.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.sty.2025 15:50:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A80 B3 1.8] poci sie uszczelka pod głowicą i .....
PostNapisane: 03.maja.2007 18:46:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
mam dylemat, w okolicy pierwszego garka lekko poci mi się uszczelka pod głowicą ale nie olejem lecz płynem, zresztą poci się pewnie już od dłuższego czasu. Jak narazie do oleju płyn nie idzie, ale po jeździe w miejscu gdzie jakby brakuje kawałka tej uszczelki zbiera sie kropelka płynu. Na głowicy jest ślad że już kropelki
w historii tamtędy spływały :)
Idzie lato, gorączka i zastanawiam się czy czas sie spieszyć z tą uszczelką czy te typy tak mają?
Jakie są obecnie średnie koszty wymiany uszczelki?
Czy wystarczy wymiana uszczeleczki czy odrazu planowanie?

Taki jeden mi poradził; lepiej nie ruszaj bo jak się ruszy... a te typy tak mają ;)

Co Wy o tym sądzicie?

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2007 20:09:45 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
te typy tak maja? :galy: B Z dura.
jesli nieszczelnosc jest minimalna jak piszesz to olej tamat i pilnuj tylko skali wycieku. pewnie z czasem bedzie on sie powiekszac, wiec wymiana uszczelki cie nie ominie (chyba, ze wczesniej sprzedasz autko).
jak wymiana uszczelki to musowo delikatne splanowanie (zabielenie).
glowny koszt calej operacji to robocizna, sama uszczelka i splanowanie kosztuje w sumie grosze.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2007 06:14:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
też tak myślę, narazie bedę tak jeździł i obserwował temat, u znajomego jak wczoraj się dowiedziałem w VW Golfie już od 5 lat płyn przeciska sie spod uszczelki i nic mu się niedzieje, może to jakaś wada fabryczna uszczelki że przy kanale wodnym puszcza na zewnątrz?

najgorsza jest myśl taka że już o fakcie wiem, jakbym nie wiedział to bym se jeździł i już a tak już ciagle obawa przed dłuzszymi letnimi wyjazdami :)

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2007 22:45:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2007 01:17:07
Posty: 154
Lokalizacja: Gliwice
Dla mnie Bilu, dziwna rada - weź to zostaw? Zbutuje go i może narobić sobie kłopotu. Dla mnie jest sprawa jasna, jeżeli poci sie, to wymienić uszczelkę i po sprawie. Tym bardziej że koszt operacji to jakieś drobne a nie jeździć z duszą na ramieniu a potem wciskać kupującemu kit, że wszytko ok., a tu spod głowicy leci.
Pozdrawiam.

_________________
wcześniej różne marki VW, Opel, BMW, Audi 2,8V6, Audi A8 4,2
Obecnie:
BMW e38 750il
Ford Explorer 4,0 V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2007 22:47:27 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
jesli raz na jakis czas pojawi sie kropla to nie panikowalbym az tak, ale faktycznie kwestia czasu jest zrobienie tego, o czym napomknalem.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2007 23:57:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2007 01:17:07
Posty: 154
Lokalizacja: Gliwice
Bilu napisał(a):
jesli raz na jakis czas pojawi sie kropla to nie panikowalbym az tak, ale faktycznie kwestia czasu jest zrobienie tego, o czym napomknalem.

Jeżeli chodzi o auto faktycznie czasami panikuję, to taka moja pasja i wszystko musi być ok. a nie prawie dobre, prawie jak cola itp. :peace:
Pomimo to wymieniłbym uszczelkę i po kłopocie :)
I jeszcze raz pozdrawiam.

_________________
wcześniej różne marki VW, Opel, BMW, Audi 2,8V6, Audi A8 4,2
Obecnie:
BMW e38 750il
Ford Explorer 4,0 V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2007 11:09:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
a mam jeszcze pytanko; wg fachowców padaka uszczelki pod głowicą jest konsekwencją przegrzania silnika, czy mam wnioskować, że poprzedni właściciel przegrzał silniczek?

Jak zdiagnozować czy silnik był przegrzany co w takim wypadku można jeszcze się spodziewać?

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2007 14:46:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2007 01:17:07
Posty: 154
Lokalizacja: Gliwice
Ten wyciek może być przyczyną przegrzania, ale moim zdaniem nawet jeśli tak było, to nieznacznie. Gdyby był poważnie przegrzany to poszłaby bardziej. Mieszałby się płyn z olejem lub byłyby przedmuchy do cieczy chłodzącej, a u ciebie z tego co piszesz to nie występują te objawy. Zresztą rzędówki nie są takie wrażliwe na temperaturę i uważam że nie ma co sobie tym głowy zawracać. Wymieniłbym tylko tą uszczelkę, sprawdzić tylko głowicę czy prosta i jeżeli płaszczyzny są równe bez zadziorów i krzywizn, to bez planowania złożyć i będzie git.

_________________
wcześniej różne marki VW, Opel, BMW, Audi 2,8V6, Audi A8 4,2
Obecnie:
BMW e38 750il
Ford Explorer 4,0 V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2007 19:58:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
:) fakt, znam kobitę co przejechała passatem B3 1.8 całe miasto bez płynu (tak z paręnaście kilometrów) i skończyło się tylko na wymianie uszczelki...

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2007 18:13:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
podjechałem dzisiaj do takiego mechaniorka - niech człek rzuci swoim ślipkiem na mój wyciek sobie myślę, popatrzył i stwierdził skoro narazie słabo cieknie to dokręcić śrubki momentem 105kg i obaczyć co się będzie działo...

Czy faktycznie w starych motorkach można jeszcze głowice dokręcać?

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: