.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 04:43:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B3 1,6E PP] - co można zmienić ???
PostNapisane: 21.lis.2006 22:28:07 
Cześć wszystkim jestem tu od niedawna nowym klubowiczem na tym forum troszke poczytałem troszke szukałem, miałem nadzieje znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Od niedawna jestem możn powiedzieć szczęśliwym posiadzaczem Audi 80 B3 z silnikiem 1,6 benzyna serii PP (pierburg) na gaźniku. Powiedzcie drodzy koledzy co mógłbym zrobić z takim silnikiem, podkreślam że jestem troszke sentymentalny a po za tym to moje pierwsze auto więc chciałbym się nim troszke naciszyć a przy okazji czegoś dowiedzieć i nauczyć. Będe wdzięczny za jakieś podpowiedzi i komentarze. :peace:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2006 22:44:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Cytuj:
koledzy co mógłbym zrobić z takim silnikiem


Możesz określić się jasniej??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2006 00:42:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
chodzi Ci o tuning ,czy remont (zrobienie mu dobrze :P ) :?: :?: :?: :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2006 11:07:26 
witam. Hehe czy tuning tak remont też w zasadzie wszystkiego po trochu ponieważ jak wspomniałem wcześniej mam sentyment do tego auto, jest to pierwsze auto jakie miałem. Mam na myśli mianowicie np: niedługo z kolegą co troszke lizną mechaniki (bo sam składał swego rozbitego golfa2 1,6 diesel) będziemy wymieniać stary gaźnik (pierburga) na WEBERA od poloneza, pomysł podsunięty z forum golfa. Co dalej zrobić tego nie wiem w trakcie takiej wymiany mam nadzieje sam liznąć tej mechaniki i czegoś się dowiedzieć. Potwierdzam też właśnie że chcem troszke podkręcić swoją czarnule ale nie jestem kasiasty człowiek więc musze się liczyć właśnie z wydatkami na ten samochód, nie mam ochoty jak narazie mieniać silnika na inny, chcem troszke popracować i pojeździć na tym co mam. Będe wdzięczny za sugestie. Upraszczając lekki tuning za nie wielkie pieniądze.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2006 11:56:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
gregory1227 napisał(a):
witam. Hehe czy tuning tak remont też w zasadzie wszystkiego po trochu ponieważ jak wspomniałem wcześniej mam sentyment do tego auto, jest to pierwsze auto jakie miałem. Mam na myśli mianowicie np: niedługo z kolegą co troszke lizną mechaniki (bo sam składał swego rozbitego golfa2 1,6 diesel) będziemy wymieniać stary gaźnik (pierburga) na WEBERA od poloneza, pomysł podsunięty z forum golfa. Co dalej zrobić tego nie wiem w trakcie takiej wymiany mam nadzieje sam liznąć tej mechaniki i czegoś się dowiedzieć. Potwierdzam też właśnie że chcem troszke podkręcić swoją czarnule ale nie jestem kasiasty człowiek więc musze się liczyć właśnie z wydatkami na ten samochód, nie mam ochoty jak narazie mieniać silnika na inny, chcem troszke popracować i pojeździć na tym co mam. Będe wdzięczny za sugestie. Upraszczając lekki tuning za nie wielkie pieniądze.


Bedę szczery do bólu. Nic sie nie da zrobić małymi kosztami.W tym silniku wogule nie da się nic zrobić. :):

Zmiana gaźnika nie zmieni nic poza spalaniem .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2006 16:31:09 
Heh ale mi pocieszenie a już myślałem że coś się uda zrobić, ale nie załamuje się poczekam może ktoś coś wymyśli ciekawego jak ten gaźnik.
:>


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2006 16:51:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
nie chwalisz sie, wiec rozumiem, ze nie jest zagazowany?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [80 B3 1,6 PP] - co można zmienić?
PostNapisane: 22.lis.2006 19:13:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2006 09:52:20
Posty: 28
Lokalizacja: Elbląg
Auto: Audi A3 8P 2.0 FSI
Witaj ! Zabieram głos,gdyż mam identyczną NIUNIE,także na gażniku elektronicznym typu Pierburg 2 EE.Samochód mam od trzech lat i spisuje się jak dotąd wspaniale.Pali mi prawie tak jak w wartościach podawanych przez producenta/czyli mało/.Myślę,że wymiana tego gażnika jest bezcelowa.Na skutek mycia silnika w serwiśnie nastąpiła awaria - podciśnieniowego nastawnika przepustnicy w gażniku,co wiązało się z jego dość kosztowną wymianą.Objawami awarii były tzw.pływające obroty silnika.Elektronik stwierdził,że to najsłabsza strona tego samochodu.Poza tym to w mojej ocenie niczgo sobie autko.Ja choćby ze wzgl. na wiek nie jestem zainteresowany tuningiem mej NIUNI a więc i niczego nie mogę doradzić.
Serdecznie pozdrawiam.

__________________________________

Audi 80 B3 1,6 PP 1991r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2006 19:41:45 
Dzięki wielkie i tak potwierdzam nie jest zagazowany jak narazie, noi właśnie pierburg ten ma właśnie tą wade że jest na elektryce a czemu chcem zmienić poniewarz nie mam garażu a wynik tego już przechodziłem jak przez cały dzień nie odpaliłem jego dopiero następnego dnia sąsiad powiedział mi co i jakpo za tym chcem wymienić ponieważ WEBER jest prostrzy w ustawieniu nie jest proste zamontowanie go ale nie jest też i trudne, na zmianie mogę też troszke zyskać w oszczędności spalania paliwa a takrze silnik będzie troszke bardziej dynamiczny nie mówie moc mu skoczy jak woda sodowa do głowy ale ma właśnie ten plusik niewielki. Jestem ciekaw takrze czy ktoś inny ma jakieś pomysły odnośnie takiego silnika. Hehe rozmawiałem też o turbince ale niestety musiałbym sie liczyć z dużymi wydatkami po za tym prawdopodbnie silnik mógłby nie wytrzymać. Patrzyłem jeszcze strumiennice czy by sie nadawały kolega mówi że ciekawy pomysł ale trzeba troszke się natrudzić aby je założyć poniewarz można ponoć nawet przegrzać silnik. Podawajcie swoje pomysły jeśli takowe macie chętnie przeczytam i wysłucham. :peace:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2006 20:04:15 
Witam ponownie. Jak wspomniałem miałem wymieniać gaźnik niestety nie sądziłem że to nastąpi aż tak szybko. Niedawno padł mi samochód, co jest przyczyną nie wiem ani ja ani mój kolega. Po odpaleniu tak jak zwykle, szybko łapie obroty a następnie że się wyraże świruje (falowanie obrotów) ledwo dojechałem nim do domu. Tak więc wymiana gaźnika bo nikt z nas nie mógł dojść co jest w nim grane (przypominam jest to gaźnik pierburga ecotronic) wymiana nie jest z byt prosta ale i nie złożona. Gaźnik jest wzięty z 1,8 typ 2E2, więc najgorsza jest regulacja, montaż taki sobie problem był z podkładką ale naszczęście nie wielki trzeba było kupić odpowiednik pod ten gaźnik i dołożyć górną część ze starej podkładki i wszystko gra. Dziś czyli 7 grudnia zagadał gaźnik do nas dwóch i powiedział że ma za duże obroty hehe ;) ale nic to zeszło mu do ok 1200-1300 a musi zejść do 1000 przy odpalaniu. Tak więc podsumowując jeśli kogoś zainteresuje sprawa wymiany piszcie jest to wykonalne. P.S. podkreślam fakt że nie jestem mechanikiem nigdy się nie uczyłem mechaniki tylko przypatruje się koledze i robie to co on mi podpowiada więc nie mogę powiedzieć że to moja zasługa. To by było na tyle. :peace:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2006 20:27:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Nikt nigdy nie powiedział że jest to niewykonalne.Sam miałem kiedyś zaszczyt skomponować połoę gaźnika od Uaz-a z gaźnikiem od Opla :): .
Tyle że Twoim założeniem był montaz gaźnika od poldolota :galy: .
Dobrze ze założyłeś coś z rodziny Pierburga.Przynajmniej będzie to jakoś chodzić.
Gratuluje udanego rezanka.Pierwszego o ile dobrze myśle w tym autku. :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2006 20:27:22 
Witka. Nierozumiem. Najwyraźniej mam pewne ograniczenie w moiżliwości pisania poniewarz moje odpowiedzi i posty nie ukazują się w odpowiedziach to nie dobrze a nawet źle. Chciałem dodać że mam świetnego kumpla który jednak dopioł swgo i zrobił mi moją Czarną Laluie hehe, mozna jeździć ale jest kwestia regulacji jeszcze ale to z czasem poniewarz gaźnik który mam musi się troszke wyrobić to tyle i jeszcze jedno świetne jest te forum ale powoli zaczynam w nie powątpiewać ponieważ nie pokazują się moje odpowiedzi na posty. :zly:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2006 13:56:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.wrz.2005 09:51:48
Posty: 403
Lokalizacja: wawa o'chota
skoro gaznik webera jest lepszy to dlaczego fury opuszczaly fabryke z pieburgami?
ta zmiana daje duza roznice w spalaniu?

_________________
cbx750 <motór
80cc '84 <były pogromnca obcokrajowców
80cc '85 <obecna błyskotka
Solaris Urbino #1516 :D MZA driver
hummerLimo H2 '08


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2006 14:04:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
gregory1227 napisał(a):
Witka. Nierozumiem. Najwyraźniej mam pewne ograniczenie w moiżliwości pisania poniewarz moje odpowiedzi i posty nie ukazują się w odpowiedziach to nie dobrze a nawet źle. Chciałem dodać że mam świetnego kumpla który jednak dopioł swgo i zrobił mi moją Czarną Laluie hehe, mozna jeździć ale jest kwestia regulacji jeszcze ale to z czasem poniewarz gaźnik który mam musi się troszke wyrobić to tyle i jeszcze jedno świetne jest te forum ale powoli zaczynam w nie powątpiewać ponieważ nie pokazują się moje odpowiedzi na posty. :zly:


Była awaria serwera i dlatego pogineły posty.Duuuużo postów ;)
Niczyja wina.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2006 17:12:36 
Dzięki za info w sprawie postów. Co do pierburga i webera, jak wcześniej wspominałem to i tym razem wspomne że nie jestem mechanikiem ale z tego co mi kolega powiedział to gaźniki webera są leprze ze względu na swoją prostote w obsłudze naprawie itp. nie wiem dlaczego nie były montowane w takich dobrych markach jak np. właśnie AUDI. Czy opłaca się taka zamiana? zależy jak dla kogo jeśli ktoś chce troszke pobawić się to owszem poniewarz na weberze można troszke bardziej kręcić silnik i to w miare nie wielkim kosztem minusem tego jest czasami czasochłonna praca np. zdaża się wymiana kolektora pod gaźnik, jeśli nie to trzeba kombinować z podkładkami pod gaźnik, ręczne ssanie zakładać (można je zmontować równierz na elektronike dodając do linki od ssania silniczek od regulacji świateł i sterować pokrętłem ale z tym też wiąrze się zabawa). Jeszcze czegoś takiego nie robiłem więc nie moge powiedzieć nic na temat wydatków. Jeśli chodzi o moją Czarnulę to nie mogę powiedzieć że chodzi jak w zegarku jest problem ze świecami i kablami do nich, problem leży też w samym silniku bo prawdopodbnie ktoś nieźle go dusił, więc mam nadzieje że uda mi się nim troszke pojeździć przynajmniej przez zimę a na wiosne zmiana silnika się kłania i oile to będzie możliwe postaram się żeby moja Lady dostała pod maskę coś porządnego hehe. To tyle trzmajta sie :peace:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2006 18:08:15 
Niestety podmiana gaźników nie jest ukończona pełnym sukcesem (zamiana z pierburga 2EE elektronika na pierburga 2E2), dlaczego nie pełnym sukcesem a no dlatego że jeździć jeżdże z czego mam pełną frajde ale mam pewne problemy natury technicznej mianowicie na zimnym silniku jest problem z odpalaniem (po odpaleniu gaśnie), kolejny problem to ciężko go wyregulować (nierówne obroty) i jak do tej pory ma niewiarygodne spalanie (ok 16L/100km) troszke dokładniej powiedzieć mogę że ma przejechane 64km od tankowania gdzie zatankowane było nieco ponad 13L z hakiem a spalone ma conajmniej 10L właśnie po tych 64km. Także jak narazie szkoda słów. O ile dobrze mi pójdzie z robotą w przyszłym roku na początku wiosny szykuje wymiane całego silnika poniewarz sam silnik też ma oznaki złej pracy. To tyle na dziś postaram się na bierząco pisać o swoich postępach hehe :peace:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2006 18:18:57 
I ponownie ja ... Coraz bardziej jestem zainteresowany wymianą silnika tylko jeszcze nie jestem pewien na jaki, mam na myśli taki z którym nie będzie zbyt dużych kłopotów z montarzem, taki właśnie który rocznikiem mniejwięcej pasowałby do B3, np: 1,8 ; 2,0 w benzynie taki który można byłoby troszke lepiej kręcić i nie było by z tym właśnie problemów hehe ;) , jeśli można prosić was podawajcie jakieś konkretne propozycje :peace:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2006 21:06:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lis.2004 01:34:30
Posty: 434
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Sprawdz moze czy przepustnica od ssania działa prawidłowo. Przepustnica ta steruje siłownik podciśnieniowy i regulator termiczny. Gdy silnik jest zimny siłownik zamyka czesciowo przepustnice. Gdy silnik zaczyna lapac temperature regulator termiczny powinien otwierać przepustnice az do calkowitego otwarcia gdzies w okolicy 55 stopni.
Jak poruszasz przepustnica powinienes wyczuc opor jezeli tak nie jest winny moze byc przewod podcisnieniowy lub silownik.

Jezeli napisalem cos nie tak prosze o sprostowanie gdyz material na temat tego gaznika studiowalem dosc dawno, a nie moge tego nigdzie znalezc na dysku, mam w domu jeszce taka niunie 1.8 ojca i czasami cos tam w niej grzebie, wiec jak bede mial jutro chwiule czasu to pstrykne fotki i podesle ci.

A tu masz link gdzie jest schemat i budowa tego gaznika moze sie przyda
http://gaznik.pl/schemat_ideowy_pierburg_2e2.html

Co do wymiany to 1,8 na jednopunkcie moze byc dobrym rozwiazaniem ale musialbys trafic prawie kompletny silnik wraz z calym wtryskiem kompem najlepiej jeszcze wiazka elektryczna i najlepiej gdyby silnik byl jescze w autku mozna posluchac jak chodzi bo nigdy nie masz pewnosci ze kupisz cos lepszego czasami bardziej oplaca sie zrobic remont wtedy przynajmniej wiesz czym jezdzisz :):

_________________
Audi Coupe 2.3NG R.I.P.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2006 20:34:12 
Dzięki za schemat ale ja na nim z kumplem już pracowałem podczas czyszczenia i podmiany poprzedniego egzemplaża którym był pierburg 2EE elektronik, ale jeszcze raz dzięki za podpowiedź. Co do tej przepustnic ona działa poprawnie poniewarz była sprawdzana jak na zimnym tak i na rozgrzanym silniku, problem może być też w Kolektorze Przerywania Ssania taka plastikowa pompka która ponoć działa podciśnieniem może być nieszczelna, innym niestety problemem który posiada ten samochód który posiadam to jest dziwna praca samego właśnie silnika poniewarz na zimnym tak i na rozgrzanym można usłyszeć metaliczny podzwięk podczas pracy tłoków ... nic dodać nic ująć hehe wymiana silnika jak nic ... jak to mówią OBY DO WIOSNY hehe to tyle dzięki za wypowiedzi czekam na kolejne. Oczywiście sprawozdania na temat mojego autka będe zdawał na bierząco hehe
:peace:


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: