Lake napisał(a):
MariuszCygaro napisał(a):
Wiem ze sa dwa czujniki bialy i brazowy wymienilem obydwa i dalej jest to samo, a jak sie pytam w sklepie to mowia mi ze sa az 4 rodzaje powiedzcie mi ktory jest od niskich a ktory od wysokich obrotow?
(z instrukcji) - izolacja czujnika ciśnienia oleju:
- 300 hPa ma kolor brązowy lub czarny,
- 1800 hPa ma kolor biały.
- 900 hPa ma kolor szary i jest do Diesla.
Przy temperaturze silnika ok. 80 st.C i 2000 obr/min. ciśnienie oleju powinno wynosić minimum 2000 hPa.
Oprócz czujników może być uszkodzony przekaźnik włączający sygnał alarmowy.
U mnie alarm włączał się między 2500 a 3000 obr/min. Wymiana czujników nie pomogła. Pomiar ciśnienia wkręconym manometrem wykazał przy 2000 obr/min 4000 hPa.
Dokładnie jak Lake pisze, nie ma czterech są dwa ! 0.18 i 0,03 MPa - zmień sklep
biały górny -przewód biały 0,18 MPa - czujnik dynamiczny powyżej 2000 obr.( u mnie akurat reaguje przy 3000 )
czarny - przewód nieb czarny 0,03 MPa
Nie cudować, najpierw zmierzyć ciśnienie manometrem.
Sprawdzić przekażnik- dokładniej to J 114 - urządzenie sterujące kontrolą ciśnienia oleju ( jest chyba nad pedałami )
Nie trza się szarpać od razu za pompę , mógł się zawiesić zawór przelewowy.