kkriss napisał(a):
Witam!
Od kilku dni zauwazylem niepokojace objawy w moim audi. Samochod stal kilka dni na zewnatrz i teraz gdy rano odpalam samochod przez pierwsze 5 sekund lataja obroty i silnik nie pracuje rowno. Samochod tez musze pare sekund pokrecic zeby odpalil. Przy tym odpaleniu lubi puscic sobie dymka. Po przejechaniu 500 m zgaszeniu i ponownym odpaleniu objawy te nie wystepuja. Samochod to audi a4 silnik 2,5 BDH. Nie wiem czy to jest wazne ale miesiac temu zostal wymieniony rozrzad z tym, ze zaraz po wymienie nie bylo tego problemu. Wszystkie filtry tez zostaly wymienione. Prosze o pomoc
Jedno proste pytanie:
Czy mechanicy po wymianie rozrządu ustawiali kąt wtrysku ?
Jeśli nie masz pewności - skontroluj kat wtrysku przy pomocy VAG/VAG-Com`a. szczegóły znajdziesz w poście meszruma, na górze niniejszego forum.
Zakładam , że masz sprawny rozrusznik i akumulator, ponieważ nie nadmieniłeś nic w tym temacie.
Niestety wiele warsztatów zajmujących się wymianą rozrządu nie ma bladego pojecia o doprowadzeniu sprawy do końca i olewają ustawienie kąta wtrysku - na efekty wystarczy poczekac do pierwszych mrozów.
Druga sprawa to kontrola poprawności działania świec żarowych, aczkolwiek w obecnych temperaturach sprawne TDI nie potrzebuje ich do poprawnego rozruchu - w tych jednostkach ich zadanie ogranicza się do ułatwienia rozruchu oraz stabilizacji pracy silnika tuż po rozruchu (ok kilkunastu sekund).
Spełnienie tych 2 warunków spowoduje, że twój silnik będzie palił od tzw "kopa"
Niemniej najważniejszy jest kąt wtrysku.