.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 06:47:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.5 TDI AFB] Wycieki + spadek mocy
PostNapisane: 14.kwi.2007 21:03:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2007 20:05:31
Posty: 20
Lokalizacja: Lublin
Czy ktoś miał podobny problem?
Gdzie nie zostawię samochodu to zostawiam małe plamki oleju. Po analizie od spodu (lewa strona uwalona w oleju) doszliśmy do wniosku że to na łączeniu rur kolektora dolotowego cieknie. Co dziwne spadek oleju na miarce praktycznie nie zauważalny po 3 misięcznej jeździe z tym. Dodatkowo przy ostrym butowanie przydarzył sie 2 razy spadek mocy. Było to na 4-ce, ok 3000 rpm, pedał gazu praktycznie nie reagował, wtedy pomagała redukcja na 3 kę i moc znowu wróciła. CZyżby turbina? Byłem w grudniu na oględzinach i stwierdzili panowie że na razie jej nie trzeba ruszac. Dodatkowo przy butowaniu na postoju przy ciepłym ók. 86 silnik nie dymi na niebisko lub biało słowem zero kopcenia, ale zanim się rozgrzeje to nawet przy ok 1500 rpm dym jest niebieskawy.
Help

PS.Wcześniejsze diagnozy mechanika i naprawy (m.in. zapchany filtr odpowietrzenia silnika, uszczelka na deklu) nie pomogły.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2007 21:58:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Spadek mocy zapewne związany jest z błędem 00575. Do sprawdzenia przede wszystkim kierownice spalin i sterowanie turbulum.
Wyciek myślę że moze być spowodowany zapchaniem odmy. Wypchnęło jakiś zimering. Trzeba dokładnie zlokalizować wyciek. Piszesz o wycieku z kolektora dolotowego. Jeśli by tak było, turbo przepuszczałoby znaczne ilości oleju, co powodowałoby dymienie i znaczny spadek jego poziomu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2007 22:55:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Kolego smith999, przede wszystkim - powinieneś dokładnie zlokalizować wyciek, poprzez wykonanie dwóch prostych czynności:

1. Zdemontowanie i dokładne umycie osłony dolnej silnika i skrzyni biegów. Mają one specjalne gąbki wygłuszające, na których zostaje multum oleju po nieudolnych jego wymianach, po wymianie odmy, wydmuchaniu jakiegoś uszczelnienia czy też uszkodzonych uszczelkach pod pokrywami zaworów.

2. Umycie silnika od dołu np. sprężonym powietrzem z ciepłą wodą i dodatkiem środków do mycia silnika. Uszczelki pod pokrywami potrafią zalać Twój motor dookoła, a następna sprawa - nie wierzę, że wymieniając odmę - Twoi mechanicy nie rozlali troche oleju w podstawie "V", który to później zalał Ci właśnie całą dolną osłonę z wygłuszeniami...

U mnie malutka, wyprowadzająca mnie z równowagi plamka pojawiała się ciągle na podłodze garażu nawet po wymianie uszczelek pod pokrywami zaworów, zimeringów na wałkach rozrządu i wreszcie samej odmy.
Problem zniknął po dokładnym umyciu dolnych osłon, które były wręcz nasiąknięte olejem.
Jeżeli to nie pomoże tak jak w moim przypadku - to przynajmniej zlokalizujesz precyzyjnie wyciek...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2007 07:51:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2007 20:05:31
Posty: 20
Lokalizacja: Lublin
Problem pkokrywy dolnej silnika mam o tyle rozwiazany że już tydzień jezdze bez niej starając sie zlokalizowa ten wyciek. Problem jest taki że to musi byc żygnięcie pod cisnieniem przy obciążeniu (stacjonarnie na kanale nic się nie dzieje) i momentalnie zachlapuje wszystko dookoła. Sprubuje zdjagnozowac EGR zgodnie z sugestią ...., dzięki za wskazówki jeśli któś miałby jeszcze coś do dodania to chętnie wysłucham bardziej doświadczonych ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2007 08:53:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
sprawdzenie turbiny [czyli chwilowej niemocy, o której pisałeś - tzw. notlauf, czyli tryb awaryjny] zaczynasz od diagnostyki.
robisz ją we własnym zakresie, a jej wyniki wklejasz tutaj, na forum. wówczas masz pewność, że nie wymienisz niczego zbytecznie.

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2007 09:38:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2007 20:05:31
Posty: 20
Lokalizacja: Lublin
ok, może się uda zoorganizowa do kończ tygodnia ..., nie ma laptopa :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2007 09:40:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Notlauf i olej po lewej stronie silnika (rozumiem, że mówimy o stronie kierowcy) teoretycznie mogą sugerować nieszczelność na łączeniu "dolotu" z kolektorem ssącym (w tym miejscu, w którym kiedyś Carlnova czyścił klapę).
Jedyne co mnie niepokoi to niebieskawy dymek na zimnym silniku ale miejmy nadzieję, że to skutek niewłaściwej regulacji kąta wtrysku. Zamiast niepotrzebnie się martwić, denerwować i tracić czas na obserwacje -> zrób tak jak zalecają Ci Meszrum i Carlnova -> nie będziesz żałował :!: :!!: :!:

carlnova napisał(a):
U mnie malutka, wyprowadzająca mnie z równowagi plamka pojawiała się ciągle na podłodze garażu nawet po wymianie uszczelek pod pokrywami zaworów, zimeringów na wałkach rozrządu i wreszcie samej odmy.
Problem zniknął po dokładnym umyciu dolnych osłon, które były wręcz nasiąknięte olejem.


Czyżbym miał (kiedyś) rację i nie ma potrzeby uszczelniania miski olejowej :D :diabel: :?:

Jeśli tak - stawiasz :piwo:
:): :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 15.kwi.2007 09:47:19 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2007 09:45:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2007 20:05:31
Posty: 20
Lokalizacja: Lublin
ok, odezeę się po VAGowaniu....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2007 12:35:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
Czyżbym miał (kiedyś) rację i nie ma potrzeby uszczelniania miski olejowej :D :diabel: :?:

Jeśli tak - stawiasz :piwo:
:): :peace:


Miałeś rację niejeden już raz i chętnie postawię, Piotr :diabel: :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2007 12:43:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Miałeś rację niejeden już raz i chętnie postawię, Piotr :diabel: :peace:


Ja też chętnie postawię :D ale ważniejsze jest dla mnie to, że uniknąłeś niepotrzebnych kosztów i brudnej roboty :P .
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: