wenon napisał(a):
przykleje sie do tematu odnosnie termostatu.
wczoraj wyminiałem w swoim 1z-cie wszystko ladnie pieknie termastat wymieniony na wahlera teraz po okolo 5-7km lapie temperature 80 st. przy temperaturze jaka obecnie panuje stary padł zawczesnie sie otwieral i silnik nie byl dogrzany.
mam tylko pytanie odnosnie odpowietrzenia bo kolega mi kiedys mowil ze odpowietrzal na właczonym nadmuchu na maxa.
czy powinno sie odpowietrzac układ na właczonym nawiewie czy na wyłaczonym? bo na wyłaczonym nadmuchy plyn z odpowietrzacza wyplywa a na wlaczonym nie. wiec jak ma byc? jukład bylby jeszcze zapowietrzony. ale jak wlacze nawiew temperatura spada ponizej 90st wiec termostat jest zamkniety i nie ma pełnego obiegu.
1. Powinieneś wymienić na oryginalny
2. Odpowietrzasz na pokrętle temp ustawionym na max w prawo, z WYŁACZONYM nawiewem.
3. Uruchamiasz silnik i pompujesz weżem biegnącym od chłodnicy do bloku, płyn który schodzi uzupełniasz na bieząco do poziomu MIN.
4. Jesli poziom płynu ustabilizuje sie, jedziesz w trase i czekasz az sie tworzy termostat. Jesli płyn zejdzie - dolewasz do polowy poziomu pomiedzy MIX a MAX.
Tutaj masz opis wymiany termostatu i odpowietrzania dla silników 1,9 z grupy VAG, moze sie przyda:
http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=4521