.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 18:45:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 2,5TDI AFB] zapowietrzony
PostNapisane: 25.lut.2007 13:44:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2007 22:41:34
Posty: 29
Witam !
Mam pytanie - jak odpowietrzyć układ zasilania w tym silniku? Chodzi o pompę i wtryskiwacze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 14:08:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
a jak doszło do zapowietrzenia?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 14:12:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2007 22:41:34
Posty: 29
Po odłączeniu przewodów wysokiego ciśnienia od wtryskiwaczy i przelewów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 14:28:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
myślę że nie zapowietrzył się z tego powodu,wystarczy poluzować rurki wysokiego ciśnienia i chwilę pokręcić rozrysznikiem aż pójdzie paliwo rurkami, pózniej dokręcasz i po chwili kręcenia powinien odpalić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 14:31:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, należy zdjąć wyoskie ciśnienie i zakręcić.

[tak przynajmniej czyniono podczas wymiany sterującego w AYM]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 16:47:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2007 22:41:34
Posty: 29
Dzięki już odpaliłem!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 21:30:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Wydaje mi się, że odpowietrzanie tylko na rozrusznik 2,5 TDI V6 jest skrajnie niebezpieczne.
Pompy VP44 bardzo wrażliwie reaguja na powietrze, więc zbyt częste odpowietrzanie auta w ten sposób (uważam, że nawet kilkukrotne wystarczy) spowoduje, że Twoja VP44 uda się do "krainy wiecznych łowów". :diabel:
Świadczy o tym zabezpieczenie zbyt małej ilości paliwa w baku (nie wiem jak to się fachowo nazywa), którego głównym zadaniem jest ochrona pompy VP44 przed przypadkowym zapowietrzeniem i co za tym idzie częstym zgonem.
Dlatego uważam, że dla większej dbałości o stan naszej VP44, należy najpierw odpowietrzyć układ w sposób niejako wymuszony - podając bezpośrednio napięcie na bezpiecznik pompy paliwa w zbiorniku, zaciskając przedtem powrót z filtra do zbiornika paliwa.
Mimo tego, że sama pompa paliwa w zbiorniku nie pompuje paliwa do filtra, jej znaczenie dla całego procesu jest nieocenione.
Jej zadaniem jest przepompowywanie paliwa w zbiorniku do komory spiętrzajacej po to aby w przypadku małej ilości paliwa w zbiorniku pompa wtryskowa nie zapowietrzała się (kategorycznie nie należy jeździć długo na rezerwie). Sama konstrukcja tych zabezpieczeń świadczy o tym, że powietrze dla naszej VP44 = śmierć :kosci:
Poluzowanie nakrętek na wtryskiwaczach powinno się odbyć dopiero w ostatniej fazie odpowietrzania układu paliwowego, tak aby ograniczyć do minimum "mielenie" powietrza przez VP44.
Takie jest moje zdanie - ale być może się mylę i ktoś sprowadzi mnie na dobrą drogę... :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 21:46:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 20:34:05
Posty: 254
Lokalizacja: Trójmiasto
carlnova napisał(a):
Takie jest moje zdanie - ale być może się mylę i ktoś sprowadzi mnie na dobrą drogę...


Carlnova, wszystko pięknie opisałeś, ale zdahe się że tu chodzi o zapowietrzenie układu za pompą, a dokładniej między pompą a wtryskiwaczami. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 21:50:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2007 22:41:34
Posty: 29
Dzięki carlnova z tak obszerny wykład choć nie bardzo rozumiem ten sposób, który opisałeś. Razem mieliśmy wczoraj ten sam problem, który rozwiązaliśmy. To ja opisałem pomysł z pompką do materaca"Diagtronik.pl Forum" przy pomocy, której odpowietrzyłem autko!
Pozdrawiam?
onis


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 22:00:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
No to teraz OK :peace:
Nie chciałem wskazywać, że coś u Ciebie nie było tak, to tylko moje osobiste przemyślenia... :diabel:
Pisałeś wcześniej o przewodach przelewowych, więc zapowietrzenie było zdecydowanie większe niż pomiędzy pompą i wtryskiwaczami.
Pompką do materaca rozwiałeś moje wątpliwości - tylko tego nie opatentowuj - ja też mam zamiar skorzystać z tego sposobu "made by onis"

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2007 08:10:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.cze.2007 12:53:23
Posty: 21
arturo 1975 napisał(a):
To ja opisałem pomysł z pompką do materaca"Diagtronik.pl Forum" przy pomocy, której odpowietrzyłem autko!
onis


Witam, czy mógłby ktoś opisać dokładnie na czym ten patent z pomką polega? Albo jakiś link do opisu
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2007 08:18:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
jgx napisał(a):
arturo 1975 napisał(a):
To ja opisałem pomysł z pompką do materaca"Diagtronik.pl Forum" przy pomocy, której odpowietrzyłem autko!
onis


Witam, czy mógłby ktoś opisać dokładnie na czym ten patent z pomką polega? Albo jakiś link do opisu
pozdrawiam


http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=56013

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: