Sprawdz moze czy przepustnica od ssania działa prawidłowo. Przepustnica ta steruje siłownik podciśnieniowy i regulator termiczny. Gdy silnik jest zimny siłownik zamyka czesciowo przepustnice. Gdy silnik zaczyna lapac temperature regulator termiczny powinien otwierać przepustnice az do calkowitego otwarcia gdzies w okolicy 55 stopni.
Jak poruszasz przepustnica powinienes wyczuc opor jezeli tak nie jest winny moze byc przewod podcisnieniowy lub silownik.
Jezeli napisalem cos nie tak prosze o sprostowanie gdyz material na temat tego gaznika studiowalem dosc dawno, a nie moge tego nigdzie znalezc na dysku, mam w domu jeszce taka niunie 1.8 ojca i czasami cos tam w niej grzebie, wiec jak bede mial jutro chwiule czasu to pstrykne fotki i podesle ci.
A tu masz link gdzie jest schemat i budowa tego gaznika moze sie przyda
http://gaznik.pl/schemat_ideowy_pierburg_2e2.html
Co do wymiany to 1,8 na jednopunkcie moze byc dobrym rozwiazaniem ale musialbys trafic prawie kompletny silnik wraz z calym wtryskiem kompem najlepiej jeszcze wiazka elektryczna i najlepiej gdyby silnik byl jescze w autku mozna posluchac jak chodzi bo nigdy nie masz pewnosci ze kupisz cos lepszego czasami bardziej oplaca sie zrobic remont wtedy przynajmniej wiesz czym jezdzisz