ADAM 12 napisał(a):
Jeśli alternator podaje np 60Ah i z tego prądu większość podawana jest na doładowanie aku (czyli około 30Ah) nie starcza na obrobienie reszty oprzyżądowania.
Nie rozumiem... chyba chodziło koledze o wydajność prądową alternatora? Bo raczej w Ah nie płynie prąd...
Zakładamy przy rozładowanym aku w pierwszym momencie na ładowanie może iść ok 30A (alternator usiłuje "uzupełnić" aku) - pomijając fakt, że po jakimś czasie prąd ładowania spada do wartości poniżej 10A
Światła (włączone krótkie + przeciwmgielne) to jakieś 18A, ogrzewanie tylnej szyby (u mnie 6A), dmuchawa jakieś 5A
- sumaryczny pobór prądu daje 60A więc jeśli alternator ma wydajność prądową 60A to pracuje na max. Pole elektromagnetyczne wewnątrz alternatora stawia tak duży opór,że albo pasek się ślizga albo silnik zwalnia obroty
Po kilku minutach ładowania (pracy silnika na wolnych obrotach) objaw powinien być mniej uporczywy niemniej prawidłowo doładowany akumulator nie obciąża alternatora i pozostawia rezerwę mocy dla pozostałych odbiorów