.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 12:53:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 AEL] problem z odpalniem zimnego silnika
PostNapisane: 02.paź.2006 22:27:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2006 22:07:16
Posty: 19
Panowie potrzebna pomoc...
Silnik ma kópoty zo odpalaniem gy jest zimny ( muszę pokrecić sproro rozrusznikiem zanim odpali). Śiwece żarowe sprawne.
To co mierzyłęm i sprawdziłem:
- wystarcy zdjąć wtyczkę z czujnika temp cieczy chłodzącej i po włączeniu zapłonu pojawia się napięcie na świecach ( kontrolka grzania świeci) silnik odpala od razu.
- przy podpiętym czujniku nie ma naięcia na świecach w momencie włączenia zapłonu ( kontrolka świec tylko mignie ) ui jest problem z odpaleniem, trzbe krecić i kecić i o odpaleniu jasny dym z rury...
w sumie jak testowałem odpalanie na zimnym silniku zodpietymi wszystkimi świecami i z zapietymi to nie ma różnicy... temp. otoczenia około 10 stopni.
czy too problem z czujnikiem temp czy też z kątem wtrysku?

_________________
siwy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2006 22:33:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Kąt wtrysku. Niemniej sprawdź o VAG`iem (basic settings).

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 08:07:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Poza przyczyną jaką wskazał basket można rzucić okiem na czujnik temp.paliwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2006 15:51:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2006 22:07:16
Posty: 19
Dzieki za odpowiedź.... To może jeszcze jedno pytanie od jakiej temp cieczy chłodzącej świece powinny grzać?
Adam12 miałeś na myśłi czujnik temp cieczy chłodzącej?

_________________
siwy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 19:31:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2006 22:07:16
Posty: 19
Nowy czujnik założony, błędów brak a problem nadal jest...
Robiłem pomiary na jołowym i pod obciążeniem może ktoś się wypowiedzieć ...?
Druga sprawa to prośba o podanie jak zmienić wolne obroty bo mam 713-734 a chciałbym miec 770.
jałowy 013 http://img168.imageshack.us/my.php?imag ... owyzr0.jpg
000 i 008 obciążony http://img280.imageshack.us/my.php?imag ... 008iy3.jpg
003 obciążony http://img168.imageshack.us/my.php?imag ... onypq3.jpg
004 jałowy http://img280.imageshack.us/my.php?imag ... owybm9.jpg
i na zagryche wykres z werdyktem z tdi timing http://img168.imageshack.us/my.php?imag ... ingqh5.png

_________________
siwy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 20:38:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
siwytriker napisał(a):
Nowy czujnik założony, błędów brak a problem nadal jest...
Robiłem pomiary na jołowym i pod obciążeniem może ktoś się wypowiedzieć ...?
Druga sprawa to prośba o podanie jak zmienić wolne obroty bo mam 713-734 a chciałbym miec 770.
jałowy 013 http://img168.imageshack.us/my.php?imag ... owyzr0.jpg
000 i 008 obciążony http://img280.imageshack.us/my.php?imag ... 008iy3.jpg
003 obciążony http://img168.imageshack.us/my.php?imag ... onypq3.jpg
004 jałowy http://img280.imageshack.us/my.php?imag ... owybm9.jpg
i na zagryche wykres z werdyktem z tdi timing http://img168.imageshack.us/my.php?imag ... ingqh5.png

Wujek,zapodaj jeszcze 000 w basic settings.
PS: nie moge wyswietlic 013 :(
Moze uszkodzony link ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 21:24:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
u mnie sie nic nie otwiera ..... :/

P.S otworzyło sie 008 i wyglada OK ... ;-) reszta mi sie nie wyswietla ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 21:58:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
Zaworek w pompie padnięty i puszcza paliwo spowrotem do zbiornika.
Trzeba czasu na zaciągnięcie orenżady spowrotem do pompy.
Złudzenie że dzieje sie to gdy jest zimny bo to jest równoznaczne z dłuższym postojem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 22:31:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2006 22:07:16
Posty: 19
dorobie jutro to zaraz dorzuce ew napiszcie co jeszcze zrobic... (jakie pomiary)

_________________
siwy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 23:03:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Przepływka do wyczyszczenia bo laga łapie. Wtryski taaaaakie sobie i co prawda jeszcze na nich polatasz, ale juz dotryskują po 1 mg/h.

Zapodaj jeszcze blok zerowy ale z właczoną opcją basic settings, na rozgrzanym motorze >85 st C.
Na dokładkę dodaj dynamicznie 011 (1500-4500 rpm z butem w posadzce). Obaczym czy turbo daje radę , tak przy okazji) ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 07:05:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
lmm na wyzszych obortach ucina troszke jednotek ... takze albo wyszyscic albo kupic nowa ... :P
wtryski jak basket napisal maja juz na karku kilka setek tysiecy kilometrów .... :diabel:

P.S dawaj logi z suszarki ... zobaczymy czy jeszcze troszke pojezdzisz audica ... ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 10:11:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Moim zdaniem widac ze masz opozniony moment wtrysku i ustaw go tak zeby byl wczesniejszy niz powinien to nic mu sie nie stanie blok 000 pozycja 2 najlepiej jak jest pomiedzy 60-68 i wtedy pali dobrze. Mozesz samym napinaczem od pompy pokrecic i obserwowac czy sie zmienia . W bloku 004 widac ze masz caly czas 4,7 na wolnych a dobrze jest jak ecu zmienia go podczas pracy tak w tolerancji 4,7-8 . :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 19:12:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2006 22:07:16
Posty: 19
oto brakujace pomiary - turbinka : Obrazek

basic setings : Obrazek

proszę o diagnoze ... wydaje mi się, ze kont jest za późny co do turninki nie jest perfekt ale jest oki.

Panowie poproszę o przepis na zmianę wolnych obrotów i kąta wtrysku (podobno powinno się to robić pompą a nie w kontrolerze gdzieś czytałem)

i jeszcze jedno co z tym tdi timing bo pokazuje mi temp poza zakresem paliwa i tak samo jest g basic settings : Obrazek

_________________
siwy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 20:12:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
siwytriker napisał(a):
oto brakujace pomiary - turbinka : Obrazek

basic setings : Obrazek

proszę o diagnoze ... wydaje mi się, ze kont jest za późny co do turninki nie jest perfekt ale jest oki.

Panowie poproszę o przepis na zmianę wolnych obrotów i kąta wtrysku (podobno powinno się to robić pompą a nie w kontrolerze gdzieś czytałem)

i jeszcze jedno co z tym tdi timing bo pokazuje mi temp poza zakresem paliwa i tak samo jest g basic settings : Obrazek

Turbodziura jak stodoła i do 2500 rpm nic się nie dzieje. Nie wiem tylko czy twoja turbina ma zmienna geometrię , bo jesli tak - czas na jej czyszczenie, jeśli nie - N75 do wymiany.
Kąt wtrysku strasznie opóźniony.

Ustawienie kąta można wykonać w dwójnasób:
- przyrządem zegarowym, wkręcając go w specjalny otwór na tle pompy wtryskowej i ustawiając odpowiednie wyprzedzenie kąta wtrysku. W tym celu luzujemy mocowanie podstawy pompy wtryskowej i ustalamy żądaną wartośćna zegarze. Nigdy tego nie robiłem ale wielokrotnie widziałem jak to robi się m in w moich autkach
- sposób drugi to obserwacja na VAG`u bloku 000 lub bloku 004 o ile pamiętam. W literaturze jest opisana ta procedura, ja niemniej znam tylko tą w której ze specjalnej tabeli odczytuje się wartość temp paliwa, silnika i na tej podstawie wylicza się liczbę jednostek , która musi pojawić się w bloku 000 w poz 2.
Zazwyczaj dla nagrzanego silnika w basic settings powinna wynosić ona od 49-51 jednostek dla silnika 1Z. Dla AEL`a trzeba sprawdzić, ale obiło mi się o uszy że powinna wynosić od 55-61. Tę ostatnią informację zweryfikuj sobie bo mogą się odrobinę pomylić. Jeśli ktoś zna prawidłowe nastawy to proszę o korektę.

:)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2006 09:40:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2006 22:07:16
Posty: 19
Baskecik, dzwoniłem do serwisu audi i stwierdzili, ze turbina jest ze zmienną geometrią łopatek. Więc chyba będzie trzeba wyczyścić... I przy okazji sprawdzić co z tym N75.

_________________
siwy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2006 22:59:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:04:05
Posty: 104
Lokalizacja: Łódź-Sieradz-Piotrków albo Warszawa
w AEL jest turbo z bypasem (west gate) i nic nie trzeba czyścić. Jedyne co może walnąć to puszka, a właściwie membrana w puszce. Łatwo to sprawdzić - odłącz przewód od N75 i dmuchnij mocniej - powinien stukać zawór (tylko nie za mocno, bo ją może rozerwać!!!)

Jeśli chodzi o statyczne ustawienie konta wtrysku, to trzeba mieć czujnik zegarowy z "nóżką" i ustawia się tak, żeby początek tłoczenia wypadał 0.25mm przed GMP. Ale jeśli nigdy tego nie robiłeś ani nie widziałeś to raczej nie dasz rady.. lepiej jedź gdzieś na VAG-a.

Co do laga to wygląda na to, że ten typ tak ma....w zakresie do 750-1200 zbiera się stosunkowo dobrze, bo ma długie kanały w kolektorze dolotowym, potem do 2100-2300 dzieje się NIC, a od 2500 zaczyna się szaleństwo i autko rusza jak odrzutowiec. Początkowo mi to trochę przeszkadzało, bo zwykle jeździłem właśnie w okolicy 2000, ale można się przestawić i cieszyć, że ma charakterystykę jak rasowa wyścigówka ;-)
W końcu to AUDI, nie?

_________________
A6/C4 AEL
Golf III 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 82 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: