siwytriker napisał(a):
oto brakujace pomiary - turbinka :
basic setings :
proszę o diagnoze ... wydaje mi się, ze kont jest za późny co do turninki nie jest perfekt ale jest oki.
Panowie poproszę o przepis na zmianę wolnych obrotów i kąta wtrysku (podobno powinno się to robić pompą a nie w kontrolerze gdzieś czytałem)
i jeszcze jedno co z tym tdi timing bo pokazuje mi temp poza zakresem paliwa i tak samo jest g basic settings :
Turbodziura jak stodoła i do 2500 rpm nic się nie dzieje. Nie wiem tylko czy twoja turbina ma zmienna geometrię , bo jesli tak - czas na jej czyszczenie, jeśli nie - N75 do wymiany.
Kąt wtrysku strasznie opóźniony.
Ustawienie kąta można wykonać w dwójnasób:
- przyrządem zegarowym, wkręcając go w specjalny otwór na tle pompy wtryskowej i ustawiając odpowiednie wyprzedzenie kąta wtrysku. W tym celu luzujemy mocowanie podstawy pompy wtryskowej i ustalamy żądaną wartośćna zegarze. Nigdy tego nie robiłem ale wielokrotnie widziałem jak to robi się m in w moich autkach
- sposób drugi to obserwacja na VAG`u bloku 000 lub bloku 004 o ile pamiętam. W literaturze jest opisana ta procedura, ja niemniej znam tylko tą w której ze specjalnej tabeli odczytuje się wartość temp paliwa, silnika i na tej podstawie wylicza się liczbę jednostek , która musi pojawić się w bloku 000 w poz 2.
Zazwyczaj dla nagrzanego silnika w basic settings powinna wynosić ona od 49-51 jednostek dla silnika 1Z. Dla AEL`a trzeba sprawdzić, ale obiło mi się o uszy że powinna wynosić od 55-61. Tę ostatnią informację zweryfikuj sobie bo mogą się odrobinę pomylić. Jeśli ktoś zna prawidłowe nastawy to proszę o korektę.