.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 17:50:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.5TDI BDH]Problem z porannym odpaleniem
PostNapisane: 16.lut.2008 17:20:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2007 14:07:42
Posty: 22
Lokalizacja: podkarpacie
Witam!
Od kilku dni zauwazylem niepokojace objawy w moim audi. Samochod stal kilka dni na zewnatrz i teraz gdy rano odpalam samochod przez pierwsze 5 sekund lataja obroty i silnik nie pracuje rowno. Samochod tez musze pare sekund pokrecic zeby odpalil. Przy tym odpaleniu lubi puscic sobie dymka. Po przejechaniu 500 m zgaszeniu i ponownym odpaleniu objawy te nie wystepuja. Samochod to audi a4 silnik 2,5 BDH. Nie wiem czy to jest wazne ale miesiac temu zostal wymieniony rozrzad z tym, ze zaraz po wymienie nie bylo tego problemu. Wszystkie filtry tez zostaly wymienione. Prosze o pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2008 18:23:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Gdy zaczalem czytac Twoj post zastanawialem sie kiedy miales wymieniany pasek rozrzadu. Gdy doczytalem juz ze miesiac wczesniiej ..... No wlasnie w Polsce na 100 rzadow 99 jest zle wymieniona.

Jesli pytasz czy prawidlowe ustawienie rozrzadu ma znaczenie dla porannego odpalania , to odpowiem ze nie mniej niz to czy zjemy rano sniadanko czy nie. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2008 18:31:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2007 14:07:42
Posty: 22
Lokalizacja: podkarpacie
Tylko, ze objawy wystapily mniej wiecej po dwoch tygodniach od wymiany. Zreszta sam juz nie wiem, wczesniej auto stalo w garazu teraz stoi na zewnatrz. Byc moze problem ten wystepowal jeszcze przed wymiana. Rozrzad wymianialem w autoryzowanym serwisie. Jesli cos zostalo skopane to co? I czy latwo mozna to usunac. Kolega sugerowal mi ze to problem swiec. Samochod ma w tej chwili 112 000 i to jest 100% pewne


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2008 18:37:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2007 14:07:42
Posty: 22
Lokalizacja: podkarpacie
A to, ze auto pozniej odpala normalnie ma jakies znaczenie w zwiazku z tym rozrzadem? Hmm nie znam sie na tym zbyt dobrze, moze to byc wina labego akumulatora?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2008 18:40:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lut.2006 18:22:56
Posty: 105
Lokalizacja: Oława
ja też stawiałbym na świece , sprawdz je kabelkiem to najprostrzy sposób.

_________________
Audi B3 1.8 quattro LPG (było)
Audi A6 2,5 V6 AFB TDI 150KM (było)
Audi B4 Avant 1.9 TDI 90km 1Z +wirus 120km
Audi A6 C5 lift Avant 1.9 TDI AVF +wirus (jest)
Audi A3 8L lift 1.9 ASZ jest córki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2008 18:48:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
A widzisz :) , wszystkie informacje maja znaczenie ... Wczesniej nie wspominales ze auto zmienilo miejsce parkwania i zamiast w cieplym garazu sti pod golym niebem.

Silniki z bezporednim wtrsykiem wymagaja podgrzewania przy temperaturze poniezej 5 stopni + wiec moze tak byc ze Twoj samochod nie zapala z tego powodu. Akumulator tez ma znaczenie ale powiniene wyczuc czy kreci w miare przyzwoicie czy nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2008 18:52:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2007 14:07:42
Posty: 22
Lokalizacja: podkarpacie
Swiece sprawdze, a Ty Lotus na co stawiasz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2008 19:02:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Mhmmm na co stawiam .... Odpowiem taktak , co potrzeba zeby silnik TDI zapalal dobrze:

1. Fazy rozrzadu .
2. Czas wtrysku
3. Utrzymujace sie cisnienie w ukladzie paliwowym
4. Prawidlowo dzialajace czujniki temperatury
5. Prawidlowo dzialajacy system podgrzewania ( ponizej 5 stopni + )


Najprosciej jesli zaczniesz od pozycji numer 5. Swiece mozna sprawdzic podlaczajc probnik diodowy 12 Volt to kazdej z osobna. Czyli jeden koniec probnika do akumulatora (+) drugi do swiecy. Gdy pojawi se kontrolka znaczty ze swieca ma zamkniety obwod i jest sprawana. Jednak ostateczna ocena swiecy powinna oodbyc sie gdy ta jest wwymontowana. Jesli nagrzewa sie do czerwonosci to jest dobrze. Tu jednak trzeba uwazac bo najczesciej swiece w tym silniku sa zbyt mocno dokrecone jesli ktos je wymienial mozna zerwac gwint na swiecy , glowicy lub na jednym i drugim.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z porannym odpaleniem
PostNapisane: 18.lut.2008 16:11:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
kkriss napisał(a):
Witam!
Od kilku dni zauwazylem niepokojace objawy w moim audi. Samochod stal kilka dni na zewnatrz i teraz gdy rano odpalam samochod przez pierwsze 5 sekund lataja obroty i silnik nie pracuje rowno. Samochod tez musze pare sekund pokrecic zeby odpalil. Przy tym odpaleniu lubi puscic sobie dymka. Po przejechaniu 500 m zgaszeniu i ponownym odpaleniu objawy te nie wystepuja. Samochod to audi a4 silnik 2,5 BDH. Nie wiem czy to jest wazne ale miesiac temu zostal wymieniony rozrzad z tym, ze zaraz po wymienie nie bylo tego problemu. Wszystkie filtry tez zostaly wymienione. Prosze o pomoc

Jedno proste pytanie:
Czy mechanicy po wymianie rozrządu ustawiali kąt wtrysku ?
Jeśli nie masz pewności - skontroluj kat wtrysku przy pomocy VAG/VAG-Com`a. szczegóły znajdziesz w poście meszruma, na górze niniejszego forum.
Zakładam , że masz sprawny rozrusznik i akumulator, ponieważ nie nadmieniłeś nic w tym temacie.
Niestety wiele warsztatów zajmujących się wymianą rozrządu nie ma bladego pojecia o doprowadzeniu sprawy do końca i olewają ustawienie kąta wtrysku - na efekty wystarczy poczekac do pierwszych mrozów.

Druga sprawa to kontrola poprawności działania świec żarowych, aczkolwiek w obecnych temperaturach sprawne TDI nie potrzebuje ich do poprawnego rozruchu - w tych jednostkach ich zadanie ogranicza się do ułatwienia rozruchu oraz stabilizacji pracy silnika tuż po rozruchu (ok kilkunastu sekund).

Spełnienie tych 2 warunków spowoduje, że twój silnik będzie palił od tzw "kopa"

Niemniej najważniejszy jest kąt wtrysku.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2008 16:24:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
kkriss,


podjedź do jakiegokolwiek warsztatu, który wie co znaczy ustawienie początku dynamicznego kąta wtrysku w silniku 2.5TDI V6.

po diagnozie zapytaj jaki jest kąt w grupie 004 Basic Settings [nastawy podstawowe] przy wysterowaniu max na Late [późny]. powinien być 2*ATDC [nach OT / za GZP]. taki mają Ci ustawić i samochód będzie uruchamiać normalnie.
jeżeli nie otrzymasz konkretnej odpowiedzi - to znaczy, że mechanik nie wie, co robi [i nie należy się zapłata].

http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf



na marginesie,
ten silnik będzie uruchamiać przy -15*C ze wszystkimi spalonymi świecami.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2008 20:15:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Meszrum , a powiedz Lotusowi dlaczego uwazasz ze silnik 2.5 TDI bedzie sie uruchamial normalnie przy temp. -15 stopni bo Lotus nie rozumie Twojego przeslania.

Chcesz dac do zrozumienia ze swiece zarowe sa zbedne ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2008 20:15:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 19:39:02
Posty: 131
Lokalizacja: Wrocław
Podłączę się do tematu i zapytam jaka powinna być wartość kąta wtrysku dla silnika AAT?

_________________
Audi A6 C4 2,5 TDi 1997.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2008 21:32:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
kosa78 napisał(a):
Podłączę się do tematu i zapytam jaka powinna być wartość kąta wtrysku dla silnika AAT?

Blok 01, grupa 000, basic settings pozycja 2, 60 jednostek.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2008 22:00:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Wyuczana wartosc czasu rozpoczecia wtrysku jest zalezna od temperatury paliwa , jako stala nie jest zdefiniowana. Musi znajdowac sie w odpowiednim zakresie zaleznie od wersji sterownika i jak powiedzialem wczesniej temperatury paliwa.

Sterownik z wersja oprogramowania 1

Sterownik z wersja oprogramowania 2

Sterownik z wersja oprogramowania 3

Kazdy z tych steronikow posiada inne oprogramowanie ktore zaleznie od wersji nie podnosi obrotow silnika lub podnosi je o dwie rozne wartosci..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z porannym odpaleniem
PostNapisane: 19.lut.2008 09:50:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2007 14:07:42
Posty: 22
Lokalizacja: podkarpacie
"Jedno proste pytanie:
Czy mechanicy po wymianie rozrządu ustawiali kąt wtrysku ?"

Po wymianie rozrzadu zadalem to pytanie i uslyszalem odpowiedz, ze wszystko zostalo ustawione i wszystko jest ok..
"Zakładam , że masz sprawny rozrusznik i akumulator, ponieważ nie nadmieniłeś nic w tym temacie."
Czy jest sprawny? Raczej tak, nigdy nie mialem z nim problemu zawsze odpalal na tyk. Teraz tez zapali za pierwszym razem ale musze go troche potrzymac no i po zapaleniu pusci chmure dymy i przez kilka sekund nie rowno pracuje. Po szybkim zgaszeniu i ponownym odpaleniu sytuacja jest podobna ale jest zdecydowanie lepiej. Tak jak napisalem po przejechaniu 500 m sytuacja nie wystepuje. Nawet po kilku godzinach tez nie ma tych objawow,

"Druga sprawa to kontrola poprawności działania świec żarowych, aczkolwiek w obecnych temperaturach sprawne TDI nie potrzebuje ich do poprawnego rozruchu - w tych jednostkach ich zadanie ogranicza się do ułatwienia rozruchu oraz stabilizacji pracy silnika tuż po rozruchu (ok kilkunastu sekund)."
No wlasnie troche go szarpie po odpaleniu wiec moze to jest problem swiec

"Spełnienie tych 2 warunków spowoduje, że twój silnik będzie palił od tzw "kopa"
Mam nadzieje, ze tak bedzie.
Dzisiaj go wstawiam spowrotem do serwisu. Maja sprawdzic co i jak. Nie zapomne zapytac o to na co kolega Meszrum zwrocil uwage


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 10:00:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 19:39:02
Posty: 131
Lokalizacja: Wrocław
Mam podobną sytuację w AAT. Palił mi od kopa, nawet w największe mrozy, ale po zwagowaniu pojawiał się błąd 0550 a kąt wtrysku miałem na poziomie 046. Pojechałem ustawić kąt wtrysku i od tej pory mam podobny problem. Rano i tylko rano dłużej muszę kręcić, a jak złapie to przez chwilę nierówno pracuję. Jak jest ciepły chodzi równiutko.
Zauważyłem jeszcze że zaczął mi pływać kąt wtrysku i pojawiają się większe wartości korekt na wtryskach. Rozmawiałem z mechanikiem, który mi ustawiał kąt wtrysku że problem może być ze źle złożonym rozrządem.
Co o tym myślicie?

_________________
Audi A6 C4 2,5 TDi 1997.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 10:06:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
kosa78 napisał(a):
Zauważyłem jeszcze że zaczął mi pływać kąt wtrysku i pojawiają się większe wartości korekt na wtryskach. Rozmawiałem z mechanikiem, który mi ustawiał kąt wtrysku że problem może być ze źle złożonym rozrządem.
Co o tym myślicie?


sprawdz kolo pasowe na wale korbowym [moze ma luzy] albo slabo napiety pasek od pompy wtryskowej ...

Lotus napisał(a):
Silniki z bezporednim wtrsykiem wymagaja podgrzewania przy temperaturze poniezej 5 stopni



no własnie ... czy aby napewno .... :?:
z tego co wiem to jednak w silnikach z bezposrednim wtryskiem paliwa ECU uaktywnia swiece w temperaturze otoczenie ok. -3 stopni Celcjusza... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 16:14:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Lotus napisał(a):
Meszrum , a powiedz Lotusowi dlaczego uwazasz ze silnik 2.5 TDI bedzie sie uruchamial normalnie przy temp. -15 stopni bo Lotus nie rozumie Twojego przeslania.

Chcesz dac do zrozumienia ze swiece zarowe sa zbedne ?


gdyż mam dwa C5 2.5TDI i jedno [AFB] miało spalone 6 świec i pomimo mrozów -15*C, w zeszłym roku, uruchamiało normalnie [generując jedynie więcej stefana].
na forum prezentowałem nawet film.

pwoyższe zdanie nie ma przesłania - stwierdza jedynie fakt.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 17:22:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
pwoyższe zdanie nie ma przesłania - stwierdza jedynie fakt.


Raczej Twoje następne ohydne kłamstwo i co do zasady niemożliwą - manipulację faktami. Filmik został (widać przezornie) usunięty ale opis Karola zupełnie wystarczy:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ry#1021224

Kolego Lotus - oczywiście postąpisz jak uznasz za stosowne ale moim zdaniem szkoda Twojego czasu na kontynuację tego tematu ... .
Nie ma żadnych wątpliwości, że jesteś kolejnym "naturalnym wrogiem" meszruma, który zrobi teraz wszystko żeby zdewaluować wartość Twoich porad/wypowiedzi ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 17:47:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotruś napisał(a):
meszrum napisał(a):
pwoyższe zdanie nie ma przesłania - stwierdza jedynie fakt.


Raczej Twoje następne ohydne kłamstwo i co do zasady niemożliwą - manipulację faktami. Filmik został (widać przezornie) usunięty ale opis Karola zupełnie wystarczy:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ry#1021224

Kolego Lotus - oczywiście postąpisz jak uznasz za stosowne ale moim zdaniem szkoda Twojego czasu na kontynuację tego tematu ... .
Nie ma żadnych wątpliwości, że jesteś kolejnym "naturalnym wrogiem" meszruma, który zrobi teraz wszystko żeby zdewaluować wartość Twoich porad/wypowiedzi ... .



http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=73510

poczytaj sobie, gdzie leży serce forum.
i nie używaj słów o tak pejoratywnym zabarwieniu.

jeżli masz kłopot z psychiką, to poszukaj pomocy u specjalisty. ile razy jeszcze będziesz zionął nienawiścią?

żaden filmik nie jest usunięty - po prostu nie potrafisz go odnaleźć.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: