.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 16:54:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B3 1.6TD]Termostat .
PostNapisane: 25.sty.2007 23:22:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.gru.2006 15:57:37
Posty: 32
Lokalizacja: WYKROTY
koledzy może to gupie pytanie ale niewiem , w którym miejscu znajduje się termostat wody w Audi 80 1.6td 91r. i co trzeba zrobic aby go wymienić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2007 09:46:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Termostat znajdziesz w tylnej części pompy wodnej.Znajduje się pod króćcem przykręcanym na 2 śrubki.Do króćca dochodzi przewód wodny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2007 15:28:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.gru.2006 15:57:37
Posty: 32
Lokalizacja: WYKROTY
Tak wszystko ładnie opisałeś ale dzie jest pompa wody , zaznczam moją niewiedze tym że z volzwagenami mam doczyniena dopiero od 4 miesięcy do tego czasu jeżdziłem Fordem . Czy ten termostat jest stojąc przodem do auta po prawej stronie między pierwszym a drugim wtryskiem jestam takie coś przypominające obudowe termostatu przykręcone dwiema śrubami i dochodzi do tego przewód wodny ( gruby} od chłonicy z góry .Czy to jest TO? :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2007 18:54:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Pompa wody zanjduje się w połowie wysokości silnika po prawej stronie patrząc na od strony rozrządu. Napedza ją pasek klinowy.
Waz który do niej dochodzi to górny wąż chłodnicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2007 19:20:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2006 16:40:54
Posty: 36
Lokalizacja: Kielce
ADAM 12 napisał(a):
Pompa wody zanjduje się w połowie wysokości silnika po prawej stronie patrząc na od strony rozrządu. Napedza ją pasek klinowy.
Waz który do niej dochodzi to górny wąż chłodnicy.


Kolega chyba dawno tego silnika nie widział. Pompa jest po prawej stronie na samym dole silnika pod pompą wtryskową, do obudowy pompy od dołu jest przykręcony na dwie śrubki króciec na który jest założony DOLNY wąż chłodnicy. Po odkręceniu tego króćca widać termostat. Zdałby się kanał do tej wymiany ale da się to zrobic kładąc się pod autem. Trzeba uważać bo jak się wytarga termostat z obudowy pompy będzie przysznic z płynu chłodniczego :D

_________________
C4 AAD Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2007 20:13:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.gru.2006 15:57:37
Posty: 32
Lokalizacja: WYKROTY
OK dzięki traz juz wiem pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2007 21:31:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 07:40:13
Posty: 129
Lokalizacja: PRUSZKÓW
przykleje sie do tematu odnosnie termostatu.

wczoraj wyminiałem w swoim 1z-cie wszystko ladnie pieknie termastat wymieniony na wahlera teraz po okolo 5-7km lapie temperature 80 st. przy temperaturze jaka obecnie panuje stary padł zawczesnie sie otwieral i silnik nie byl dogrzany.

mam tylko pytanie odnosnie odpowietrzenia bo kolega mi kiedys mowil ze odpowietrzal na właczonym nadmuchu na maxa.
czy powinno sie odpowietrzac układ na właczonym nawiewie czy na wyłaczonym? bo na wyłaczonym nadmuchy plyn z odpowietrzacza wyplywa a na wlaczonym nie. wiec jak ma byc? jukład bylby jeszcze zapowietrzony. ale jak wlacze nawiew temperatura spada ponizej 90st wiec termostat jest zamkniety i nie ma pełnego obiegu.

_________________
AUDI 80 B4 1.9TDI 93' AVANT
KLIMA, 2XAIRBAG, ABS, EL, SZYBY, LUSTERKA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2007 21:35:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
wenon napisał(a):
przykleje sie do tematu odnosnie termostatu.

wczoraj wyminiałem w swoim 1z-cie wszystko ladnie pieknie termastat wymieniony na wahlera teraz po okolo 5-7km lapie temperature 80 st. przy temperaturze jaka obecnie panuje stary padł zawczesnie sie otwieral i silnik nie byl dogrzany.

mam tylko pytanie odnosnie odpowietrzenia bo kolega mi kiedys mowil ze odpowietrzal na właczonym nadmuchu na maxa.
czy powinno sie odpowietrzac układ na właczonym nawiewie czy na wyłaczonym? bo na wyłaczonym nadmuchy plyn z odpowietrzacza wyplywa a na wlaczonym nie. wiec jak ma byc? jukład bylby jeszcze zapowietrzony. ale jak wlacze nawiew temperatura spada ponizej 90st wiec termostat jest zamkniety i nie ma pełnego obiegu.

1. Powinieneś wymienić na oryginalny ;)
2. Odpowietrzasz na pokrętle temp ustawionym na max w prawo, z WYŁACZONYM nawiewem.
3. Uruchamiasz silnik i pompujesz weżem biegnącym od chłodnicy do bloku, płyn który schodzi uzupełniasz na bieząco do poziomu MIN.
4. Jesli poziom płynu ustabilizuje sie, jedziesz w trase i czekasz az sie tworzy termostat. Jesli płyn zejdzie - dolewasz do polowy poziomu pomiedzy MIX a MAX.
Tutaj masz opis wymiany termostatu i odpowietrzania dla silników 1,9 z grupy VAG, moze sie przyda:
http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=4521

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 88 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: