.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.mar.2025 12:26:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2,3 NG] Sterowanie pompą paliwa ?
PostNapisane: 31.lip.2007 13:21:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam

Czy pompa paliwa w tym silniku powinna pracować cały czas z tą samą wydajnością ? (stawiam że tak, chyba niema regulowanych pomp). Czy jest tak:
- przekręcam kluczyk i pompa "robi" ciśnienie w układzie i się wyłącza
- przekręcam dalej, silnik odpala i ponownie włącza się pompa i tłoczy ze stałą wydajnością i ciśnieniem, nadmiar paliwa odprowadzany z powrotem do baku aż do zgaszenia silknika.
Pytam bo mało co, a nie dojechałbym na urlop. Przerywanie pracy silnika, aż do zgaszenia, słyszalne wachania obrotów pompy paliwa, spadek mocy auta o kilkadziesiąt procent (nie miał siły podjechać na 2 pod średnią górkę, na oko ze 40 KM), strzały w kolektorze (lekkie i rzadko), baaardzo gorąco pod machą, lekki dym wydobywający się spod auta (okolice katalizatora - podejrzewam że dopalał niespaloną benzynę).
Gdyby nie falowanie pompy podejrzewałbym problemy z zapłonem. Po ostygnięciu auta (jakaś 1,5 godziny) wszystko OK (no prawie, auto słabsze). Objawy pojawiają się po dłuższej jeździe (grubo ponad godzinę).
Co to mogło być oprócz pompy ? Dziwne bo pompa nowa (zamiennik, ma 10 miesięcy), nigdy nie schodzę poniżej 1/4 baku, nie mam gazu.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2007 21:39:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
Cytuj:
przekręcam kluczyk i pompa "robi" ciśnienie w układzie i się wyłącza
- przekręcam dalej, silnik odpala i ponownie włącza się pompa i tłoczy ze stałą wydajnością i ciśnieniem, nadmiar paliwa odprowadzany z powrotem do baku aż do zgaszenia silknika.


u mnie tak jest, wyraźnie to słychać.

pompa daje w trakcie pracy silnika takie samo cisnienie - za jego regulację odpowiada nastawnik i regulator ciśnienia.

przy pustym baku nie będzie słychać tego "nabijania ciśnienia" tuż przed odpaleniem.

objawy jak opisałeś to wskazywałyby na pompe... no chyba jeszcze że jakoś za słaby prąd do niej dochodzi - alternator i akumulator dobre są?

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2007 22:30:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
pompa za 120 czy za 500pln? ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2007 06:46:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Połączenia elektryczne sprawdzone i przeczyszczone. Pompa za 380 (po znajomości), w sklepie coś koło 500 będzie. Niestety na oryginał nie było mnie stać (w ASO krzykneli 1600 PLN).

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2007 15:16:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
a jak filter paliwa się ma? może pompa naciągnęła jakiegoś syfu z baku?

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2007 22:55:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Hmm filtr paliwa ma 2 lata. Tylko czy zapchany filtr powodowałby zatrzymywanie pompy ?

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2007 18:37:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Jeżeli zalałeś jakies kiepskie paliwoko to wszystko może być możliwe. Ja bym go wymienił, nawet jeżeli okaże się dobry to nie zaszkodzi.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2007 21:49:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
Cytuj:
Hmm filtr paliwa ma 2 lata. Tylko czy zapchany filtr powodowałby zatrzymywanie pompy ?


zależy jak bardzo zapchany - paliwo jednak coś słabo dochodziło do rozdzielacza.... 2 lata na filter to chyba za dużo. ja wymieniam co rok lub co 10000km wszystkie możliwe filtry w aucie...

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2007 06:15:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Spróbuje i wymienie filtr (choć robię tylko koło 14tys rocznie). Zobaczymy. Zawsze tankuje na BP i czasem na Shellu. Pompa idzie w poniedziałek do sklepu na wymianę (dobrze że gwarancja jest).

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: