.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 16:44:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B3 1,8 JN] spadek obrotów przy zwiększonym poborze prądu
PostNapisane: 27.sty.2007 11:53:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2004 06:40:57
Posty: 101
Witam

Jak w temacie, przy zwiększonym poborze prądu (załączone ogrzewanie szyby, dmuchawa itp.) silnik schodzi z obrotów, na 700-800 a czasami tak że musi zadziałać zawór dwudrożny.
Podejrzenie padło na nastawnik ciśnienia (szare pudełko z boku rozdzielacza paliwa).
W jednym z postów Hans pisał że to dziastwo może się zapychać i że można spróbować to wyczyścić.
Moje pytanie brzmi:
- czy diagnoza jest poprawna? może jednak inne pomysły?
- czy koś próbował to czyścić i z jakim efektem?

Powyższy spadek ma miejsce zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku.

_________________
Audi B3 1.8S , 1987r. Silnik JN KE-Jetronic
Audi A4 1,6 1995r. ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2007 21:04:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Spadek obrotów przy obciążeniu alternatora jest normalną rzeczą, nie szukaj wady jeśli jej nie ma :D

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2007 08:40:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2004 06:40:57
Posty: 101
Witam

Ciekawa konkluzja, niemniej jednak samochód mam trzy lata a stan taki ma miejsce od kilku miesięcy. Ponadto mam kontakt z kilkoma użytkownikami podobnych jednostek i zjawisko to u nich nie występuje.
Po obniżeniu obrotów strasznie telepie wozem i nie sadzę że konstruktorzy założyli taki stan rzeczy jako normalny.

_________________
Audi B3 1.8S , 1987r. Silnik JN KE-Jetronic
Audi A4 1,6 1995r. ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2007 10:30:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Może poprostu musisz podnieść wolne obroty silnika.
Ja mam to w dwóch samochodach, przy zapaleniu świateł tego nie czuć, ale jak załącze ogrzewanie szyby to obroty spadają.

Kiedyś kumpel pomagał sąsiadowi odpalić samochód za pomocą kabli podłączonych do akumulatorów w swoim i odpalanym samochodzie. Gdy uruchamiany samochód zaczął kręcić rozrusznikiem to w pracującym silniku drugiego samochodu, zaczął ślizgać sie pasek napędzający alternator. Myślisz że z jakiego powodu?

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2007 11:05:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Alternator nie wyrabia lub/i masz słaby akumulator.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2007 11:17:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2004 06:40:57
Posty: 101
Napięcie ładowania na alternatorze rzędu 13,8V - pod pełnym obciążeniem.
Akumulator zakupiony w styczniu ubiegłego roku - CENTRA FUTURA.

_________________
Audi B3 1.8S , 1987r. Silnik JN KE-Jetronic
Audi A4 1,6 1995r. ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2007 11:37:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Nie chodzi mi o napięcie tylko o moc alternatora.
Jeśli alternator podaje np 60Ah i z tego prądu większość podawana jest na doładowanie aku (czyli około 30Ah) nie starcza na obrobienie reszty oprzyżądowania.Światła zabierają kilka Ah,do tego silnik dmuchawy i ogrzewanie szyby które pobiera ogromną ilosć prądu.
To że jest ładowanie w normie nie oznacza że aku trzyma prawidłową pojemnosć ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2007 11:44:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2004 06:40:57
Posty: 101
Faktem niezaprzeczalnym jest, że codziennie jeżdżę na krótkich odcinkach (2 razy po 3 km). Może coś jednak jest na rzeczy. Podładuję baterię i zobaczymy.

_________________
Audi B3 1.8S , 1987r. Silnik JN KE-Jetronic
Audi A4 1,6 1995r. ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2007 11:49:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
manius_29 napisał(a):
Faktem niezaprzeczalnym jest, że codziennie jeżdżę na krótkich odcinkach (2 razy po 3 km). Może coś jednak jest na rzeczy. Podładuję baterię i zobaczymy.


I tu w 99% leży Twój problem.Systematyczne niedoładowanie akumulatora ;) .

Wrzuć go na prostownik na jakies 12 h i ładuj małym prądem, jeśli masz możliwość regulacji. Jeśli prostownik jest automatem to sam powinien rozłączyć o doładowaniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2007 12:22:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2004 06:40:57
Posty: 101
zastanawiające jest jednak to że po wyłączeniu odbiorników sterownik nie zawsze jest w stanie przywrócić prawidłowe obroty, zdarza się że nadal oscylują około 700

_________________
Audi B3 1.8S , 1987r. Silnik JN KE-Jetronic
Audi A4 1,6 1995r. ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2007 21:43:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2003 12:29:57
Posty: 456
Lokalizacja: Kraków
ADAM 12 napisał(a):
Jeśli alternator podaje np 60Ah i z tego prądu większość podawana jest na doładowanie aku (czyli około 30Ah) nie starcza na obrobienie reszty oprzyżądowania.


Nie rozumiem... chyba chodziło koledze o wydajność prądową alternatora? Bo raczej w Ah nie płynie prąd... ;)
Zakładamy przy rozładowanym aku w pierwszym momencie na ładowanie może iść ok 30A (alternator usiłuje "uzupełnić" aku) - pomijając fakt, że po jakimś czasie prąd ładowania spada do wartości poniżej 10A
Światła (włączone krótkie + przeciwmgielne) to jakieś 18A, ogrzewanie tylnej szyby (u mnie 6A), dmuchawa jakieś 5A
- sumaryczny pobór prądu daje 60A więc jeśli alternator ma wydajność prądową 60A to pracuje na max. Pole elektromagnetyczne wewnątrz alternatora stawia tak duży opór,że albo pasek się ślizga albo silnik zwalnia obroty :peace:

Po kilku minutach ładowania (pracy silnika na wolnych obrotach) objaw powinien być mniej uporczywy niemniej prawidłowo doładowany akumulator nie obciąża alternatora i pozostawia rezerwę mocy dla pozostałych odbiorów :)

_________________
==========================
"Errare humanum est"...
...aż wreszcie trafiłem na AUDI
==========================

A80 B2 '82 1,8 PV 110KM - kolekcjonerski :)
Opel Vectra A '91 1,8 90KM - użytkowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 13:01:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2004 06:40:57
Posty: 101
Witam
Bateria ładowana całą noc (fakt że badziewiatym marketowym prostownikiem - w poniedziałek sprawdzę robocie jej wydolność pod obciążeniem), bez obciążenia pokazuje 12,2 V i "magiczne oko" pokazuje stan naładowania (fakt że nieco słabiej jak po zakupie, czyli leciutko zielone).
Napięcie ładowania akumulatora mierzone pod pełnym obciążeniem bezpośrednio na klemach 13,3-13,5V - czyli chyba w zasadzie na granicy minimalnej przyzwoitości. Niestety oboroty nadal spadają gdy obciążę na full alternator.
Jakie powinno być napięcie ładowania na klemach?

_________________
Audi B3 1.8S , 1987r. Silnik JN KE-Jetronic
Audi A4 1,6 1995r. ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 14:40:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2003 12:29:57
Posty: 456
Lokalizacja: Kraków
manius_29 napisał(a):
Jakie powinno być napięcie ładowania na klemach?


W zasadzie powinno być w okolicach 14V (13,8V - 14,4V max) więc można powiedzieć, że 13,5 to może być wartość odrobinę za niska, jednak wyższa od napięcia aku więc wymusza przepływ prądu czyli aku jest doładowywany.
Jakiej pojemności jest Twój akumulator?

_________________
==========================
"Errare humanum est"...
...aż wreszcie trafiłem na AUDI
==========================

A80 B2 '82 1,8 PV 110KM - kolekcjonerski :)
Opel Vectra A '91 1,8 90KM - użytkowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 14:53:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2004 06:40:57
Posty: 101
bateria to CENTRA FUTURA 55Ah prąd rozruchowy 600A

_________________
Audi B3 1.8S , 1987r. Silnik JN KE-Jetronic
Audi A4 1,6 1995r. ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 21:51:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2003 12:29:57
Posty: 456
Lokalizacja: Kraków
Tak więc po naładowaniu baterii należałoby sprawdzić prąd ładowania pod obciążeniem. Maksymalny prąd ładowania to 0,1 pojemności akumulatora czyli w Twoim przypadku to ok. 5,5A. Jeżeli na wolnych obrotach załączysz światła, dmuchawę, ogrzewanie tylnej szyby itd. a prąd ładowania będzie w granicach 5A - 5,5A to wszystko jest w porządku od strony elektrycznej.
Jeżeli będzie przez dłuższy czas utrzymywał się większy prąd niż 5,5A ( może być większy po odpaleniu silnika przez chwilę jak pisałem wcześniej) to wtedy uszkadza się akumulator, dochodzi do tzw. gazowania (czy jak to tam zwą).
Jeśli obroty silnika spadną a prąd będzie dużo mniejszy niż 5A to trzeba szukać przyczyny w alternatorze.

Jeśli chcesz pogrzebać przy tym sam polecam lekturę www.elektroda.pl/rtvforum/ tam w dziale "usterki samochody" na pewno znajdziesz dużo informacji na temat alternatora, ładowania, baterii etc. :peace:

_________________
==========================
"Errare humanum est"...
...aż wreszcie trafiłem na AUDI
==========================

A80 B2 '82 1,8 PV 110KM - kolekcjonerski :)
Opel Vectra A '91 1,8 90KM - użytkowy


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: