.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 15:56:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 2.3 NG]Kontrolka Ciśneinia Oleju - Problem !!!
PostNapisane: 24.lis.2006 16:29:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2005 19:26:43
Posty: 82
Lokalizacja: Czestochowa
Witam wszystkich,

Na wstępie chciałem znaznaczyć iż jestem posiadaczem AUDI 80, B4, 1992r., 2.3NG.

Mam następujący problem - wciąż nie gasnąca kontrolka ciśneinia oleju. Po odpaleniu wszystko jest wporządku, natomiast jak silnik się rozgrzeje, po czasie ok 5 minut zapala się kontrolka oraz pojawia się sygnał dźwiękowy. Następnie kontrolka pali się cały czas bądź zapala się co chwilę szczególnie podczas przyspieszania lub zwiększania obrotów.

Chciałbym uzyskać informację co może być przyczyną oraz jak w dalszej kwestii postępować, a także gdzie znajduje się czujnik ciśnienia oleju. Jak go znaleźć?! Oraz czy jest w takim przypadku możliwość zrobienia czegoś we własnym zakresie czy tylko warsztat ?

Prosze o pomoc

Z góry serdecznie dziękuję.

_________________
AUDI A4 B6 -> 2,0 ALT -> 131KM ---> 2002r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 20:20:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2005 11:18:30
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
Najprawdopodobniej masz walnięty czujnik oleju,są dwa koszt około 20 zł sztuka.

_________________
Audi 80 B3 1.8S benzyna 1990


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2006 13:20:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2006 09:36:48
Posty: 13
Lokalizacja: otwock
Sorry że się wpie.... ale mam podobny problem(też NG) tylko że u mnie lampka oleju zapala się kilka sekund po uruchomieniu i pali się przy każdych obrotach. Czasami zgaśnie ale na krótko. Czujnik oleju biały wymieniony 2 tygodnie temu. Olej na max (mineral). Po odkręceniu korka wlewu oleju chlapie na zewnątrz czyli jakieś ciśnienie musi być. Próba oczywiście na gazie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2006 09:58:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Koledzy a czy nie macie przypadkiem na konsoli środkowej trzech zegarów VDO??? Przeczytajcie jakie macie ciśnienie oleju bo jeden z nich to wskazuje. A czy nie zauwarzyliście że z silnika dochodzą jakieś stuki lub pracuje on głośniej. Ja proponował bym wkręcić zamiast czujnika oleju manometr i z niego odczytać wskazanie ciśnienia, w większości warsztatów powinni wam taka operację zrobić jeżeli sami nie potraficie albo nie macie do tego sprzętu. Wtedy będzie wiadomo czy jest to wina czujnika czy trzeba będzie szukać czegoś w silniku.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: OSTATNI NURTUJACY MNIE PROBLEM Z CIŚNIENIEM!!!!! POMOŻCIE!!!
PostNapisane: 22.cze.2008 13:22:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2008 06:48:39
Posty: 12
Lokalizacja: Kielce
Mam silnik 2.3 NF i po przekroczeniu 3 tys obrotow zapal mi sie dioda o cisnieniu oleju, :/ Wiem ze sa dwa czujniki bialy i brazowy wymienilem obydwa i dalej jest to samo, a jak sie pytam w sklepie to mowia mi ze sa az 4 rodzaje powiedzcie mi ktory jest od niskich a ktory od wysokich obrotow? i jakie powinny byc na nich oznaczenia? bo jeden jak czujnik wykrecilem to nic na nim nie pisalo. a jesli to nie czujniki to co? Boje sie przekraczac 3 tys obrotow zeby z silnikiem nic zlego sie nie stalo. POMOZCIE PROSZE :)

_________________
Audi 100 '89 2.3 NF LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2008 13:41:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lis.2006 12:52:50
Posty: 512
Lokalizacja: pomorskie
witam tak jak pytal koronolio czy w silniku nic przypadnkiem nie puka. u mnie tez zapalala sie kontrolka tyle ze u mnie faktycznie cisnienia oleju nie bylo. okazalo sie ze padla mi pompa oleju.

_________________
coupe 1990 bylo :(
A8 1995 było :(
A6 2002 jest :)
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2008 14:33:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2008 06:48:39
Posty: 12
Lokalizacja: Kielce
Nic mi nie puka w silniku. Chodzi cicho i nic niepokojacego nie zauwazylem. Jak moge sprawdzic cisnienie oleju w silniku? Ile gibon_81 kosztowala Cie pompa oleju? Czy da sie jakos wzrokowo ocenic jej stan? Na czym polega sprawdzanie cisnienia i jakie powino byc wlasciwe?

_________________
Audi 100 '89 2.3 NF LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: OSTATNI NURTUJACY MNIE PROBLEM Z CIŚNIENIEM!!!!! POMOŻCI
PostNapisane: 22.cze.2008 17:51:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
MariuszCygaro napisał(a):
Wiem ze sa dwa czujniki bialy i brazowy wymienilem obydwa i dalej jest to samo, a jak sie pytam w sklepie to mowia mi ze sa az 4 rodzaje powiedzcie mi ktory jest od niskich a ktory od wysokich obrotow?


(z instrukcji) - izolacja czujnika ciśnienia oleju:
- 300 hPa ma kolor brązowy lub czarny,
- 1800 hPa ma kolor biały.
- 900 hPa ma kolor szary i jest do Diesla.
Przy temperaturze silnika ok. 80 st.C i 2000 obr/min. ciśnienie oleju powinno wynosić minimum 2000 hPa.

Oprócz czujników może być uszkodzony przekaźnik włączający sygnał alarmowy.
U mnie alarm włączał się między 2500 a 3000 obr/min. Wymiana czujników nie pomogła. Pomiar ciśnienia wkręconym manometrem wykazał przy 2000 obr/min 4000 hPa.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: OSTATNI NURTUJACY MNIE PROBLEM Z CIŚNIENIEM!!!!! POMOŻCI
PostNapisane: 22.cze.2008 19:42:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.cze.2008 21:21:58
Posty: 14
Lokalizacja: Wrocek
Lake napisał(a):
MariuszCygaro napisał(a):
Wiem ze sa dwa czujniki bialy i brazowy wymienilem obydwa i dalej jest to samo, a jak sie pytam w sklepie to mowia mi ze sa az 4 rodzaje powiedzcie mi ktory jest od niskich a ktory od wysokich obrotow?


(z instrukcji) - izolacja czujnika ciśnienia oleju:
- 300 hPa ma kolor brązowy lub czarny,
- 1800 hPa ma kolor biały.
- 900 hPa ma kolor szary i jest do Diesla.
Przy temperaturze silnika ok. 80 st.C i 2000 obr/min. ciśnienie oleju powinno wynosić minimum 2000 hPa.

Oprócz czujników może być uszkodzony przekaźnik włączający sygnał alarmowy.
U mnie alarm włączał się między 2500 a 3000 obr/min. Wymiana czujników nie pomogła. Pomiar ciśnienia wkręconym manometrem wykazał przy 2000 obr/min 4000 hPa.


Dokładnie jak Lake pisze, nie ma czterech są dwa ! 0.18 i 0,03 MPa - zmień sklep ;)

biały górny -przewód biały 0,18 MPa - czujnik dynamiczny powyżej 2000 obr.( u mnie akurat reaguje przy 3000 )

czarny - przewód nieb czarny 0,03 MPa

Nie cudować, najpierw zmierzyć ciśnienie manometrem.
Sprawdzić przekażnik- dokładniej to J 114 - urządzenie sterujące kontrolą ciśnienia oleju ( jest chyba nad pedałami )
Nie trza się szarpać od razu za pompę , mógł się zawiesić zawór przelewowy.

_________________
Audi 100 C3 2.3 NF '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2008 11:32:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2008 06:48:39
Posty: 12
Lokalizacja: Kielce
u mnie na czujnikach sa jakies inne oznaczenia jakies przedzialy w barach nie pisze 0.18 i 0,03 MPa, a jak sprawdzic ten przekaznik pod pedalami? (pod pedalem gazu jakas tam kostka jest to o nia chodzi?), a ten zawor przelewowy gdzie sie znajduje? i jak go odwiesiec?
Przepraszam za tak moze sie kumus wydawacszczegolowe pytania ale dopiero zaczynam swoja przygode z audi Prosze o wyrozumialosc.

_________________
Audi 100 '89 2.3 NF LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2008 19:49:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Przede wszystkim pomiar zewnętrznym, serwisowym manometrem. Jeśli ciśnienia będą prawidłowe (wysokie), to dopiero potem "naprawy".

1. Jednostki ciśnienia się "przelicza" - jest ok.
2. "Przekaźnik" jest NAD pedałami, szukaj pod "deską" w/g numeru. Naprawa? Wymień na inny i sprawdź jak działa.
3. Zawór przelewowy - zaworek dociśnięty sprężyną, "kanał" zamknięty jest śrubą styczną do pompy olejowej (śruba, patrząc od przodu, z lewej strony za kołami pasowymi), wkręconą od dołu. Mam w tej śrubie czujnik, ale nie jest podłączony. Jak odwiesić? Przeczyścić.
4. Pompa olejowa to dwa duże, z zazębieniem wewnętrznym koła zębate, na wale głównym, w obudowie-pokrywie, za kołami pasowymi.


Mam rocznik 86, więc mogą być jakieś różnice.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2008 20:25:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lis.2006 12:52:50
Posty: 512
Lokalizacja: pomorskie
koszt pompy nie byl tragiczny w moim byl jakis nowszy model kosztowal okolo 180 zlotych plus robocizna jakies 120 tak jakos to kosztowalo. ale jesli ci nic nie stuka to pewnei bedzie cos z elektryka.

_________________
coupe 1990 bylo :(
A8 1995 było :(
A6 2002 jest :)
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2008 21:11:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2008 06:48:39
Posty: 12
Lokalizacja: Kielce
Dziekuje Panowie jak bede mial jakis problem to zapytam a jak na razie to wielkie dzieki:)

_________________
Audi 100 '89 2.3 NF LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Przelicznik cisnienia!
PostNapisane: 28.cze.2008 09:30:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2008 06:48:39
Posty: 12
Lokalizacja: Kielce
Moje cisnienie oleju w silniku wynosi 2.5 bara na biegu jalowym gdy wkrecili barometr zamiast dolnego czujnika, a gdy wkrecil zamiast gornego czujnika (ktory odpowiedzialy jest za wysokie obroty?) to na biegu jalowym mialem 3.5 bara a gdy obroty podniosolem do 3 tys bo wtedy zapala mi sie lampka od cisnienia to sosnienie wyszlo 6 barow. TO DOBRE WYNIKI ???????

_________________
Audi 100 '89 2.3 NF LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przelicznik cisnienia!
PostNapisane: 28.cze.2008 17:12:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
W/g instrukcji: Przy temperaturze silnika ok. 80 st.C i 2000 obr/min. ciśnienie oleju powinno wynosić minimum 2000 hPa (2 bary).
Masz więcej - OK.
Kanał olejowy do obu czujników jest wspólny (chyba - nie ciąłem bloku silnika), więc zmiana miejsca pomiaru nie powinna mieć znaczenia.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: