.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 05:53:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2,5TDI AYM 2002] prośba o analizę logów
PostNapisane: 13.sie.2007 01:35:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2007 18:30:35
Posty: 32
Lokalizacja: Legnica
Witam!
To mój pierwszy (oprócz przedstawienie się na NEWBIE) post na forum. Witam szanownych klubowiczy. Jestem świerzutkim posiadaczem A6 C5 2,5TDI z multitronikiem, silnik AYM 155ps. Auto jest ze stycznia 2002 roku, a wiec jest to model po lifcie.

Ponizej zatem logi z VAGa z prośbą o analizę. Narazie tylko statyczne, bo auto jest w trakcie rejestracji i logi dynamiczne zrobię później.

Logi basic robione na 311.2:

http://rufio1.republika.pl/audi/basic-000.htm
http://rufio1.republika.pl/audi/basic-003.htm
http://rufio1.republika.pl/audi/basic-004.htm
http://rufio1.republika.pl/audi/basic-011.htm


Logi statyczne (bieg jałowy) robione na VAG 409.1
http://rufio1.republika.pl/audi/stat-000.htm
http://rufio1.republika.pl/audi/stat-001.htm
http://rufio1.republika.pl/audi/stat-003.htm
http://rufio1.republika.pl/audi/stat-004.htm
http://rufio1.republika.pl/audi/stat-007.htm
http://rufio1.republika.pl/audi/stat-013.htm
http://rufio1.republika.pl/audi/stat-014.htm
http://rufio1.republika.pl/audi/stat-018.htm

Auto jest aktualnie dokladnie w takim stanie w jakim go nabylem w niemczech. Przeze mnie nic jeszcze nie było robione, oprócz wymiany akumulatora i wykasowaniu powstałych w jego wyniku błedów. Ostatni udekumentowany serwisowo przebieg to 232373 km, a wiec czeka mnie musowo na już wymiana rozrządu, może profilaktycznie hydrauliki, a napewno dla świetego spokoju oleju w silniku i płynu ATF w skrzyni, wymiana wszystkich filtrów itd.

Przy okazji, do silnika bedę lał chyba MOTULA X-CESS bo widzę że dużo ludzi na forum go poleca, ale zupełnie nie wiem co lać do multitronika. Może coś polecicie :peace:


Mam zatem prośbę o mozliwie precyzyjną opinię na temat wszystkich bloków i ocenę w jakim stanie jest moja nowa nunia. Jeszcze żaden mechanik do niej nie zagladał, więc byłbym bardzo wdzięczny gdybym wiedział na co mam zwrócić szczególną uwagę. Wogólę oprócz analizy logów bedę wdzieczny za wszelkie porady co i jak...

Dodam, że aktualnie auto ma niewielkie problemy z uruchomieniem silnika na zimno. Kręci za drugim razem po czym puszcza bąka. Później już silnik pracuje równomiernie, wchodzi płynnie na obroty i wogóle nie kopci. Może z logów coś wyniknie?

Pozdrawiam.

_________________
bylo wiele aut...
ostatnio A4 B5 1,6
obecnie A6 C5 Avant 2,5TDI AYM 2002


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2007 07:56:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, problem z rozruchem widać na logach, niczym na dłoni... ;)
problemem jest fatalnie ustawiony początek kąta wtrysku, który odpowiadać będzie za rozruch.
[choć z bloku 001 wynika, że silnik miał zbyt niską temperaturę, to jednak w bloku 007 [kilka minut później] temp. była już prawidłowa.]
tutaj musimy liczyć na Twoją szczerość - czy w trakcie logowania 004BS temperatura płynu była powyżej 85*C? jeżeli nie, to poprosimy o logi 004 i 004BS po osiągnięciu tej temperatury w grupie 007 [coolant].

jeżeli jednak temperatura wynosiła min. 85*C, to należy skorygować [poprawić] kąt początku wtrysku. to czynność prosta, wymaga zdjęcią górnej obudowy rozrządu, odkręcenia 3 śrub i dokonania regulacji, z uwzględnieniem danych z bloku 004BS [czyli regulujemy, uruchamiamy, vagujemy i tak aż do skutku :)].

w 004 BS, w przypadku poprawnego ustawienia powinno być:
- poz. 1: Late;
- poz. 3: 2*ATDC [n. OT / na GZP / za GZP / +]
- poz. 4: 100.2%.
wówczas pod 004 będzie:
- poz. 2: 0-4 BTDC;
- poz. 3: jak pozycja 2;
- poz. 4: od 60 do 100%.

oczywiście powinieneś być obecny podczas regulacji i dokładnie sprawdzić Vagiem, czy przeprowadzono ją poprawnie.
tak, to powinno się odbyć wg zaleceń Audi: http://download.yousendit.com/A141AC2E3CE9B2CE .



EGR - OK;
turbo [statyczne] - OK;
wtryskiwacze - nowe [ktoś niedawno wymienił].


po regulacji kąta prosimy o logi statyczne i dynamiczne.


:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2007 10:27:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Meszrumie, czy ten EGR się delikatnie nie przycina ?
Według mnie przydałoby się go wyczyścić z nagaru...

Obstawiam również uszkodzenie termostatu. :):
W 007 nie miał dobrej temperatury (79 *C)
Spójrz, że mu się rozciągnęły wyniki...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2007 11:04:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Carl,

co do EGR'u, to sam nie wiem.
trzyma dobre wartości, więc go puściłem...
[moje rygorystyczne normy oceny robią się coraz mniej rygorystyczne]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2007 00:49:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2007 18:30:35
Posty: 32
Lokalizacja: Legnica
Na wstepie wielkie dzieki za analizę logów. MESZRUMa prosiłem o to na priva, ale dziekuję również że zernkął na nie kolega CARLOVA. Ode mnie ukłony Panowie za poświecony czas :peace:

Logi statyczne robiłem jednego dnia, a basic nastepnego. Przy logach BS silnik był na 100% dobrze dogrzany, ale rację może mieć Carlova, że coś może być z termostatem. Podczas logów BS auto dość długo nagrzewało się stojąc na biegu jałowym a temperatura była ciągle jedną kreskę ponizej 85*C - musiałem zrobić lekką przygazówke do 2000 rpm przez chwilę aby temperatura podskoczyła do 85*C. Wówczas zaczełem robić logi BS. Poprzedniego dnia mogłem nie zwrócić uwagi na temperaturę podczas logów statycznych... To tyle tytułem uzupełnienia.

Meszrum, zastanawiam się nad tym kątem początku wtrysku. Skoro jego regulacja jest na kole rozrzadu, to czy mozliwe jest ze niemiaszek wymienił jednak rorząd, ale poza servisem AUDI - skoro nie mam tego ujętego w wyciagu historii serwisoej auta. Może zrobił rozrząd poza ASO i dlatego nie ustawili mu odpowiednio kątu wtrysku. Czy jest możliwe aby ocenić wizualnie w jakim stanie jest rozrząd, czy dobry mechanik jest w stanie to zdiagnozować? Nastawiłem się na wymianę rozrządu, ale byłbym parę koła do przodu gdybym jednak nie musiał go wymieniać. Czy podczas logów dynamicznych mogę coś ustalić w tym temacie?


Panowie, gdzie moge znaleść w sieci poprawne ustawienia tego modelu silnika. Szukałem na forum i opisów do AYM nie znalazłem. Jeżeli macie takowe to bardzo proszę, bo wydaje mi się ze warto było by to mieć u siebie.

Jeszcze jedna sprawa, ale z innej beczki. A mianowicie chodzi o programowanie modułu komfortu. Miałem np. ustawione domykanie szyb i szyberdachu z pilota, a po wymianie akumulatora wszystko trafił szlag. Znalazłem gdzieś kiedyś na forum odpowiedni watek ale dotyczył on aut z rocznika 05 i nic mi to nie pomogło. Piotruś też gdzieś kiedyś pisal że po wymianie akumulatora należ uruchomić "krańcówki" podnosinków szyb bocznych i szyberdachu, ale jak to zrobić już nie wytłumaczył :/ Będę w sobotę zakładał alarm i gdybym mógł powrócić do tych pierwotnych ustawień to było by mniej roboty przy alarmie i mniejsze koszty ;)

Tak wiec jak narazie, ciesze się że po pierwszych logach statycznych nie wyszły na dzień dobry jakieś wieksze kanały w mojej nuni :D Jak auto bedzie zarejestrowane, wyreguluję wtrysk, profilaktycznie przeczyszczę EGR i zrobie ponownie wszystkie logi. Wówczas ponownie poproszę o analizę, ale narazie bedę wdzieczny za pomoc w pozostałych tematach :peace:

Pozdrawiam.

_________________
bylo wiele aut...
ostatnio A4 B5 1,6
obecnie A6 C5 Avant 2,5TDI AYM 2002


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2007 07:11:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
rozrząd wymienia się profilaktycznie i raczej żaden zdroworozsądkowy mechanik nie podejmie się zaręczenia Ci że był wymieniany i jak dawno temu, chyba że był wymieniony wcześniej niż kilka dni wcześniej.
więc dla spokojności swojego sumienia wymień go :)

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2007 07:43:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
netuser napisał(a):

Meszrum, zastanawiam się nad tym kątem początku wtrysku. Skoro jego regulacja jest na kole rozrzadu, to czy mozliwe jest ze niemiaszek wymienił jednak rorząd, ale poza servisem AUDI - skoro nie mam tego ujętego w wyciagu historii serwisoej auta. Może zrobił rozrząd poza ASO i dlatego nie ustawili mu odpowiednio kątu wtrysku. Czy jest możliwe aby ocenić wizualnie w jakim stanie jest rozrząd, czy dobry mechanik jest w stanie to zdiagnozować? Nastawiłem się na wymianę rozrządu, ale byłbym parę koła do przodu gdybym jednak nie musiał go wymieniać. Czy podczas logów dynamicznych mogę coś ustalić w tym temacie?


Panowie, gdzie moge znaleść w sieci poprawne ustawienia tego modelu silnika. Szukałem na forum i opisów do AYM nie znalazłem. Jeżeli macie takowe to bardzo proszę, bo wydaje mi się ze warto było by to mieć u siebie.




cóż, nie ma różnicy, czy mechanik jest PL, czy też D. jest albo dobry, albo zły.
pytasz o ustawienia, co masz na myśli?
[o kącie wtrysku już napisałem]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2007 09:25:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Jeżeli nie wymienisz tego rozrządu, :galy: CARLOVA :D już nigdy nie odpowie w Twoim poście.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2007 11:13:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
netuser napisał(a):
Piotruś też gdzieś kiedyś pisal że po wymianie akumulatora należ uruchomić "krańcówki" podnosinków szyb bocznych i szyberdachu, ale jak to zrobić już nie wytłumaczył :/


Widziałeś ... :(: . Okazuje się, że ten Piotruś to straszna gnida ... :(: ... .
:):

Uruchomienie krańcówek polega na tym, że włączasz zapłon i trzymając non-stop "wciśnięty" przycisk - najpierw opuszczasz (każą z osobna) szybę do samego dołu. Kiedy szyba "dojedzie" już na dół - wyłącznik trzymasz dalej uparcie i przez chwilę wciśnięty (jakąś sekundę - dwie, widać np. po lampkach kiedy sterownik odłącza napięcie pomimo wciśniętego ciągle guzika ;) .
W następnej kolejności pociągasz ten sam guziczek do skrajnej górnej pozycji i czekasz aż szyba dojedzie na górę, po czym ciągle trzymając guziczek w górze - znowu oczekujesz 1 - 2 sekundy. Tak czynisz z każdą szybą po kolei, a jeśli masz szyberdach to w analogiczny sposób programujesz krańcówki funkcji uchylnej :P .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2007 22:36:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Wymieniłem dzisiaj akumulator na inny - całkowicie nowy i nawet z delikatnie innymi parametrami - i nic mi się nie rozkodowało... ;)
Wrzuć nam tutaj odczyt ze sterownika 35 (recode) - pięciocyfrową liczbę zobaczymy co tam masz zakodowane.

Piotr -> pytanie do Ciebie związane z akumulatorem (sorry za małe OT) :):
Mianowicie - miałem włoskie guano 100 Ah z prądem rozruchowym 760 A, teraz mam pojemność 95 Ah, ale ze "strzałem" o wartości 900 A. :!:
W kodach wyposażenia wyczytałem 92 Ah i 450 A (taki był fabryczny).
Czy tak duży prąd rozruchowy jest do przyjęcia w V6 ? W dieslach powinien być jak największy... Autko pali od strzała (ułamek sekundy) myślę jednak o bezpieczeństwie rozrusznika... :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2007 23:40:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
carl nie obawiaj się, rozrusznik nie weźmie więcej prądu niż jest mu to potrzebne do przekręcenia silnikiem, a parametr 900A to max chwilowy wydatek tego akumulatora i nie czytaj tego tak, że akumulator wyśle taki prąd do rozrusznika sam z siebie, to urządzenie odbiorcze decyduje o tym, jaki prąd pobierze :peace:

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2007 07:57:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
jarekle napisał(a):
carl nie obawiaj się


Nie mam niczego więcej do dodania ;) .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2007 10:34:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
:oops: :oops: :oops:

Cholera... ;)
Dwa razy mnie już dzisiaj zawstydziliście...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2007 11:03:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Dwa razy mnie już dzisiaj zawstydziliście...


Bez przesady Carl-u. Ja też wolę zapytać dwa razy zamiast spier...ić coś "na dzień dobry" - a i tak (niestety) zdarzają się idiotyczne ("dziecinne") wpadki ... .
:diabel: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2007 11:52:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
carlnova napisał(a):
Dwa razy mnie już dzisiaj zawstydziliście...


Bez przesady Carl-u. Ja też wolę zapytać dwa razy zamiast spier...ić coś "na dzień dobry" - a i tak (niestety) zdarzają się idiotyczne ("dziecinne") wpadki ... .
:diabel: :peace:


No tak...
Ale ja najpierw kupiłem - a później zapytałem ;)
Za karę jakieś RS6 powinno mnie przeciągnąć na linie po żużlu, czy szutrze... :diabel:
Obiecuję poprawę... :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2007 12:15:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
No tak...
Ale ja najpierw kupiłem - a później zapytałem ;)


Dobra - powiem wprost. Znając Twoje kwalifikacje przypuszczam, że bardziej sprawdzasz wiedzę AKPowiczów niż oczekujesz odpowiedzi ... :galy: :): :peace:

Ale ale - jeśli wymieniałeś akku, to na 101% krancówki w bocznych szybkach straciły pamięć. Zwróć uwagę, że szyby działają teraz tylko tak długo, jak długo naciskacz przycisk (brak "samoopuszczania" i "samozamykania").

Chyba, że Twoimi szybami steruje osobna centrala jakiegoś alarmu (ale to by było druciarstwo ... :): :diabel: , albo wymieniając akku zadbałeś o prąd "podtrzymujący" - wątpię, żeby Ci się chciało ... :): :diabel: ).

:P :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2007 12:24:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Hmm... ;)
Przez Ciebie muszę się "bujnąć" do garażu i sprawdzić... :):
Najbardziej mnie "boli", że pewnie po raz kolejny będę musiał przyznać Ci rację prezesie... :): :diabel: :peace:

...ale żeby trochę zepsuć Ci humor po "poniżeniu i zmieszaniu z błotem" :diabel: carla, odpiszę Ci dopiero wieczorem, bo śmigam z rodzinką do Gąsek nad morze na spacer i obiadek. :D
Obiecuję jednak, że browara wypiję za Twoje zdrowie... :): :diabel:

PS. Zrobiłem to specjalnie i z premedytacją... :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2007 13:05:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Najbardziej mnie "boli", że pewnie po raz kolejny będę musiał przyznać Ci rację prezesie... :): :diabel: :peace:


Popatrz - a mi jest miło jeśli czas spędzony na pisaniu postów w czymś Ci pomoże ... :): :peace:
I tylko takiej satysfakcji oczekuję ;) .

carlnova napisał(a):
...ale żeby trochę zepsuć Ci humor po "poniżeniu i zmieszaniu z błotem" :diabel: carla, odpiszę Ci dopiero wieczorem, bo śmigam z rodzinką do Gąsek nad morze na spacer i obiadek. :D


Pewnie już tego nie doczytasz przed wyjazdem - ale życzę smacznego. I Tobie i Rodzince ;) . Ja też kończę przystanek w podróży i pomykam zaraz do domciu na obiadek - na tarasie otoczonym słońcem i górami ... :): :P .

carlnova napisał(a):
Obiecuję jednak, że browara wypiję za Twoje zdrowie... :): :diabel:


Bardzo mi miło - obiecuję zrobić to samo :!: :!: :piwo:

carlnova napisał(a):
PS. Zrobiłem to specjalnie i z premedytacją... :peace:


Ja nie inaczej ... :): ;) . Taki "diabelski" rewanżyk ... ;) :P :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2007 20:19:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
Ja nie inaczej ... :): ;) . Taki "diabelski" rewanżyk ... ;) :P :peace:


Nie pozostałeś dłużny (he, he...)... :diabel: :peace:
Otóż - sprawdziłem przed wyjazdem i krańcówki działaja OK, bez problemu działa samozamykanie i otwieranie szyb ;) po wymianie akumulatora.
Nie trzeba zatem kodować (ustawiać)...
A więc mam druciarstwo... :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2007 22:50:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Nie wiem i nie chcę wiedzieć jaki masz alarm czy "inne obejścia". Możliwości są dwie:

- zmiany spowodowane zabezpieczeniami itp.

- zakodowałeś krańcówki "przypadkowo" (otwierając/zamykając szyby w skrajnych położeniach już po wymianie akku)

Krańcówki trzeba ustawiać po każdorazowym rozpięciu akku nawet w Golfach z lat 95 (czy wcześniejsze też - tego nie wiem).
Innej opcji nie ma Carl, a jesli wątpisz - zapytaj Kobry7, Szoguna ... .

Ten temat jest tak oczywisty, że nawet do polemiki się nie nadaje ... :): .

EOT

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: