.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 19:09:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL]Układ wydechowy - nieszczelność na łączeniu
PostNapisane: 20.kwi.2007 14:06:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2003 12:29:57
Posty: 456
Lokalizacja: Kraków
Szanowni!

Niedawno zakupiłem dwie części układu wydechowego do mojej A80 B2, '82 - mianowicie dwururkę (czyli pierwszą część wydechu) oraz pierwszy tłumik (mam układ 2-tłumikowy).
Po założeniu okazało się, że połączenie tych elementów nie jest ciasne - mówiąc jaśniej, jest jakby milimetrowa różnica w średnicy jednej części do drugiej, wobec czego są wydmuchy i bardzo buczy.
Oczywiście połączenie jest zaciśnięte cybantem a nawet dwoma - niestety bez efektu.

Co byście radzili?
Dodam, że wymiana nie wchodzi w grę bo zgubiłem paragon :zly: . Spawanie też odpada, bo w razie np. remontu sprzęgła czy grzebania przy skrzyni, musiałbym rozcinać spaw.
Jakieś opinie o pastach uszczelniających - badziewie czy do małych nieszczelności się nadaje?

_________________
==========================
"Errare humanum est"...
...aż wreszcie trafiłem na AUDI
==========================

A80 B2 '82 1,8 PV 110KM - kolekcjonerski :)
Opel Vectra A '91 1,8 90KM - użytkowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2007 14:11:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
Jeżeli nie jest to elastyczne połącznie,
to możesz spokojnie użyć takiej pasty uszczelniającej.
Sprawdzone.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2007 12:21:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Klax napisał(a):
Jeżeli nie jest to elastyczne połącznie,
to możesz spokojnie użyć takiej pasty uszczelniającej.
Sprawdzone.

Jeśli w układzie brakuje siatki tłumiącej drgania to pasta nie pomoże, bo ją drgania wytrzęsą z połączenie i po jakimś czasie wszystko będzie dalej buczało.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2007 19:20:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2003 12:29:57
Posty: 456
Lokalizacja: Kraków
szogun0 napisał(a):
Jeśli w układzie brakuje siatki tłumiącej drgania to pasta nie pomoże, bo ją drgania wytrzęsą z połączenie i po jakimś czasie wszystko będzie dalej buczało.


A jak wygląda taka siatka?
Tak się właśnie zastanawiam, bo gdyby była np. dziurka w tłumiku to można by zakleić a tutaj trzeba uszczelnić połączenie dwóch rur a takie połączenie może być w pewnym zakresie ruchome (ta pasta twardnieje, więc nawet małe odkształcenie może to rozszczelnić).
Może cienką warstwę jakiegoś niepalnego materiału (coś jak klingeryt) po obwodzie :?:
No już sam nie wiem... :|

_________________
==========================
"Errare humanum est"...
...aż wreszcie trafiłem na AUDI
==========================

A80 B2 '82 1,8 PV 110KM - kolekcjonerski :)
Opel Vectra A '91 1,8 90KM - użytkowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2007 09:58:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
szogun0 napisał(a):
Klax napisał(a):
Jeżeli nie jest to elastyczne połącznie,
to możesz spokojnie użyć takiej pasty uszczelniającej.
Sprawdzone.

Jeśli w układzie brakuje siatki tłumiącej drgania to pasta nie pomoże, bo ją drgania wytrzęsą z połączenie i po jakimś czasie wszystko będzie dalej buczało.


W moim układzie fabrycznie nie było żadnej siatki,
i było dobrze. Pasta spełniała swoją rolę bardzo dobrze.
A i naprężeń na układzie nie było bo zaraz za "portkami",
a przed katalizatorem, jest elastyczne połączenie za pomocą pierścienia.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2007 10:09:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Spawarka w rękę i jazda. To jedyny solidny sposób na przedmuchy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2007 13:17:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Klax napisał(a):
Jeżeli nie jest to elastyczne połącznie,
to możesz spokojnie użyć takiej pasty uszczelniającej.
Sprawdzone.

A podasz nazwę takiej pasty, gdzie i za ile można to kupić?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2007 15:20:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2003 12:29:57
Posty: 456
Lokalizacja: Kraków
cygaro-avant napisał(a):
Klax napisał(a):
Jeżeli nie jest to elastyczne połącznie,
to możesz spokojnie użyć takiej pasty uszczelniającej.
Sprawdzone.

A podasz nazwę takiej pasty, gdzie i za ile można to kupić?


Już zakupiłem, nie zaszkodzi spróbować. Byłem w OBI i tam są jakieś niemieckie kosmetyki samochodowe - nie pamiętam nazwy ale puszka pasty kosztowała chyba 14zł.
Na allegro są też podobne, o np.:
http://www.allegro.pl/item185171301_hol ... mik_u.html
:peace:
Zobaczymy czy zda egzamin.

_________________
==========================
"Errare humanum est"...
...aż wreszcie trafiłem na AUDI
==========================

A80 B2 '82 1,8 PV 110KM - kolekcjonerski :)
Opel Vectra A '91 1,8 90KM - użytkowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2007 16:46:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Maroo napisał(a):
Na allegro są też podobne, o np.:
http://www.allegro.pl/item185171301_hol ... mik_u.html
:peace:

Dzięki!
Baaaardzo podoba mi się 3) punkt opisu stosowania. Cytuję:

3) zwilżyć otwór, nałożyć pastę palcem lub nożem. Dobrze docisnąć, aby dobrze wypełnić otwór...

toż to jakieś "porno-sado-maso" :582:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2007 09:15:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
Niestety nazwy nie pamiętam.
Była on w tubce jak po paście do zębów, może ciut większej.
Pasta miała szary kolor i na giełdzie w wawie kosztowała niecałe 20 zeta.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2007 13:17:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Moim zdaniem zarówno pasta jak i owinięcie rury (tej wewnętrznej) paskiem folii do naprawy układów wydechowych (żeby zwiększyć średnicę) i dopiero na to założenie rury zewnętrznej i zaciśnięcie cybantem da pozytywny efekt. Ja dla pewności zastosowałbym i jedno i drugie, żeby szczelina do wypełnienia pastą była jak najmniejsza. Osobiście stosowałem kiedyś taką pastę jeszcze w poldku dla uszczelnienia połączenia między portkami a katem. Tam było połączenie czołowe, a nie rura w rurę i mimo solidnych drgań pasta się nie wykruszała. Zrobiła się z niej taka niemożebnie twarda jakby cementowa powłoka, którą potem nawet dość trudno było seskrobać :).

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: