Jack napisał(a):
W/g mnie to ma opozniony wtrysk znacznie , tolerancja jest od 3 do 70 czyli czym wczesniejszy zaplon tym starownik mniej koryguje i wtedy jest blizej 3.
OT moze byc 1,1..4,2 tak jak podaje tabelka. Na opoznionym silniczek miekko pracuje prawie jak benzyniaczek.
Jack, kąt dla AFB to od 0 do 4* ATDC (czyli po OT - opóźniony) - według tabelki 1,1..4,2.
Zobacz, że mimo zadanego przez ECU poprawnego kąta - nastawnik opiera się o koniec regulacji (100,2%) właśnie przy 0,4* ATDC - nie może osiągnąć kąta zadanego przez mapę, bo pompa jest właśnie odwrotnie - za bardzo przyśpieszona.
Jej delikatne opóźnienie spowodowałoby zmniejszenie procentowe wysterowania z poz.4 oraz prawdopodobnie osiągnięcie kąta zadanego przez ECU.
Ja też zastanawiałem się nad tym kątem z tabelki - jest ewidentnie v.OT, czyli vor (przed OT), czyli BTDC - myślę, że to jest błąd, bo na takim kącie to tiptronic wchodził mi w tryb awaryjny i objawiało sie to błędem 00550.
AFB powinno mieć kąt n.OT (nach) po OT, czyli idealny byłby 2* opóźniony ATDC.
Baphomet napisał(a):
Co do regulacji czy moge jeszcze poczekac 2 tygodnie? bo nie ma szans bym byl wczesniej w pl a sam tego nie potrafie...
dzieki za wstepna analize i sorki Carl za priva!!!
Możesz poczekać - mieścisz się w zakresie tolerancji, ale auto w PL oddaj do porządnych fachowców - wrzuć z jakiej części Polski pochodzisz i koledzy Ci doradzą gdzie jechać.
Co do tego priva - to wszystko jest OK, nie ma problemu...