.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 18:02:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2,5 TDI AKE] wałki, popychacze i temu podobne.
PostNapisane: 01.lip.2007 22:21:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Witam Kolegów
Temat omawiany wiele razy, ale źle sypiam z tymi myślami, więc piszę:
Jak to jest z tym rozrządem, mam AKE, 220 tysięcy przebiegu, jeździ dobrze, pali mało, osiąga 240km/h, jak w warunkach amatorskich można sprawdzić stan wałków i popychaczy i całej reszty. Trzeba rozbierać motor, czy może jak dobrze jeździ to wogle nie zaczepiać. Czy ja mam audifobię i martwię się na zapas? Czy takie awarie dotykają każdego silnika V6 TDI?
Pozdrawiam

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2007 22:35:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Niedawno wymieniałeś rozrząd więc była okazja zdjąć dekle i sprawdzić stan wałków, dźwigienek itd. W warunkach "podwórkowych" mozesz sprawdzić stan 2 krzywek po odkręceniu korka wlewu oleju i przekręcając tak wałem korbowym aby dobrze były widoczne wierzchołki. Pozostałe krzywki zobaczysz po zdjęciu dekli zaworów.

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2007 22:07:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Masz rację, przy okazji wymiany mogłem o tym pomyśleć, popatrzę co tam widać przez korek, dzięki wielkie.

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2007 22:25:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
To jest model dla twardzieli z mocnymi nerwami albo dla mieczakow z grubym portfelem :peace: Najlepiej wcale przez ten korek nie patrz ;)

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2007 22:33:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Bilo przecież kolega może wziąć "Relanium" przed oględzinami. :diabel:

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2007 18:18:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Mam chyba nawet w apteczce, to łyknę przed sprawdzeniem ;)

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5 TDI AKE] wałki, popychacze i temu podobne.
PostNapisane: 12.sie.2009 11:45:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2008 20:24:42
Posty: 33
Lokalizacja: Łódź
altium napisał(a):
Witam Kolegów
jeździ dobrze, pali mało, osiąga 240km/h,


ile pali?

_________________
Audi A6 C5 Avant, 2.5TDI AKE Tiptronic Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 14:16:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Kolego, auto to teraz ma 339kkm, a pali różnie, trasa to koło 8, miasto to 11, zależy od stylu jazdy.

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5 TDI AKE] wałki, popychacze i temu podobne.
PostNapisane: 12.sie.2009 14:27:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
altium napisał(a):
jak w warunkach amatorskich można sprawdzić stan wałków i popychaczy i całej reszty


Generalnie najszybciej leci prawa głowica, więc skup się na niej. Kup sobie nową uszczelkę pod pokrywę klawiatury, zdejmij osłonę silnika, odkręć 3 stalowe przewody od pompy wtryskowej do pokrywy, odkręć pokrywę, zdejmij i oglądaj jak wygląda wszystko. 30-40min. całej zabawy z demontażem i montażem. Koszt uszczelki ze 4 dyszki.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 14:39:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2008 20:24:42
Posty: 33
Lokalizacja: Łódź
altium napisał(a):
Kolego, auto to teraz ma 339kkm, a pali różnie, trasa to koło 8, miasto to 11, zależy od stylu jazdy.


to mniej niz mój z przebiegiem 160k, pali na trasie 8,5 a w miescie okolo 12-13.

_________________
Audi A6 C5 Avant, 2.5TDI AKE Tiptronic Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2009 03:32:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
sovteq napisał(a):
altium napisał(a):
Kolego, auto to teraz ma 339kkm, a pali różnie, trasa to koło 8, miasto to 11, zależy od stylu jazdy.


to mniej niz mój z przebiegiem 160k, pali na trasie 8,5 a w miescie okolo 12-13.


No ale Ty masz tipa, a ja ręcznie wajchuje! (ale brzydko wyszedł ten napis)

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2009 13:27:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2008 13:39:05
Posty: 79
Lokalizacja: Rzeszów
I do tej pory nic nie wymieniałeś? Mam na myśli wałki i hydraulikę.

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5 TDI AKE] wałki, popychacze i temu podobne.
PostNapisane: 24.sie.2009 13:36:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2008 20:24:42
Posty: 33
Lokalizacja: Łódź
Sprinter napisał(a):

Generalnie najszybciej leci prawa głowica, więc skup się na niej.


Czyli od strony kierowcy czy pasażera?

Sprinter napisał(a):
Generalnie najszybciej leci prawa głowica, więc skup się na niej. Kup sobie nową uszczelkę pod pokrywę klawiatury, zdejmij osłonę silnika, odkręć 3 stalowe przewody od pompy wtryskowej do pokrywy, odkręć pokrywę, zdejmij i oglądaj jak wygląda wszystko. 30-40min. całej zabawy z demontażem i montażem. Koszt uszczelki ze 4 dyszki.


A nie trzeba odpowietrzać układu paliwowego po tym zabiegu? Mógłbyś szerzej opisać jak samemu sprawdzić stan wałków i hydrauliki?

_________________
Audi A6 C5 Avant, 2.5TDI AKE Tiptronic Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5 TDI AKE] wałki, popychacze i temu podobne.
PostNapisane: 24.sie.2009 15:09:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
warto dodac, ze robienie tego (ogladanie) "z ciekawosci" bez wyraznej przyczyny to tylko dla tych co maja za duzo wolnego czasu... amator nigdy w zyciu w 30min sie nie zmiesci, pomijajac koszt tej uszczelki (lub reanimacja "uszczelka w tubce") to dochodzi problem takich kichowatych gumek zintegrowanych z pokrywa (przy wtryskach).. od starosci pewnie ledwo sie trzymaja i ruszanie tego moze skutkowac cieknieciem oleju (saczy sie od gory, capi od temperatury - super sprawa). Pokrywy cos okolo 350pln/sztuke (akurat tutaj "uszczelka w tubce" ratuje)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2009 14:35:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Argi napisał(a):
I do tej pory nic nie wymieniałeś? Mam na myśli wałki i hydraulikę.


No jak nie wymieniałem, jak wymieniałem :D
Tu ktoś odgrzebał mój stary post.
"Wały" były robiony gdzieś przy 220kkm, jak rozrząd popuścił i trzeba było motur rozbierać. Od tamtej pory to przy silniku tylko kolejną wymianę pasków i rolek uskuteczniłem i w sumie nic więcej.

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5 TDI AKE] wałki, popychacze i temu podobne.
PostNapisane: 25.sie.2009 15:10:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
sovteq napisał(a):
Sprinter napisał(a):

Generalnie najszybciej leci prawa głowica, więc skup się na niej.


Czyli od strony kierowcy czy pasażera?


Od strony pasażera.

sovteq napisał(a):
Sprinter napisał(a):
Generalnie najszybciej leci prawa głowica, więc skup się na niej. Kup sobie nową uszczelkę pod pokrywę klawiatury, zdejmij osłonę silnika, odkręć 3 stalowe przewody od pompy wtryskowej do pokrywy, odkręć pokrywę, zdejmij i oglądaj jak wygląda wszystko. 30-40min. całej zabawy z demontażem i montażem. Koszt uszczelki ze 4 dyszki.


A nie trzeba odpowietrzać układu paliwowego po tym zabiegu? Mógłbyś szerzej opisać jak samemu sprawdzić stan wałków i hydrauliki?


Jeśli nie odpali ze względu na powietrze pomiędzy pompą a wtryskami (zleci paliwko z matalowych przewodów), aczkolwiek przy sprawnej pompie powinien dać radę, to potem po kolei je luzujesz i kręcisz chwilę aż pojawi się lekki wyciek paliwa, dokręcasz po czym auto powinno odpalić od strzała.

@przemek

Jeśli zdejmie delikatnie, to nie zniszczy uszczelek pokrywy, aczkolwiek zawsze można przy montażu użyć np. curil'a dla uszczelnienia czy innej opcji, wtedy będzie spokój.
Rozumiem, że jako amator nie zmieściłeś się w 40min. ;)

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5 TDI AKE] wałki, popychacze i temu podobne.
PostNapisane: 25.sie.2009 15:37:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Sprinter napisał(a):
@przemek
Jeśli zdejmie delikatnie, to nie zniszczy uszczelek pokrywy, aczkolwiek zawsze można przy montażu użyć np. curil'a dla uszczelnienia czy innej opcji, wtedy będzie spokój.
Rozumiem, że jako amator nie zmieściłeś się w 40min. ;)

nie widzac najmniejszej potrzeby rozbierania tego nie mam doswiadczenia praktycznego ale z rozkreceniem, ogladaniem walkow, przygladaniem sie czy gdzies aby "pastylka" nie wyskoczyla, odtluszczenien, posmarowaniem uszczelniaczem tych "gumek", dokreceniem rurek... chyba nie
Do tego dochodzi ryzyko uwalenia koncowek tych rurek i bedzie cieknac wtedy przy wtryskach.. a te rurki na jedna strone to tez 50pln nie kosztuja
Poniewaz w innym aucie robilem to (w celu reg luzow zaworowych), to wiem, ze skrecic pokrywe tak by nie cieklo nie jest latwo i na dodatek ukrecilem wtedy gwint na szpilce (bez przyczyny w autach sie nie grzebie)
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5 TDI AKE] wałki, popychacze i temu podobne.
PostNapisane: 25.sie.2009 17:19:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
przemekk74 napisał(a):
Poniewaz w innym aucie robilem to (w celu reg luzow zaworowych), to wiem, ze skrecic pokrywe tak by nie cieklo nie jest latwo i na dodatek ukrecilem wtedy gwint na szpilce (bez przyczyny w autach sie nie grzebie)
Przemek


Tutaj w głowicach są wystające tuleje dystansowe wokół szpilek, w związku z tym dokręcasz pokrywę z czuciem, ale do oporu i nie ma możliwości zgnieść uszczelki.

Końcówki rurek są ciężkie do zniszczenia, wierz mi, to potwierdzone w praktyce.

Nie ma co demonizować, jeśli są uzasadnione wątpliwości co do stanu silnika, trzeba taką kontrolę wykonać.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: