.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 21:12:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 ABK] Nierówna praca silnika, czarny dym, spadające obr
PostNapisane: 28.paź.2006 12:02:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2006 11:23:00
Posty: 9
Lokalizacja: Ropczyce
Witam !

Audi 80E B4 ABK '93 benz+gaz

Problem:
Nierówna praca silnika lepiej jest na gazie ale nie ma wielkiej różnicy. Po przygazowaniu obroty spadają zarówno na gazie jak i benzynie tak że obrotościomierz odbija się od ogranicznika. Jak silnik się zagrzeje do ~90stC to sytuacja na gazie się poprawia znacząco - można by rzec ze pracuje normalnie. W przypadku benzyny czarny dym bez przerwy bez względu na temp silnika, temp silnika nie ma wpływu spadek obrotów - cały czas jest źle. Nie strzela, nie kicha, wrażenie jakby nie pracował na wszystkie garki. chociaż nie stracił mocy jest dość uciążliwy przy dojeżdzaniu do krzyżówek.

Działania:
Komputer przy pierwszym podpieciu pokazuje uszkodzony czujnik temperatury cieczy w silniku (niebieski) - został wymieniony
ciśnienie sprężania sprawdziłem - na wszystkich garach równe ~12
sonda lambda - wymieniona na inną która pracowała dobrze
silik krokowy - wymieniony na inny sprawdzony
wtryski - wymienione wszystkie na inne sprawdzone
filtr paliwa - nowy
świece, kable, palec, kopułkę wymieniłem na nowe
sprawdziłem i uszczelniłem wszystkie ewentualne drogi zasysanie lewego powietrza.
komputer do tej pory nie pokazywał innych błędów aż do odłączenia i powtórnego połączenia czujnika masowego przepływu powietrza. W tedy komputer pokazał 2 błędy:
Czujnik temp G42 powietrza zasysanego (nie mam pojęcie gdzie on się znajduje)
potencjometr przepływomierza powietrza G19 - zauważyłem ze ten błąd od kąd ma niunie czasami się przeplatał ale nigdy po skasowaniu błędu nie pojawiał się podobnie powiedzmy po przejechaniu kilkunastu kilometrów.

Dzis mija tydzień od kąd podjąłem nierówną walkę z moją niunią ;)
Zaczynam się rozglądać za jakąś dość głęboką wodą :D

pozdrowienia
Mariusz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2006 12:15:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2005 22:06:06
Posty: 49
Lokalizacja: Bielawa
Hmm-kolega miał coś podobnego, z tym że na gazie objawy stawały się mało widoczne. Rozwiązaniem był przepływomierz-dokładnie-przerwany przewód we wtyczce (tej widocznej przy przepływomierzu). Może masz jakąś szansę na pożyczenie od kogoś sprawnego przepływomierza? Spróbuj-lepiej zacząć od tego niż pchać się w koszty. Rzuć okiem jeszcze na potencjometr przepustnicy.

_________________
"Nie igram ze Śmiercią-zabawiam się Życiem..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2006 07:13:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2006 11:23:00
Posty: 9
Lokalizacja: Ropczyce
Witam !

1. Czy jest możliwość wyczyszczenia potencjometru położenia przepustnicy czy tylko wymiana na nowy/inny sprawny.
2. To samo pytanie dotyczy przepływomierza

Pozdrawiam
Mariusz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2006 08:44:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
Jeżeli chodzi o prace silnika na benzynie to wine może ponosić według mnie przepływomierz. Klapka Ci się nie zawiesza?? Nie było strzału gazu??
Co do czyszczenia to można przeczyścić przepustnicę, a co do potencjometra przepustnicy to sprawdź czy nie gubi rezystancji przy zwiększaniu wychylenia przepustnicy.
Czujnik zasysanego powietrza znajduje się właśnie w przepływomierzu. Jeżeli spojrzysz od wlotu powietrza to u góry będzie taki dzyndzelek - to jest właśnie ten czujnik. Zwierając odpowiednie piny we wtyczce wiadomo czy on działa czy nie. :)

A sprawdź jeszcze regulator ciśnienia paliwa ten na końcu listwy. Może to on puszcza paliwko do kolektora. Jeżeli nie masz odcięcia pompmy paliwa przy pracy na gazie to benzyna będzie leciała cały czas do kolektora i wtedy i na gazie nie będzie chodził jak trzeba. :)

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2006 09:21:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2006 11:23:00
Posty: 9
Lokalizacja: Ropczyce
Witam

Zauważyłem, że jak ściagnę wtykę z przepływomierza w czasie pracy silnika to gaśnie. Podczas palenia bez przepływomierza - duże trudności, zła praca, rwie, szarpie i po chwili gaśnie.

pozdrawiam
Mariusz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2006 20:17:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2004 21:45:03
Posty: 331
Lokalizacja: Warszawa
Zobacz przekażnik ten który jest na fotkach nr 30 jest on na dole z lewej stronie kierownicy. http://members.aol.com/grafklausmm/home ... efekt.html Odpowiada za podawanie napięcia na ECU silnika. Częsta usterka w Audi :peace:

_________________
Audi b-4 2.0 E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2006 09:49:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2006 11:23:00
Posty: 9
Lokalizacja: Ropczyce
Witam

Okazało się ze przepływomierz a właściwie klapka była ugięta i zacięta. Wyprostowałem tak zeby się nie zacinała.
Po założeniiu i odpaleniu okazało się ze na bezynie, każde przygazowanie kończy się uduszeniem silnika tak jakby nie przyjmował gazu. Jak zimny ciężko zapalić.
Tak z czystej ciekawości założyłem ten wcześniejszy korokowy okazało się, że silnik zaczął dymić i znacznie gorzej pracować - wygląda na to że uszkodzony.

Na gazie jest znowu co innego - jak przygazuje to silnik utrzymuje przez chwile wysokie obroty a później b. powolutku spadają.

Aby tego było mało z rury wydechowej zaczęły mi się sypać drobne elementy w kolorze srebrno-grafitowym. Dym jest normalny.

Dziś po południu spróbuję sprawdzić ten przekaźnik nr 30 pod kątem zimnego lutu. Mam nadzięję ze to on jest głównym winowajcą.

Pozdrawiam
Mariusz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 18:23:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2006 11:23:00
Posty: 9
Lokalizacja: Ropczyce
Witam!

Spaliłem katalizator jak się później okazało był cały stopiony tak ze silnik nie wchodził wyżej niż 2000 obr.

Problemy
1. Na gazie - trzyma, ewentualnie zwieksza obroty aby później bardzo powoli - majestatycznie obniżyć obroty do 900

2. Na benzynie - jak zimny zapala dobrze by po chwili zgasnąć po kilku próbach zapala wchodzi na wyskokie obroty powyżej 2000 i pochodzi chwilke później gaśnie. Przy kolejnej próbie palenia zapala ustala sobie obroty do ok 1050 i pracuje. Przy próbie przełączenia na gaz (wymaga obrotów ok 2000) czyli przy zwykłym przygazowaniu dusi się i gaśnie. Jeśli bardzo delikatnie wciskam na pedał przyspieszenia to pomalusku osiąga wymagane obroty aby przeżucić na gaz.

Ps. Przepływomierz prostowałem przy użyciu młotka - ciekawe na ile jest wrażliwa elektronika w nim.
Ps2. Sprawdziłem przekaźnik ten nr 30 i nie znalazłem na nim zimnego lutu.
Ps3. Katalizator musiałem wykuć i na razie jest bez katalizatora (pusta blacha do której jest wkręcona sonda) planuje w najbliższym czasie założyć strumienicę.

Pozdrawiam
Mariusz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2006 21:47:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
mario6680 napisał(a):
planuje w najbliższym czasie założyć strumienicę.

Mariusz

Nie zakładaj strumienicy!
Ja ją jutro wycinam po poprzednim właścicielu, bo już mam dość buczenia i pogorszonych odczytów z sondy Lambda w moim B4 ABK.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2006 13:12:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2006 11:23:00
Posty: 9
Lokalizacja: Ropczyce
Witam!

problem
Zimny silnik.
Jak zapalam każda próba przygazowania kończy się uduszeniem, gdy pochodzi chwilke zagrzeje się wtedy jak pomalutku naciskam na pedał przyspieszenia wchodzi na obroty. Dotyczy benzyny. Próba jazdy na benzynie - niemożliwa. Jak wykręce wyższe obroty to już lepiej. I można ruszyć z miejsca. Zdarzają się na benzynie coś jakby strzały, kichnięcia w gumie tej od filtra powietrza do kolektora.

ps. założyłem i w tej chwili jeżdże na silniczku krokowym który różni się literką na końcu numeru. W oryginalnym było D w tym jest C. Czyżby to było przyczyną? Jak sprawdzić poprawność działania silniczka korokowego.

ps2. Jak sprawdzić poprawność działania przepływomierza

ps3. Żoneczka moja kochana zrobiła się nerwowa ze względu na tą dziwną przypadłość audi i wymusza na mnie konieczność sprzedaży.

Pozdrawiam
Mariusz


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: