Witam !
Audi 80E B4 ABK '93 benz+gaz
Problem:
Nierówna praca silnika lepiej jest na gazie ale nie ma wielkiej różnicy. Po przygazowaniu obroty spadają zarówno na gazie jak i benzynie tak że obrotościomierz odbija się od ogranicznika. Jak silnik się zagrzeje do ~90stC to sytuacja na gazie się poprawia znacząco - można by rzec ze pracuje normalnie. W przypadku benzyny czarny dym bez przerwy bez względu na temp silnika, temp silnika nie ma wpływu spadek obrotów - cały czas jest źle. Nie strzela, nie kicha, wrażenie jakby nie pracował na wszystkie garki. chociaż nie stracił mocy jest dość uciążliwy przy dojeżdzaniu do krzyżówek.
Działania:
Komputer przy pierwszym podpieciu pokazuje uszkodzony czujnik temperatury cieczy w silniku (niebieski) - został wymieniony
ciśnienie sprężania sprawdziłem - na wszystkich garach równe ~12
sonda lambda - wymieniona na inną która pracowała dobrze
silik krokowy - wymieniony na inny sprawdzony
wtryski - wymienione wszystkie na inne sprawdzone
filtr paliwa - nowy
świece, kable, palec, kopułkę wymieniłem na nowe
sprawdziłem i uszczelniłem wszystkie ewentualne drogi zasysanie lewego powietrza.
komputer do tej pory nie pokazywał innych błędów aż do odłączenia i powtórnego połączenia czujnika masowego przepływu powietrza. W tedy komputer pokazał 2 błędy:
Czujnik temp G42 powietrza zasysanego (nie mam pojęcie gdzie on się znajduje)
potencjometr przepływomierza powietrza G19 - zauważyłem ze ten błąd od kąd ma niunie czasami się przeplatał ale nigdy po skasowaniu błędu nie pojawiał się podobnie powiedzmy po przejechaniu kilkunastu kilometrów.
Dzis mija tydzień od kąd podjąłem nierówną walkę z moją niunią
Zaczynam się rozglądać za jakąś dość głęboką wodą
pozdrowienia
Mariusz