Polecam program Autodata. Jest tam spis wszystkich kodów błędów do silnika 1T (i nie tylko - wszystkie marki, ale trzeba ściągnąć dodatkowy soft). Oprócz diagnostyki interfejsem można sprawdzić kompa kodami błyskowymi. AAT ma identyczna procedure i listy błędów. AEL nie ma kodów błyskowych, ale dwa rodzaje kodów VAG - 4-cyfrowe i 5-cyfrowe...jest ich z dwie setki. Jak będzie zainteresowanie to też wkleję.
Potrzebujemy dwóch kabelków i włącznika z normalnie rozłączonymi stykami, lub w wersji oszczędnościowej jednego kabelka. Łączymy PIN (-) z czarnej kostki z PIN L kostki brązowej. Oczywiście łączymy tylko podczas błyskania.
A błyskamy w sposób następujący... Odpalamy auto i jedziemy lub conajmniej dodajemy gazu w pełnym zakresie obrotów. Jeżeli silnik nie odpala, to kręcimy minimum 6 obrotów wałem korbowym (rozrusznikiem). Komputer potrafi zapamiętać maksymalnie 5 kodów błędów. Zostawiamy zapłon włączony lub silnik pracujący na wolnych obrotach i zwieramy na 4 sekundy magicznym kabelkiem podane wyżej piny. I liczymy błyśnięcia lampki MIL - to chyba tak z silnikiem i piorunem - sprawdze to dopiero jutro. 1,2,3,4 (co sekundę) pauza 2,5 sekundy 1,2 pauza 2,5 sekundy 1,2,3 pauza 2,5sek 1 - to daje nam kod 4231. Proste. Poszczególne kody powtarzaja się w pętli. Zwieramy ponownie na 4 sekundy magiczny kapelek i znowu liczymy, aż przestana się pojawiać nowe kody i kontrolka zaświeci sie dłużej.
A tutaj lista kodów błyskowych:
Kasowanie błędów, to jeszcze operacja nie testowana przez mła, dlatego piszę co sobie wydumałem. Zwieramy kabelek przy wyłączonym zapłonie. Włączamy zapłon na minimum 4 sekundy (ale nie odpalamy), aż wyświetli sie kod 4444. I to jest właśnie skasowana lista błędów. Jutro to przetestuję i ewentualnie skoryguję mój opis.
A tutaj lista kodów, które możemy wyciągnąć interfejsem diagnostycznym VAG - pozwala na dokładniejsze zlokalizowanie awarii: