.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 08:06:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2.8 V6 AAH] zerwany pasek rozrządu
PostNapisane: 25.kwi.2007 15:06:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 21:36:54
Posty: 3
Lokalizacja: okolice P-nia
Witam!
Mam takie pytanie do znawców tematu. Mianowicie zakupiłem audi b4 2,8 V6 w Niemczech,dodam ,że auta jeszcze nie ma w Polsce i auto ogólnie jest ok tyko problem jest tego typu ,że jest zerwany pasek rozrządu.
I tutaj pada pytanie-czy rozrząd tego silnika jest kolizyjny? Jeśli tak to na ile?
I ewentualnie jaka jest cena takiego silnika?
Czy 2,6 V6 także podejdzie?
Czy lepiej to naprawić?
Z góry dziękuję za pomoc i jeśli było to przepraszam nie bijcie ;)
czekam na odpowiedź

_________________
B4 2,8 V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2007 15:15:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Jest kolizyjny, do roboty najprawdopodobniej obie głowice (pewnie większość zaworów). Koszt w PL ok. 2000 zł zrobione na tip-top. Tłoki powinny być okej. 2.6 podejdzie bo to bliźniaczy silnik, ale do wymiany sporo osprzętu, wiązka i komputer - lepiej zostać przy 2.8 i naprawiać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2007 16:31:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 21:36:54
Posty: 3
Lokalizacja: okolice P-nia
Ok dziękuję bardzo...
Rozbierzemy i zobaczymy co bedzie.. :)

_________________
B4 2,8 V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2007 20:51:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
JA bym nie rozbieral bo 2000 plnow peknie spokojnie jak Grzes pisal durgi motor z osprzetem trafisz spokojnie za 1500 tylko trzeba bedzie pojezdzic no i ile czesci ci zostanie ...

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2007 20:54:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
mq napisał(a):
JA bym nie rozbieral bo 2000 plnow peknie spokojnie jak Grzes pisal durgi motor z osprzetem trafisz spokojnie za 1500 tylko trzeba bedzie pojezdzic no i ile czesci ci zostanie ...

Marek co musiałeś zmieniać/wymieniać przy swapie na 30v?

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2007 22:56:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Simpson napisał(a):
mq napisał(a):
JA bym nie rozbieral bo 2000 plnow peknie spokojnie jak Grzes pisal durgi motor z osprzetem trafisz spokojnie za 1500 tylko trzeba bedzie pojezdzic no i ile czesci ci zostanie ...

Marek co musiałeś zmieniać/wymieniać przy swapie na 30v?


Mirek generalnie duzo zalezy od tego jakie to 30V jest, bo warjacji tego silnika bylo takich istotnych 6. Generalnie to jest temat nie latwy w moim przypadku bo ja wkladalem silnik APR robiony od koncowki 99 roku do konca 2001 wiec jeden z ostatnich 2.8 i tak naprawde to miedzy AAH a APR jest przepasc technologiczna, wszystko jest inne a same rozmiary silnika sa zasadnicza przeszkoda. Nie mozna sie nabrac ze to bedzie latwa robota bo pojemnosc i blok jest ten sam. Latwiej zrobic swapa na 1,8 turbo niz na 2.8 30V ;) Zreszta jak pokonam ostatnie (mam nadzieje) trudnosci to zmontuje jakies story z foto z tej operacji aby uchronic potencjalnych swapowcow przed rozczarowaniem :):

Tak podsumowujac to jedyne co nie wymagalo wymiany/przerobek to mocowanie silnika ze skrzynia biegow. Modyfikowalem nadwozie (grodz, podluznice), uklad hamulcowy, chlodzenie silnika, wspomaganie, elektryka, elektronika (komp), wydech, zegary, czesc osprzetu silnika, lapy mocowania silnika, pedal gazu, przewody paliwowe. Nie jestem jeszcze pewien co bedzie z klima i absem. To taki zarys skali problemow :!:

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2007 09:24:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
mq napisał(a):
Tak podsumowujac to jedyne co nie wymagalo wymiany/przerobek to mocowanie silnika ze skrzynia biegow. Modyfikowalem nadwozie (grodz, podluznice), uklad hamulcowy, chlodzenie silnika, wspomaganie, elektryka, elektronika (komp), wydech, zegary, czesc osprzetu silnika, lapy mocowania silnika, pedal gazu, przewody paliwowe. Nie jestem jeszcze pewien co bedzie z klima i absem. To taki zarys skali problemow :!:

O kurna :galy:
A wydawać by sie mogło że różnią sie tylko głowicami i różnicą zaworków. :):
Ale nie róbmy OT.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: