.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 09:06:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2,5 tdi AFB] problem z odpalaniem po wymianie rozrzadu
PostNapisane: 07.kwi.2007 10:54:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2007 22:16:18
Posty: 52
Lokalizacja: Warszawa
Witam !!
Oddałem samochodzik na wymiane rozrządu i niby wszystko było ok do dzisiaj (tzn wczoraj odebrany).
Rano wychodzę z domu ide do mojej lokomotywy przekręcam kluczyk grzeje świece strzał ... załapał ....zgasł i tak ok 2-3 razy. Po tym wszystkim jeszcze jedna próba gada jak by nic się nie stało. Pochodził z 2 minutki gaszę i kolejna próba gada bez problemu. Świece mam nowe przed wymianą rozrządu nic takiego sie nie działo palił od " dotknięcia".
W warsztacie grzebali z kątem wtrysku ( przynajmniej tak na zleceniu mam )Co ja mogę sprawdzić jak można o podpowiedż tylko tak jak dziecku bo ja prosty człek jestem
Mam Vag-a tylko co dalej :galy:

Autko jak wspomniałem A6 2,5 tdi AFB 98r

Bardzo proszę o pomoc
Pozdrawiam Darek

_________________
A6 2,5tdi AFB 98r - KAŻDEMU JEST CIĘŻKO !!

POWER IS NOTHING WITHOUT CONTROL !!!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2007 11:07:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Źle ustawiony kąt wtrysku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: No i się zaczęło !!! AFB 2.5 tdi 98r
PostNapisane: 07.kwi.2007 11:28:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
gsxr napisał(a):
Co ja mogę sprawdzić jak można o podpowiedż tylko tak jak dziecku bo ja prosty człek jestem


http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

zrób całość,
w szczególności będą nas interesować 004 i 004BS [tam będzie istny mjut].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2007 17:46:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2007 22:16:18
Posty: 52
Lokalizacja: Warszawa
Witam !!
Zrobiłem część testu, ale niestety nie wszystko bo mój program nie pozwala na grupę 000 i nic nie moge zrobić z bs, ale mam wielką nadzieje ze chociaż to pomoże w jakiejś diagnozie.
A więc

STATYCZNE

001
Obrazek

003

Obrazek

004
Obrazek

007
Obrazek

013

Obrazek

014
Obrazek

018
Obrazek

DYNAMICZNE

001

Obrazek

003
Obrazek

004
Obrazek

008
Obrazek

010
Obrazek

011

Obrazek

Postaram się zmienić jakiś program i dorzucić logi BS i 000

_________________
A6 2,5tdi AFB 98r - KAŻDEMU JEST CIĘŻKO !!

POWER IS NOTHING WITHOUT CONTROL !!!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2007 19:09:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
a nie pojawia się przypadkiem błąd 00742? ;)

do wymiany:
- przepływomierz.

do sprawdzenia [i chyba wymiany]:
- wtryskiwacz sterujący [sprawdź, czy jest w ogóle podłączony].


to auto nie ma prawa jeździć.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2007 19:39:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 20:53:15
Posty: 3
Lokalizacja: Pionki/Kilkenny
A moze to tylko immobilajzer odcina zaplon? Ja tak mialem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2007 19:44:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2007 22:16:18
Posty: 52
Lokalizacja: Warszawa
Więc tak
Błąd wtryskiwacza ( czujnik ruchu iglicy przerwa/zwarcie do plusa -chwilowy) taki błąd jest ale poza nim nie ma żadnego. Błąd ten nie da się wykasować.
Sprawdze jeszcze połączenia tak jak radzisz.
Cytuj:
do wymiany:
- przepływomierz.

TAK JEST :!: zrobi się

Cytuj:
to auto nie ma prawa jeździć


:galy: tzn. mam nim nie jeździć taka kiszka , czy tzn. że zamulony , bo powiem szczerze ze nie powala na kolana choć brak mi porównania z innym modelem, czy tzn sprzedać :065:

Zastanawia mnie ten błąd wtrysku,bo ani nie buja obrotami,silnik nie telepie, nie kopci,jedynie to zapalanie

Mam pytanko czy jeszcze coś można powiedzieć o stanie tego silnika z tych logów co zrobiłem, czy jest bardzo żle :?: i czy coś o tym kącie wtrysku można sie dowiedzieć

Za wszelką pomoc z góry dzieki wielkie

_________________
A6 2,5tdi AFB 98r - KAŻDEMU JEST CIĘŻKO !!

POWER IS NOTHING WITHOUT CONTROL !!!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2007 19:51:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
meszrum napisał:
Cytuj:
do sprawdzenia [i chyba wymiany]:
- wtryskiwacz sterujący [sprawdź, czy jest w ogóle podłączony].


Może skrobnąć z czego to wynika??

Kąt wtrysku nie teges i przepływka jak wspomniał mesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2007 22:36:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Wynika to z tego ze faktyczny kat wtrysku jest 0 co swiadczy o martwym sterujacym lub odlaczonym

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2007 22:42:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
gsxr napisał(a):
Więc tak
Błąd wtryskiwacza ( czujnik ruchu iglicy przerwa/zwarcie do plusa -chwilowy) taki błąd jest ale poza nim nie ma żadnego. Błąd ten nie da się wykasować.
Sprawdze jeszcze połączenia tak jak radzisz.



00742 to właśnie ten błąd.

mówiąc, że samochód nie ma prawa jeżdzić mam na myśli, że przepływomierz bardzo źle mierzy [zaniża dawkę paliwa], a wtryskiwacz sterujący jest popsuty - czyli silnik jest ślepy - nie opiera swojego działania na danych w czasie rzeczywistym z ws, tylko na mapie stworzonej na potrzeby takiej awarii.

przepływomierz kup w ASO - podaj nt VIN nadwozia i sprzedadzą Ci taki sam. kup go w trybie ausfluasz [ ;) ] - tzn. zostaw swój popsuty i dostaniesz nowy z 2letnią gwarancją za 405 PLN [w zwykłym trybie 1000 PLN]. nie kupuj podróbek, tylko oryginał.
przepływomierz wymienisz sam.

wtryskiwacz sterujący w ASO będzie paskudnie drogi [circa 1800 PLN]. zadzwoń do Diagtronika [http://www.diagtronik.pl/] i postaraj się kupić u nich - nowy z gwarancją kosztuje ok. 900 PLN.
ws nie próbuj wymieniać samemu jeżeli nie jesteś mechanikiem.


tym autem można jeździć, ale to istna męczarnia w Twoim przypadku - to auto ma ok 110 koni w tej chwili... ;)
turbina jest ok.
o kącie wtrysku [ustawieniu rozrządu] można będzie powiedzieć dopiero, gdy wymienisz wtryskiwacz sterujący.



wowo napisał(a):
Może skrobnąć z czego to wynika??


siur.
wowo, spójrz na 004 - oczekiwana przez ECU jest podana, a rzeczywista wynosi 0. w próbie dynamicznej kąt nie może być 0 w 004. za podanie kątu rzeczywistego odpowiada m. in. sterujący.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2007 23:02:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Service Bosch jest tylko 12 punktow w kraju , ktore zajmuja sie regeneracja wtryskiwaczy 2 fazowych. Zestaw naprawczy do sterujacego razem z ustawieniem jednorodnosci 300-370 zl zaleznie od oznaczenia wtrysku. Wszystko chodzi jak nowe i mamy pewnosc ze to Bosch rozpyla a nie jakis Turasek.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2007 13:12:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2007 22:16:18
Posty: 52
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki wielkie za pomoc.
Postaram sie jak najszybciej (mam nadzieje że znajde na to PLN-y :/ ) wymienić wskazane przez Meszrum-a części zrobię nowe logi i pozwolę sobie odświerzyć temat i oczywiście poprosić o pomoc
Cytuj:
ws nie próbuj wymieniać samemu jeżeli nie jesteś mechanikiem


czy to znaczy ze po wymianie tego wtryskiwacza potrzebna jest jakaś adaptacja/regulacja z poziomu programu ? czy wystarczy samo zamontowanie bo jeśli tak to może bym spróbował sam to zrobić

Jeszcze raz Wielkie Dzieki
Pozdrawiam Darek

PS Mam jescze jedno pytanko,czy kąt wtrysku w moim aucie ustawia sie poprzez przestawienie pompy wtryskowej,czy za pomocą VAG-a
( Nie mogłem nic wyszukać a dręczy mnie to bardzo)

_________________
A6 2,5tdi AFB 98r - KAŻDEMU JEST CIĘŻKO !!

POWER IS NOTHING WITHOUT CONTROL !!!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2007 13:19:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
do wymiany ws konieczne jest zdjęcie pokrywy zaworów i odpowiednie zamontowanie wtryskiwacza z podkładką [inaczej będzie fontanna], a następnie odpowietrzenie układu.
nie jest wymagana adaptacja przez złącze obd.

jeżeli tego nie robiłeś wcześniej, to nie eksperymentuj na własnym aucie.



kąt wtrysku ustawia się na pompie - poprzez poluzowanie 3 śrub i delikatne przekręcenie. oczywiście wszystko sprawdzamy VAG'iem.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2007 18:37:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2007 22:16:18
Posty: 52
Lokalizacja: Warszawa
Ok nie bede kombinował z samodzielną wymianą.

Dziś znowu sprawdzałem zapalanie i okazuje sie ze nie ma sensu kręcić rozrusznikiem pare sekund bo i tak nic z tego ......nie zagada, jeszcze z dymem pójdzie ,tylko najlepiej cykac tak po sekundzie z 4-5 razy i wkońcu zapala jak by nic sie nie działo

Meszrum czy po wymianie ws i przepływki jest duża szansa że autko bedzie git i że nie spieprzyli sprawy z kątem i tą cała wymianą (niby robią tam TDi-ki, chyba że to takie złote rączki) ;) ?......chyba że gadam jak by mnie bocian przyniósł i takie rzeczy to tylko w erze?

Sorki jeśli bredze ale powiem szczerze że mam takiego nerwa że starczy na następny miesiąc :D

_________________
A6 2,5tdi AFB 98r - KAŻDEMU JEST CIĘŻKO !!

POWER IS NOTHING WITHOUT CONTROL !!!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2007 19:15:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
- po wymianie przepływomierza samochód będzie znacznie żwawszy,

- po wymianie ws zobaczymy jak wygląda kąt wtrysku, innymi słowy - czy prawidłowo wymieniono rozrząd i ustwaiono kąt. jak mniemam, nie zrobiono tego prawidłowo.
w bloku 004 powinno być wysterowanie w pozycji 2 i 3 na ok. 2* ATDC przy ok. 70% wysterowaniu pompy [poz. 3].
w bloku 004BS powinno być 2* ATDC na late [+/-2*, czyli od 0 do 4 ATDC]. jeżeli bedzie inaczej, to znaczy, że ustawiono źle kąt.


nie chcę Cię straszyć, ale powinieneś ograniczyć próby rozruchu, skoro jest z nim problem, gdyż może to doprowadzić do uszkodzenia pompy VP44. naprawa tej pompy to ok. 2500 PLN.


[+]
podałem Ci adres, pod którym wymienią Ci ws profesjonalnie. do tego sprawdzą Ci kąt wtrysku.
przepływomierz wymień sobie sam [2 śruby].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2007 20:26:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Dodam tak z wlasnego doswiadczenia. Majac kiedys AFB ustawialem blok 0 poz. 2 na 75-78 a blok 4 pozycja 4 ustawialem tak aby sterownik w najmniejszym stopniu zaangazowany byl w wyprzedzenie wtrysku czyli 3-5.
Doszedlem do tego po wielu doswiadczeniach i podpowiedziach znajomego , ktory o TDi wie chyba wszystko. Auto ganialo wspaniale, licznikowo jechalem nim 220km/h buda A4.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2007 20:39:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Jack napisał(a):
licznikowo jechalem nim 220km/h buda A4.


;) ;)



Obrazek


:): :):

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2007 20:42:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Ladnie ale ja mialem avanta.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2007 22:41:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Jack, licznikowo ganiam AFB w C5 ok. 230.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 10:42:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
gsxr napisał(a):
PS Mam jescze jedno pytanko,czy kąt wtrysku w moim aucie ustawia sie poprzez przestawienie pompy wtryskowej,czy za pomocą VAG-a
( Nie mogłem nic wyszukać a dręczy mnie to bardzo)


Obrazek

Obrazek

Co prawda dla AFB - ale zasada ustawiania taka sama...
Z tym, ze w Twoim AKE kąt jest chyba 2*BTDC - przyśpieszony (przed OT)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: