.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 21:08:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Coupe AAH] Sprawdziłem silnik i dalej nic nie wiem:)
PostNapisane: 19.paź.2006 21:54:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.wrz.2004 11:16:53
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków
Ponieważ niby wszystko git ale oleum znika w oczach pojechałem do mechaniora żeby rzucił okiem i może wymyślił coś mądrego.
Komp wskazał tylko bład sondy ale sonda chyba ok jeszcze mamy to sprawdzić.
Poprosiłem tez o sprawdzenie spręża i ponieważ zatrzymałem się na etapie odkręcania świec i tradycyjnego pomiaru byłem lekko zdziwiony i chciałem zapytać o to jak to jest.
Podpięcie jakiegoś ustrojstwa do kabla przy akumulatorze i kręcenie rozrusznikiem - i wynik z tego co pamiętam coś koło 18 na dwóch i ok 16,5 na czterech pozostałych czy ktoś może mi wyjaśnic co to takiego:)
Macher stwierdził że wygląda git i jeśli pali oleum to muszą być to uszczelniacze i żeby przy okazji wymiany rozrządu wymienić sobie uszczelniacze.
Acha na wskażnikach przy zimnym full przy rozgrzanym 1,9 - 2,1 ciśnienie mi pokazuje.

Czy jakieś mądre głowy mogą coś na to wszystko mi powiedzieć.

_________________
2,8 Coupe quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2006 22:25:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
ale co mamy ci powiedziec :?: Jesli na jednym cylindrze masz 18 a na drugik 16.5 to nie masz się z czego tak cieszyć, cisnienie na każdym powno być takie same :|

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2006 22:36:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
moge si nie znac, wle wydaje mi sie ze takie duze sprezanie jest spowodowane walnieciem pierscieni olejowych, co powoduje ze olej dostaje sie do komory spalania i uszczelnia dodatkowo. Normalnie to chyba max 15 powinno byc, u mnie mialem 13. A nie wali dydmem siwym z tylu?

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2006 07:34:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
masz rację VIKING w 100%.tylko co to za mechanik jeśli tak duże ciś nie daje mu nic do myślenia.

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2006 14:47:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.wrz.2004 11:16:53
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków
No to chyba trzeba szukać nowego serduszka

_________________
2,8 Coupe quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2006 18:29:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
13 ok 15 to za dużo radziłbym powtórzyć pomiar przed wymianą motoru bo możę jaki mechanik taki i sprzęt .

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2006 19:18:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
a może masz głowice ostro podebrane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2006 23:01:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
To jakie powinno być te ciśnienie prawidłowo w AAH?

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2006 09:50:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
mAr$zx napisał(a):
To jakie powinno być te ciśnienie prawidłowo w AAH?
ja w swoim mam 13 na każdym cylindrze, ale na każdym jest idealnie tak samo. KOles jak mierzył w swojej A6 to miał jakos dziwnie że na jednej głowicy miał 12 a na 2 12.5 niewiem czemu tak.

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2006 10:46:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
yooo25 napisał(a):
miał 12 a na 2 12.5 niewiem czemu tak.


również jak najbardziej prawidłowem, różnica może dochodzić do 3bar.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2006 18:02:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
ELSA mowi tak :

Compression pressure values:

Compression pressure in bar over pressure

Engine code letters AAH
New 9 to 14
Wear limit 7.5

‒ Permissible difference between all cylinders: 3 bar

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2006 20:07:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
wiking1 napisał(a):
ELSA mowi tak :

Compression pressure values:

Compression pressure in bar over pressure

Engine code letters AAH
New 9 to 14
Wear limit 7.5

‒ Permissible difference between all cylinders: 3 bar
czyli dokałdnie tak jak mówi MAuzer

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2006 21:47:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.maja.2004 09:22:44
Posty: 54
Lokalizacja: Radom/Warszawa
Moim skromnym zdaniem z tym pomiarem bylo cos nie halo.
Ale inaczej, ja mialem podobny problem przy tym silniczku. Cisnienie milem w normie tzn.ok 13 a olej znikal. Przeciscilem odmy(sa 2) i problem znikąl.
Wiec radze na poczatek wyczyscic odmy i poobserwowac.

_________________
A4 AAH-sprzedane.
szukam A6/C4 AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2006 22:12:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.wrz.2004 11:16:53
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków
Zostaiwę autko niech rozbiorą silniczek i zobaczą co mu dolega.
Dam znać jak poszło:)
Pozdro
Obarek

_________________
2,8 Coupe quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2006 22:29:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
najpierw pomiar cisnienia z próbą olejową potem ściąganie czapek :!!:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2006 22:10:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2006 21:55:36
Posty: 1
Lokalizacja: Warszawa
Cześć.

Ten sposób "pomiaru ciśnienia" o którym mówi Obarek nie daje dokładnie bezwzględnego wyniku, ale jedynie względne różnice sprężania pomiędzy cylindrami. Ten sposób polega na tym, że mierzy się i rejestruje chwilowy prąd pobierany przez rozrusznik. Im większa kompresja w cylindrze którego tłok pokonuje akurat górny martwy punkt, tym większą siłą musi w danej chwili działać rozrusznik, a zatem pobiera wówczas więcej prądu. Jeśli sprężanie we wszystkich cylindrach jest równe, to pulsacja natężenia prądu jast jednakowa przy każdym obrocie wału. Jednak wartość ciśnienia jaką podaje ten pomiar zależy też m.in. od napięcia akumulatora, stanu połączeń przewodów, kondycji samego rozrusznika itd. a więc dopóki nie zrobi się prawdziwego pomiaru manometrem - nie ma się co przejmować. O ile oczywiście różnice procentowe pomiędzy cylindrami nie są duże.
Aha - no i oczywiście takiego pomiaru nie dokonuje się dlatego, że jest to lepszy i nowszy sposób, tylko dlatego, że jest o wiele szybciej i nie trzeba się paprać ze świecami :)

Pozdrawiam
Paweł.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: