.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 21:42:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3/B4 2,3NG] Kontrola zawartości spalin CO - jak ?
PostNapisane: 03.lis.2006 18:55:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam

Jak przeprowadzić poprawnie kontrolę CO. W książce D.Korpa podano:
1. podłaczyć do rurki pomiarowej przy silniku i uszczelnić
2.zdjąc nakrętkę z pojemnika z węglem aktywnym (czy można po prostu odłączyć elektrozawór pojemnika bo niewiem jak miałbym się dostać do tej nakrętki?)
3.zdjąc przewód od skrzynki korbowej z rurki odpowietrzającej i szczelnie zatkać rurkę (chodzi o odmę ?)
4.Gdy zawartość CO nie zgadza się (tzn. 0,1-1,1% w NG) podłączyć amperomierz za pomocą przewodu łącznikowego (co to?) i skorygować śrubą regulacyjną zawartość CO aż amperomierz wskazywać będzie 0+-1 mA. Czy chodzi o tę śrubę w przepływmierzu ?

Niema jakichś prostrzych sposobów ?

Pozdroo

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2006 11:12:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Poradźcie coś bo dzisiaj chciałbym podziałać.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2006 12:14:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
1. ściągasz zatyczke z filtra węgla aktywnego.
2. odłanczasz odme zatykasz ją (nie w silniku a przewód)
3. wyciągasz miarke oleju
4. podłanczasz szeregowo :!!: miernik ustawiony na mA do zaworka regulatora ciśnienia (po prawej str. rozdzielacza).
5. wkładasz bezpiecznik na przekaźnik pompy paliwa
6. zaw. co ma być 0.1-1.1% co odpowiada ci 0-3mA na mierniku mierzona oczywiście na rurce probierczej i wartość prądu nie może być większa jak 3mA.
Co odczytujesz na obrotach jałowych oczywiście.
Srawdź sobie jeszcze przy przyspieszaniu tak do 3000obr powinno być ok. 0.3% i przy sprawnej sondzie lambda masz mieć ok 1V na jej wyjściu sygnałowym.

:peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2006 12:58:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Dzięki :peace: wiedziałem że na Ciebie zawsze można liczyć.

Niepokoją mnie tylko dwa punkty.
1. jak tą zatyczkę zdjąć ? filtr węglowy jest gdzieś pod filtrem powietrza i niema do niego łatwego dostępu.
5.niemam bezpiecznika, czy ten sam efekt osiągne zwierając w złączu diagnostycznym pin C i D tak jak przy ustawianiu zapłonu ?

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2006 13:09:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
tak dokładnie to to samo.
co do filtra węgla, równie dorze możesz zaślepić wąż podciśnieniowy idący do niego.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2006 19:20:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Dziś nie zdążyłem bo pozamykali diagnostyke. Muszę tam wpaść i wszystko sobie sam pomierzyć, poustawiać. Pamiętam jak kiedyś gdzieś sprawdzali mi CO. Facet wsadził w rurę wydechową miernik, popatrzył i powiedział OK :galy: a ja nieświadomy jeździłem cały zadowolony :P
Mauzer dziś Twój krokowiec dokonał żywota, ale niema problemu bo mój od tamtego czasu moczył się w benzynie i dziś śmiga jak nowy (no przez jakiś czas mam nadzieje). Teraz ten drugi zazywa kąpieli (będzie na zamianę).

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: