.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 14:56:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 TDI 1Z] Może być takie ciśnienie doładowania?
PostNapisane: 24.maja.2007 11:52:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
Witam. Ostatnio zmieniłem gruszkę sterującą zaworem upustowym, ponieważ w starej pękła membrana. Cięgno w nowej gruszce jest o 1mm krótsze od oryginału i chciałem je wyregulować, ale ponieważ śruba kontrująca cięgno jest zardzewiała i nie dało się jej odkręcić założyłem bez wydłużania cięgna.

Na oryginalnej gruszce turbina ładowała do 0,8 bara po czym zaczął działać zawór i ciśnienie spadało do 0,7 i wahało się tak od 0,7 do 0,8 bara.
Teraz pompuje mi do 0,9 i spada na 0,8 i tak trzyma.

Ogólnie na tej nowej gruszce auto lepiej zbiera się od dołu. Teraz przy przyśpieszaniu już przy około 2300 obrotów mam ciśnienie doładowania na poziomie 0,7 bara, przedtem przy tych obrotach miałem 0,5. Wniosek z tego, że stara gruszka była już w nie najlepszej kondycji.

Ale moje pytanie jest takie: czy wartość 0,9 bara przy której zawór zaczyna działać i zmniejszać ciśnienie nie jest za duża? Mogę tak jeździć, czy może lepiej wydłużyć cięgno o ten 1mm, żeby ciśnienie spadało gdy przekroczy 0,8 bara jak było na starej gruszce? Auto ma lepsze kopytko, ale nie chciał bym żeby turbina ucierpiała przez to. :?:

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2007 13:42:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1Z powinien ładować 840 mBAR. Jest ok.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2007 09:43:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
Dzięki Baskecik. Będę ze spokojnym sumieniem wciskał gaz w podłogę do oporu :diabel:

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2007 10:03:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
nivre napisał(a):
Dzięki Baskecik. Będę ze spokojnym sumieniem wciskał gaz w podłogę do oporu :diabel:

zrob logi 011 .. zobaczymy ile naprawde pompuje turbulum .... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: