carlnova napisał(a):
Baskecior napisał(a):
90 zeta termostat, 5 zł oring, kupowałem u Idczaka w Zgierzu. 15 zeta nie robi różnicy, skoro chodzi o tak wazny element , dodatkowo wymieniany raz na X lat.
75 zeta z oringiem
Jak najbardziej żadna różnica i jak najbardziej jestem za oryginałem...
Zastanawiający jest dla mnie fakt, dlaczego niektórzy za wszelką cenę chcą oszczędzić te parę złotych akurat na termostacie, gdzie na forum jest multum topików o perypetiach użytkowników, którzy założyli tanią podróbę.
I o ile w R4 termostat jest jako tako do wyciągnięcia bez zbędnej gimnastyki, o tyle w V6 - wymieniłbym na ori nawet gdyby kosztował 200 PLN - byle go tylko nie ruszać aż do następnej wymiany rozrządu...
Oszczędności zatem tylko pozorne, a nawet postawiłbym tezę, że drożej kupują Ci, którzy wsadzają tzw. zamienniki akurat termostatu.
...bo po prostu robią dwa razy, albo jeżdzą z niedogrzanym silnikiem
Nic dodać nic ująć.
VTG napisał(a):
A może to ten czujnik temperatury cieczy w trójniku w głowicy? Bo temperatura pływa wręcz.
Jaka firma robi orginał? Mój poprzedni termostat to firma BTT, made in germany Vw-audi 87stopni i jakiś kod. Ten mój kosztował 35zł po zniżkach 30zł, może jednak nie jest do wymiany? Jak to sprawdzić? I gdzie można kupić taki termostat orginalny? Bo u nasn są tylko Vernet w sklepach. W tym zakładzie montowali dużo tych termostatów i zawsze było ok. Jutro zmienię jeszcze ten czujnik podobno kosztuje 20zł.
Znajomy twierdzi że za 30zł ma orginalny nowy termostat,
na allegro też znalazłem coś takiego za 22zł
http://www.allegro.pl/item185362583_ter ... anio_.htmlNie słuchasz dobrych rad, nie mam nic więcej do powiedzenia
n3x napisał(a):
ja kupilem za 16zl po znizce termostat gates-a i trzyma idealnie 90 stopni po chwili. Po co wydawac 100zl
Miałeś farta, niemniej może się okazać, że za ro napiszesz podobnego posta jak kolega VTG (czego Ci nie życzę).
Na
www.a4-klub.pl jest dłuuuugi wątek o termostatach w AFN`ach i AVG ... dokopcie się do niego i wyciągnijcie wnioski, mieliśmy w kilkanaście osób w kilkunastu autach te same problemy, rozwiazaniem okazał sie ORYGINALNY termostat (np BTT, kupowany w ASO).
W 10-letnich AFN`ach zakrzywienie w dół charakterystyki pracy termostatu to normalka.
Z mojej strony to tyle, życzę powodzenia