArtHurO, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 13:44:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 13:34:51
Posty: 272
Lokalizacja: Kraśnik
ta z numerkiem 091E to jest pompa zewnętrzna od b3 pod samochód
ich w b4 juz chyba nie montowali bo bak jest inaczej umiejscowiony w b4 niz w b3
jeśli twoja jest identyczna jak na rysunku to kupuj taką własnie
ja kupowałem pompkę na allegro i działa bez zarzutu
ale na twoim miejscu sprawdziłbym najpierw filtr paliwa
bo okazało sie ze wcale nie była konieczna u mnie wymiana pompy:)
pozdr
marcin

_________________
gurbens 90 quattro 2.3 IGS RULEZ!
ŻEGNAJCIE BRAKI MOCY!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 13:45:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 13:34:51
Posty: 272
Lokalizacja: Kraśnik
ta z numerkiem 091E to jest pompa zewnętrzna od b3 pod samochód
ich w b4 juz chyba nie montowali bo bak jest inaczej umiejscowiony w b4 niz w b3
jeśli twoja jest identyczna jak na rysunku to kupuj taką własnie
ja kupowałem pompkę na allegro i działa bez zarzutu
ale na twoim miejscu sprawdziłbym najpierw filtr paliwa
bo okazało sie ze wcale nie była konieczna u mnie wymiana pompy:)
pozdr
marcin

_________________
gurbens 90 quattro 2.3 IGS RULEZ!
ŻEGNAJCIE BRAKI MOCY!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 13:46:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Silnik jak w podpisie czyli 2,3 NG na wtrysku KE-III_Jetronik. Tak w środku był Pierburg. Zastanawiam się ponieważ od początku był problem z instalacją paliwową. Mianowicie nie mogłem zejść poniżej 15 litrów w baku. Gdy to nastąpiło objawy były takie jak przy braku paliwa. Może właściciel nie założył odpowiedniej i dlatego ? A z drugiej strony ja niechciałbym kupić jakiejś nie pasującej.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 13:51:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
gurbens napisał(a):
ta z numerkiem 091E to jest pompa zewnętrzna od b3 pod samochód
ich w b4 juz chyba nie montowali bo bak jest inaczej umiejscowiony w b4 niz w b3
jeśli twoja jest identyczna jak na rysunku to kupuj taką własnie
ja kupowałem pompkę na allegro i działa bez zarzutu
ale na twoim miejscu sprawdziłbym najpierw filtr paliwa
bo okazało sie ze wcale nie była konieczna u mnie wymiana pompy:)
pozdr
marcin


W B3 (zwykły czy tez QUATTRO) bak paliwa jest zbliżony kształtem do tylnego oparcia kanapy i znajduje się zaraz za nią w bagażniku - jest więc bardzo cienki ale wysoki i szeroki. Pompka wraz z filtrem paliwa znajdują się pod podwoziem autka... Nie wiem jak w B4...

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 14:12:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Byku, uwazam ze w oryginale powinna byc bosch 0 580 254 040. Pierburg jest zupewnie inna konstrukcyjnie, ale tez da sie adoptowac. W AAR naprzyklad byly montowane i Bosch i Pierburg. Maja podobna wydajnosc i cisnienie robocze a roznia sie mocowaniem. Najwyrazniej z braku boscha poprzedni wlasciciel wlozyl pierburga(lub jakis tam mechanik).

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 14:38:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Tylko boję się że kupię i nie wejdzie, a dla mnie 800 zl to dużo :( Chyba zostanę przy tym Pierburgu.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 14:42:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Spoko, wkladaj pierburga, bo parametry techniczne sa podobne. A co sie stalo ze stara? Zatarla sie i stanela? Czy zaczela rzezic?

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2006 15:10:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Jęczała i rzęziła już od roku :P Raz głośniej raz ciszej. Mniej więcej było dobrze tylko przy pełnym baku. Dziś rano jak ruszałem z parkingu zajęczała głośno, ale inaczej niż zawsze. Do tej pory to był dość wysoki ton, taki jęk, dzisiaj był to baryton. Nie mogłem odpalić z 20 sek ale jak ruszyło było OK. Dojechałem do najbliższych świateł i na czerwonym pompka sobie zdechła. Po cichu, w samotności ;-) bez żadnego skomlenia.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2006 07:12:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Czy ja wspominałem coś o 800 zl ? Wczoraj w InterCarsie za taką zaśpiewali 1400 zl :059: Oj chyba będę musiał zamontować zamiennik, a tak chciałem tego uniknąć :(
Ahh człowieka może cholera wziąć. Starałem się doprowadzić ten samochód do jak najlepszego stanu (właśnie wymieniłem wtryskiwacze, odświeżyłem lakier itp.) a tu taki zonk :( Teraz zakładając ten zamiennik traci sens np. wymiana wtryskiwaczy. I tak na tej pompce (zamienniku) nie osiągnę fabrycznych osiągów :( Wydałem parę ładnych $ i się skończyły (nie wyciągnę kolejnych w najbliższym czasie, a jeździć muszę).
Tak tylko musiałem się pożalić :P

EDIT
Właśnie dzwoniłem do ASO - jeszcze lepiej 1600 zl.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2006 19:08:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
No i kupiłem. Pompka taka:
" http://www.moto.allegro.pl/show_item.php?item=127150667 "
(kupiona u mnie w sklepie). Oryginalana wygląda tak :
" http://www.moto.allegro.pl/show_item.php?item=128074417 "
Pojawił się mały problem mianowicie jak wyjąć cały zespół starej pompy ze zbiornika ? Robił to ktoś z Was ? Przy wyciąganiu wychodzi sama pompka bez filtra. Próbowałem 2 godziny to wyciągnąć i tylko urwałem mocowania (widoczne na górze na zdjęciu). Muszę wyciągnąć całość bo wewnątrz filtra jest masa syfu (główniw opiłki chyba miedź) a nowa pompa z filtrem i obudową nie wejdzie. Wsadziłem na próbę tak jak starą. Wrażenie takie sobie. Znacznie głośniejsza (nawet od starej konającej), bardziej czuła na spadki napięcia (słychać jak zwalania gdy odpala II bieg wentylatora), auto rozpędza się mniej dynamicznie (ciut), gdy dawniej wcisnąłem pedał na max na 2 czy 3 to wyrywał zdecydowanie do przodu teraz trochę marudzi. W zamian samochód osiąga większą prędkość. Na odcisnku gdzie dawniej osiągałem 180 dziś wyciągnął ok. 197. Dalej nie chce rozpędzać się od ~150-160 (osiągniecie tego 197 trwa wieki).
Wracając do pytania, wyciągał to ktoś ?

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: