.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 07:46:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5 TDI V6 AFB] Prośba o analize logów
PostNapisane: 22.kwi.2007 21:52:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2007 21:14:25
Posty: 33
Lokalizacja: Utrecht
Witam

Jestem tutaj nowy więc proszę o wyrozumiałość :))

Więc przeczytałem 'wykład' kolegi Meszruma na temat diagnostyki właściwej silnika , lecz z przyczyn technicznych zamieszczam logi statyczne do analizy
Ps. jak laptop ożyje to zrobie kompletne logi...

więc jeśli możecie ocenić te które zrobiłem - będzie super

A4 silnik AFB rok 98
oto logi :
blok 1: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1bd ... ddd93.html
blok 3: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/97a ... 4c1e7.html
blok 4: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c65 ... 019da.html
blok 7: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d90 ... 2f382.html
blok 13: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/788 ... 721c0.html
blok 14: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/134 ... 54809.html
blok 18: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/71e ... a1aaa.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2007 08:23:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Kolego Baphomet,
Kąt początku wtrysku jest do ustawienia (trzeba go zdecydowanie opóźnić).
Co prawda mieścisz się jeszcze w granicach tolerancji dla AFB, ale juz niedużo brakuje i auto wejdzie Ci w tryb awaryjny.
W logu 004 w poz.4 nie może być 100,2% - świadczy to o braku regulacji zakresu zaworu w VP44 odpowiedzialnego za kąt wtrysku.
Dla AFB ta wartość powinna oscylować w zakresie 70 - 80 % - osiągniesz to przez opóźnienie pompy.
Również niedopuszczalna jest taka wielka różnica pomiędzy kątem zadanym przez ECU i faktycznie osiąganym (1,6*ATDC) - maksymalnie powinien być odchył 0,2* ATDC.
Perfekcyjnie dla AFB powinno być 2* ATDC (opóźniony) po OT i osiągany w granicach od 1,8 do 2,2* ATDC.
Zrób z tym jak najszybciej porządek.
Temperatury oleju i płynu G12 zdają sie wskazywać na niepełne domknięcie termostatu - może już się kończy.
Wrzuc reszte logów - zobaczymy jak to wygląda dalej...

[+]
nazwij poprawnie temat np. [A4 2,5 TDI AFB] - prosze o analizę logów

Śmigasz czasami na giełdę samochodową w Utrechcie ?
Byłem tam kilka razy - niezłe wózki i ceny, tylko w zakupach "przeszkadza" rosyjska mafia :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2007 10:02:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
W/g mnie to ma opozniony wtrysk znacznie , tolerancja jest od 3 do 70 czyli czym wczesniejszy zaplon tym starownik mniej koryguje i wtedy jest blizej 3.
OT moze byc 1,1..4,2 tak jak podaje tabelka. Na opoznionym silniczek miekko pracuje prawie jak benzyniaczek.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2007 10:43:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2007 21:14:25
Posty: 33
Lokalizacja: Utrecht
carlnova napisał(a):
Kolego Baphomet,
Kąt początku wtrysku jest do ustawienia (trzeba go zdecydowanie opóźnić).
Co prawda mieścisz się jeszcze w granicach tolerancji dla AFB, ale juz niedużo brakuje i auto wejdzie Ci w tryb awaryjny.
W logu 004 w poz.4 nie może być 100,2% - świadczy to o braku regulacji zakresu zaworu w VP44 odpowiedzialnego za kąt wtrysku.
Dla AFB ta wartość powinna oscylować w zakresie 70 - 80 % - osiągniesz to przez opóźnienie pompy.
Również niedopuszczalna jest taka wielka różnica pomiędzy kątem zadanym przez ECU i faktycznie osiąganym (1,6*ATDC) - maksymalnie powinien być odchył 0,2* ATDC.
Perfekcyjnie dla AFB powinno być 2* ATDC (opóźniony) po OT i osiągany w granicach od 1,8 do 2,2* ATDC.
Zrób z tym jak najszybciej porządek.
Temperatury oleju i płynu G12 zdają sie wskazywać na niepełne domknięcie termostatu - może już się kończy.
Wrzuc reszte logów - zobaczymy jak to wygląda dalej...

[+]
nazwij poprawnie temat np. [A4 2,5 TDI AFB] - prosze o analizę logów

Śmigasz czasami na giełdę samochodową w Utrechcie ?
Byłem tam kilka razy - niezłe wózki i ceny, tylko w zakupach "przeszkadza" rosyjska mafia :diabel:


Co do gieldy to tak bywam czasami, Turaski tez 'troche'' psuja klimat ale coz...
co do káta wtrysku...regulowalem go w ASO autoexpress wroclaw polecil mi ich Jetronik ale z tego co widac nie jest to dobrze zrobione, mialem regenerowana pompe 30tys. temu i jezdze na najlepszym holenderskim paliwie wiec mam nadzieje ze pompa jest ok, nie mam pecherzykow powietrza moc ma odpowiednia.
Co do regulacji czy moge jeszcze poczekac 2 tygodnie? bo nie ma szans bym byl wczesniej w pl a sam tego nie potrafie...
dzieki za wstepna analize i sorki Carl za priva!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2007 17:17:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Jack napisał(a):
W/g mnie to ma opozniony wtrysk znacznie , tolerancja jest od 3 do 70 czyli czym wczesniejszy zaplon tym starownik mniej koryguje i wtedy jest blizej 3.
OT moze byc 1,1..4,2 tak jak podaje tabelka. Na opoznionym silniczek miekko pracuje prawie jak benzyniaczek.


Jack, kąt dla AFB to od 0 do 4* ATDC (czyli po OT - opóźniony) - według tabelki 1,1..4,2.
Zobacz, że mimo zadanego przez ECU poprawnego kąta - nastawnik opiera się o koniec regulacji (100,2%) właśnie przy 0,4* ATDC - nie może osiągnąć kąta zadanego przez mapę, bo pompa jest właśnie odwrotnie - za bardzo przyśpieszona.
Jej delikatne opóźnienie spowodowałoby zmniejszenie procentowe wysterowania z poz.4 oraz prawdopodobnie osiągnięcie kąta zadanego przez ECU.
Ja też zastanawiałem się nad tym kątem z tabelki - jest ewidentnie v.OT, czyli vor (przed OT), czyli BTDC - myślę, że to jest błąd, bo na takim kącie to tiptronic wchodził mi w tryb awaryjny i objawiało sie to błędem 00550.
AFB powinno mieć kąt n.OT (nach) po OT, czyli idealny byłby 2* opóźniony ATDC.

Baphomet napisał(a):
Co do regulacji czy moge jeszcze poczekac 2 tygodnie? bo nie ma szans bym byl wczesniej w pl a sam tego nie potrafie...
dzieki za wstepna analize i sorki Carl za priva!!!


Możesz poczekać - mieścisz się w zakresie tolerancji, ale auto w PL oddaj do porządnych fachowców - wrzuć z jakiej części Polski pochodzisz i koledzy Ci doradzą gdzie jechać.
Co do tego priva - to wszystko jest OK, nie ma problemu... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2007 17:36:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2007 21:14:25
Posty: 33
Lokalizacja: Utrecht
Więc jestem z okolic Wrocławia i auto serwisuje w ASO Autoexpress na Międzyrzeckiej we Wrocławiu...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2007 17:47:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Baphomet napisał(a):
Więc jestem z okolic Wrocławia i auto serwisuje w ASO Autoexpress na Międzyrzeckiej we Wrocławiu...


Niech się wypowiedzą koledzy z Wrocławia, kogo polecić...
To w ASO Audi tak skopali Ci ustawienia ?
Przyczyna może być jeszcze inna - teoretycznie przy regenerowaniu pompy VP44 mogli pominąć :/ (chociaż o to ich nie posądzam) wymianę zaworu odpowiedzialnego za kąt wtrysku.
Jego przycinanie się to dosyć częsta przypadłość, jeżeli chodzi o mechaniczne usterki VP44... :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2007 18:26:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2007 21:14:25
Posty: 33
Lokalizacja: Utrecht
Wiesz co Carlnova...ja miałem wymieniane w tej pompie wszystko całe bebechy wraz z obudową...a co do ASO autoexpress to jest prywatny serwis i kąt był ustawiany 40tyś temu wiec może sie przestawił ? co o tym myślisz?


jeszcze logi dynamiczne 'troche zbyt pozno robione ale nie miałem innej możliwości...
dynamicznie:
11: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3fc ... 45986.html
10: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/292 ... 6f218.html
08: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/443 ... 07613.html
04; http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/358 ... bb582.html
01: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a7d ... 713c7.html
03: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/755 ... b26d4.html

Ps. nie moge zrobic BS bo nie mam kodu aktywacjii :((


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2007 20:47:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Baphomet napisał(a):
Wiesz co Carlnova...ja miałem wymieniane w tej pompie wszystko całe bebechy wraz z obudową...a co do ASO autoexpress to jest prywatny serwis i kąt był ustawiany 40tyś temu wiec może sie przestawił ? co o tym myślisz?


jeszcze logi dynamiczne 'troche zbyt pozno robione ale nie miałem innej możliwości...
dynamicznie:
11: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3fc ... 45986.html
10: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/292 ... 6f218.html
08: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/443 ... 07613.html
04; http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/358 ... bb582.html
01: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a7d ... 713c7.html
03: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/755 ... b26d4.html

Ps. nie moge zrobic BS bo nie mam kodu aktywacjii :((


Napracowałeś się niepotrzebnie, bo z Twoich logów nic lub prawie nic nie da się wyczytać.
Logi dynamiczne robi się w zakresie od 1500 do 4200 rpm, a nie od 2200 do niewiadomo ile... ;)
Napisałeś w pierwszym poście, że czytałeś topic meszruma o diagnostyce.
Chyba jednak nie do końca...
Co do BS - rozwiązanie problemów masz w mailu.
Co do Twojej pompy - to nie wiem, rozrząd raczej sam się nie przestawia, chyba, że masz luźny pasek.
Tym bardziej trzeba tam zajrzeć - ale już nie w autoexpress... :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2007 15:11:29 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Witam,

Czy nie pomieszałeś czegos przypadkiem w logu z 004? Sprawdź jeszcze raz plik. Odczytaj też błędy. Jeśli logi zrobiłeś prawidłowo to prawdopodobnie jakieś będą. Teraz wygląda na to, że wogóle nie masz regulacji dynamicznego kata wtrysku. Może to miec związek z wtryskiwaczem sterującym. Moze sie kabelek przetarł. Poza tym, masz niskie ciśnienie doładowania co ogranicza mocno dawki paliwa. Niewykluczone że to skutek tego kata wtrysku.

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2007 16:27:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2007 21:14:25
Posty: 33
Lokalizacja: Utrecht
Witam
A możesz mi wrzucić zdjęcie gdzie jest ten wtrys sterujący ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2007 18:29:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Obrazek

Ten z wtyczką.

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: